جاذبه ها و دیدنی های توریستی آمستردام |هلند🌺

جاذبه ها و دیدنی های توریستی آمستردام |هلند🌺

20 جاذبه گردشگری برتر، مکان‌های دیدنی و کارهایی که باید در آمستردام انجام دهید

برای دیدن تور هلند-فرانسه کلیک کن

1. موزه ریکس یا ملی آمستردام معروف به موزه امپراتوری Rijksmuseum


موزه غول پیکر Rijksmuseum محبوب ترین جاذبه آمستردام است. این موزه با بیش از 5000 نقاشی، داستان 800 سال تاریخ هلند از جمله قرن هفدهم را روایت می کند که به عنوان عصر طلایی هلند نیز شناخته می شود. هم چنین میتوانید شاهد نقاشی‌های مشهور جهانی مانند «نگهبان شب» اثر رامبراند و «میز شیر» اثر یوهانس ورمیر باشید.

2. موزه ون گوگ


این موزه یکی از محبوب ترین موزه های دنیاست و هر سال گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. موزه ون گوگ هم برای گردشگران و هم برای مردم هلند تجربه ای منحصربفرد و الهام بخش است.

این موزه که بزرگ ترین مجموعه ون گوگ در دنیاست ۲۰۰ نقاشی، ۴۰۰ طراحی و ۷۰۰ نامه از ون گوگ را جمع آوری کرده است. در سالن اصلی آثار ون گوگ به ترتیب زمانی چیده شده است البته در میان نمایشگاه های دائمی ۹ پرتره از خود ونگوگ و تعدادی از اولین نقاشی های او که قدمت آن ها به سال ۱۸۸۲ برمی گرده هم به نمایش گذاشته شده اند. نقاشی های این موزه به خصوص تابلوی گل های آفتاب گردان حیرت آورند و بیشتر آثار مهم در وسط گالری طبقه ی اول قرار دارند.

یکی از جالب ترین بخش های این موزه نمایشگاه ژاپن و ون گوگ است و در آن درک می گنید که چگونه نقاشی های ون گوگ تحت تاثیر هنر خاص ژاپنی ها قرار گرفت. در این موزه به غیر از اینکه آثار ون گوگ را از نزدیک می بینید شانس این را دارید تا مراحل پیشرفت هنری او را درک و آثارش را با دیگر هنرمندان قرن ۱۹ مقایسه کنید؛ چه هنرمندانی که از او الهام گرفته اند و چه هنرمندانی که الهام بخش او بوده اند. در این موزه امکانات تحقیقاتی زیادی هم هست که اطلاعات شما را درباره آثار هنری و زندگی ون گوگ بیشتر می کند. در موزه ون گوگ شانس این را دارید تا بزرگ ترین موزه از آثار او را از نزدیک ببینید روح هنر دوستتان را راضی کنید.

3. سفرهای دریایی در کانال ها


در سفر به آمستدارم سفر با قایق در کانال ها یکی از جذاب ترین و زیباترین کارهایی است که حتما باید انجام دهید. از روی آب می توانید زیبایی واقعی خانه های کانال آمستردام را مشاهده کنید. شما می توانید تور قایق را با چند یورو رزرو کنید. همچنین می‌توانید سفرهای دریایی با مضمون خاص، مانند سفر دریایی شام یا سفر دریایی عاشقانه در نور شمع را انتخاب کنید.

4. منطقه چراغ قرمز


منطقه چراغ قرمز آمستردام (به هلندی «De Wallen») منطقه روسپیگری آمستردام است که بیش از 300 نقطه برای روسپیگری در پنجره دارد. این نام از چراغ های قرمز زیاد در این پنجره ها گرفته شده است. این منطقه همچنین دارای بسیاری از کافی‌شاپ و موزه میباشد. این منطقه به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری آمستردام تبدیل شده است.

5. خانه آن فرانک


دختر یهودی آن فرانک به خاطر دفتر خاطراتی که در «Het Achterhuis» داشت به شهرت جهانی رسید. این موزه شامل گشت و گذار در اتاق پشت قفسه کتاب متحرکی است که او در آن پنهان شده بود. این یکی از چشمگیرترین مناظر آمستردام است. شما فقط می توانید بلیط را در وب سایت رسمی رزرو کنید. حتما این کار را از قبل انجام دهید، زیرا بلیط موزه اغلب خیلی زود تمام میشود. ما همچنین تور پیاده‌روی 2 ساعته را به شما توصیه کنیم که داستان جذاب آن فرانک را در آمستردام به شما می‌گوید (این تور شامل خانه آنه فرانک نمی‌شود).

6. پارک وندل (Vondelpark)


پارک ووندل بزرگترین پارک شهری آمستردام است. ورود به پارک عمومی و گسترده رایگان است. دارای حوضچه ها، فواره ها، مجسمه ها، باغ گل رز، چایخانه و غیره است. همچنین میتوانید کنسرت های مکرر و تئاتر در فضای باز در پارک ووندل را ببینید و تجربه کنید.

7. گشت و گذار در سد


سد میدان مرکزی آمستردام است. در اینجا کاخ سلطنتی آمستردام، نیو کرک و بنای تاریخی ملی را خواهید دید. بزرگترین خیابان های خرید مستقیماً به میدان متصل هستند. علاوه بر این، فروشگاه بزرگ لوکس 'De Bijenkorf' نیز در این میدان قرار دارد. یکی دیگر از جاذبه های اینجا، موزه موم مادام توسو است.

8. خانه موزه رامبراند


این خانه ، محل کار سابق رامبراند ون راین است، جایی که او بین سال‌های 1639 و 1658 در آن زندگی می‌کرد. این موزه زیبا و باشکوه مملو از مبلمان، هنر و اشیاء عتیقه به شما این احساس را منتقل می‌کند که انگار به قرن هفدهم سفر کرده‌اید. خانه واقعی رامبراند را خواهید دید که البته شامل بازسازی محل زندگی و فضای کاری او میباشد.

9. جردن آمستردام


Jordaan یک محله معمولی طبقه کارگر در بخش غربی مرکز شهر آمستردام است. این محله در قرن هفدهم ساخته شده است و دارای خانه‌های کانالی زیبا، رستوران‌ها، فروشگاه‌های فراوان است و به‌خاطر موسیقی هلندی‌اش معروف است. منطقه خرید «نه خیابان کوچک» از محبوبیت خاصی برخوردار است. Jordaan محله‌ای سرگرم‌کننده است که می‌توانید به تنهایی در طول تعطیلات شهری در آمستردام هلند به گشت و گذار بپردازید.

10. تالار کنسرت آمستردام (Concertgebouw)


Concertgebouw در آمستردام به دلیل آکوستیک عالی خود، یکی از مشهورترین سالن های کنسرت جهان است. اگر می خواهید این ساختمان زیبای ۱۸۸۸ را تجربه کنید، دو گزینه وجود دارد: یک تور با راهنما یا شرکت در کنسرت.

11. آرتیس

باغ وحش آرتیس هلند در آمستردام مرکز کشور هلند قرار دارد.این باغ وحش از جمله قدیمی ترین باغ وحش‌های اروپا و حتی دنیا است و گشت و گذار در آن برای گردشگران بسیار جذاب و خاطره ساز است.
این باغ وحش عضو فدراسیون باغ وحش هلند (NVD)، اتحادیه باغ وحش‌ها و آبزیان اروپا(EAZA) ، سیستم اطلاعات بین المللیISIS))، انجمن جهانی باغ وحش ها و آکواریوم ها است و بازدید از این مکان معتبر و مطرح در سطح جهانی برای هر گردشگری وسوسه برانگیز است.
وجود بیش از ۷۵۰ گونه جانوری در این مجموعه بر جذابیت‌های این باغ وحش بیش از پیش می‌افزاید و آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی آمستردام تبدیل می کند.

 

12. موزه Museum Ons' Lieve Heer op Solder


یک جاذبه کمتر توریستی، اما بسیار جالب، موزه Ons' Lieve Heer op Solder (ارباب ما در اتاق زیر شیروانی) است. این جاذبه یک کلیسای مخفی قدیمی است که در Oudezijds Voorburgwal 38 در مرکز آمستردام واقع شده است. بلیط های تور در این گوهر پنهان به راحتی به صورت آنلاین در دسترس است.

13. بگینهوف


Begijnhof یک حیاط به جای مانده از آمستردام قرون وسطی است. در اصل این بیگین‌ها، خانه‌های افراد مجرد و مؤمن بود. بیشتر نماها مربوط به قرن هفدهم و هجدهم هستند. حیاط زیبا واحه ای از آرامش در مرکز شهر است و دسترسی به بخشی از میدان کوچک رایگان است. بخش دیگر به دلیل رعایت حریم خصوصی ساکنان برای عموم آزاد نیست.

14. موزه علم نمو NEMO


NEMO موزه علم آمستردام است که با ارائه فرصتی برای آزمایش آزمایشات، جوانان را در مورد علم و فناوری هیجان زده می کند. این یک موزه شگفت انگیز و تعاملی است. اگر با فرزندان خود به آمستردام سفر می کنید بسیار توصیه می شود که این موزه را ببینید. 

بنای موزه به شکل کشتی بزرگ به رنگ سبز است که گویی از آب های بالای تونل آی. جی. آمستردام بیرون زده است؛ این موزه زیبا و قابل تامل در بندری در نزدیکی ایستگاه مرکزی شهر آمستردام واقع شده است و دارای طراحی مدرنی است که با بافت تاریخی اطراف خود بسیار متناسب است و این مرکز بزرگ‌ ترین بالکن در پشت بام خود دارد که از طریق این بالکن می توانید چشم‌ انداز باشکوهی از مرکز شهر تاریخی را از ارتفاع ۲۲ متری تماشا کنید و همچنین جاذبه های گردشگری آمستردام را از ارتفاع ببینید.

15.بلند ترین سکوی دید  A’DAM Lookout


A’dam LOOKOUT یک سکوی رصد 360 درجه است که زیباترین منظره پانوراما از بندر و مرکز شهر آمستردام را ارائه می دهد. Edge Swing یک جاذبه بسیار منحصر به فرد است. این بلندترین تاب در اروپا است که به شما امکان می دهد روی لبه ساختمانی با ارتفاع 10 متر تاب بخورید. زیاد اهل جرات نیست؟ به سادگی از یک کوکتل از بار پشت بام لذت ببرید یا در کنار A'DAM Lookout، تجربه پرواز This is Holland 5D Flight Experience را خواهید یافت.

16. موزه ملی دریایی


این موزه شما را به 500 سال تاریخ دریایی هلند از جمله عصر طلایی هلند می برد. همچنین امروز این کشور را که برای مدت طولانی به دایک وابسته است را پوشش می دهد. شما این شانس را خواهید داشت که از ماکت کشتی قدیمی شرکت هند شرقی هلند، "آمستردام" دیدن کنید. این مجموعه شامل نقاشی ها، کشتی های مدل، سلاح ها و نقشه ها است.

17. تورهای گشت و گذار با دوچرخه


کارهایی را که مردم محلی انجام می دهند انجام دهید! آمستردام شهری است که تعداد دوچرخه‌های آن بیشتر از مردم است. این راه عالی برای دیدن بسیاری از مناظر در زمان بسیار کمی ارائه می دهد. دوچرخه خود را اجاره کنید یا به یکی از تورهای دوچرخه سواری بپیوندید.

18. زندگی شبانه و لیدزپلین


Leidseplein پر جنب و جوش ترین میدان آمستردام است. این میدان توسط بسیاری از کافه ها، رستوران ها، تئاترها و مکان های موسیقی احاطه شده است. زندگی شبانه توریستی عمدتاً در اطراف Leidseplein رخ می دهد. آیا می خواهید بیشترین بهره را از زندگی شبانه آمستردام ببرید؟ خزیدن میخانه ها را بررسی کنید.

19. موزه آمستردام


"موزه آمستردام" تاریخ هفت قرنی شهر آمستردام را نشان می دهد. از یک سکونتگاه کوچک در سواحل رودخانه آمستل و عصر طلایی هلند در قرن هفدهم تا کلان شهر امروزی. موزه شهر تاریخی در مرکز شهر قرار دارد و راهی عالی برای شناخت بهتر شهر ارائه می دهد.

20. کوکنهوف


محبوب ترین جاذبه در ماه های مارس، آوریل و می کوکنهوف است. کوکنهوف یک پارک زیبا پر از گل های لاله و گل است. برنامه ریزی یک سفر یک روزه از آمستردام آسان است. می توانید سفرهای سازمان یافته را انتخاب کنید یا خودتان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به کوکنهوف سفر کنید.

آخرین تور ها