11 نکته برای احترام به مردم محلی در امارات

11 نکته برای احترام به مردم محلی در امارات

11 نکته برای احترام به مردم محلی در امارات

تعداد افراد محلی در امارات، از مهاجران در این کشور کمتر است. اماراتی‌ها اگرچه تعدادشان کم است، هنوز به فرهنگ و سنت‌های خود افتخار می‌کنند، حتی در میان مدرنیته در حال تغییر سرزمینشان، قبل از سفر یا زندگی در امارات، به یاد داشته باشید که اماراتی‌ها از نظر تاریخی مسلمان و کاملاً سنتی هستند، بنابراین در اینجا چند نکته در مورد نحوه احترام به آنها در هنگام اقامت در امارات وجود دارد:

 

به تفکیک جنسیت ها احترام بگذارید

اماراتی ها هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اسلامی به جدایی شدید جنسیت ها معتقدند. هنگام ملاقات با جنس مخالف سعی کنید تماس فیزیکی برقرار نکنید یعنی دست ندهید و در آغوش نگیرید، مگر اینکه ابتدا توسط یکی از آشنایان اماراتی شما این امر بدون ایراد اعلام شود. بسیاری از مدارس، رستوران ها و فضاهای عمومی دارای تفکیک جنسیتی یا حداقل منطقه ای برای زنان خواهند بود. پس برای این امر آماده باشید و به سنت آنها مبنی بر جدایی زنان و مردان از نظر اجتماعی و عمومی احترام بگذارید.

احترام به تفاوت جنسیت در دبی امارات

 

به بزرگترها نهایت احترام را نشان دهید

اماراتی ها برای بزرگان خود احترام زیادی قائل هستند، بنابراین سعی کنید به بزرگان محلی احترام بگذارید. ایستادن در هنگام ورود بزرگتر به اتاق، دادن قهوه یا چای ابتدا به آنها و سرو غذا در ابتدا، چند نمونه از نحوه احترام به بزرگان اماراتی است.

 

از خانواده های سلطنتی در مقابل مردم محلی انتقاد نکنید

اماراتی ها برای خانواده سلطنتی خود احترام زیادی قائل هستند و انتقاد از خانواده سلطنتی حتی می تواند یک جرم جنایی باشد. اگر کنجکاو هستید، با پرسیدن سؤالات واقعی در مورد آنها احترام بگذارید، و اگر در انتقاد از آنها قاطع هستید، سعی کنید اصلاً موضوع را جلوی اماراتی های محلی مطرح نکنید یا منتظر بمانید تا خارج از امارات باشید.

تصور نکنید که همه اماراتی ها میلیونر یا بسیار ثروتمند هستند

در حالی که تصور می شود که مردم محلی امارات ثروتمندترین شهروندان جهان دارند، بسیاری از اماراتی ها ثروتمند نیستند و بسیار متواضعانه زندگی می کنند. یکی از راه‌های احترام گذاشتن به اماراتی‌ها این است که تصور نکنید همه آنها میلیونر هستند و در صورتی که اماراتی که با آن هستید در واقع اصلاً ثروتمند نیست، وجهه ثروتمندی که همه آنها دارند را مسخره نکنید.

 

از ماهیت مادی دبی یا ابوظبی انتقاد نکنید

بسیاری از گردشگران یا مسافران به دبی یا ابوظبی می‌آیند و فقط مراکز خرید پر زرق و برق و سوق‌های طلا را می‌بینند و امارات را با فرض اینکه کشوری کم‌عمق یا مادی‌گرا هستند، ترک می‌کنند. این هم توهین آمیز است و هم درست نیست. اماراتی ها به تاریخ و فرهنگ خود از قبل از رونق نفت که آسمان خراش ها و برج خلیفه را برای آنها به ارمغان آورد بسیار افتخار می کنند. اماراتی های محلی با نشان دادن درک تاریخی خود و توسعه مدرنیته در دبی و ابوظبی، از تلاش و احترام شما قدردانی خواهند کرد.

 

سعی کنید چند عبارت را به زبان عربی یاد بگیرید

در حالی که انگلیسی زبان دبی است، زبان محلی امارات عربی است. سعی کنید چند عبارت را یاد بگیرید و برای زبان آموزان جدی تر سعی کنید چند عبارت را با لهجه محلی اماراتی یاد بگیرید. این امر باعث می شود تا آنها متوجه احترام شما  به فرهنگ و زبان آنها بشوند و بسیار مورد قدردانی قرار خواهد گرفت.

 

سعی کنید درکی از اسلام نشان دهید و احترام بگذارید

دین ملی امارات اسلام است و اکثر اماراتی ها هم از نظر فرهنگی و هم مذهبی از اسلام پیروی می کنند. سعی کنید اصول دین را بیاموزید. گوشت خوک یا مشروبات الکلی سرو نکنید، تفکیک جنسیت‌ها را به خاطر بسپارید، و چند حقایق در مورد حضرت محمد یا قرآن بیاموزید تا از ایجاد کلیشه‌های ناخودآگاه درباره اسلام در زمانی که با مردم محلی هستید جلوگیری کنید.

 

قوانین ورود محترمانه به مسجد را بدانید

چون دین ملی امارات اسلام است، مساجد همه جا هستند. اگر به تنهایی وارد مسجد می شوید یا حتی اگر با دوست محلی خود وارد مسجد می شوید، برای حفظ احترام، چند قانون را در مورد ورود به مسجد به خاطر بسپارید. برای خانم ها موهای خود را بپوشانید و تا حد امکان پوست بدنتان را بپوشانید و برای آقایان سعی کنید شلوار بلند بپوشید و هیچ چیز خیلی تنگ نباشد. قبل از ورود کفش های خود را درآورید و در بین نماز جلوی کسی راه نروید. اما در مورد ورود به مسجد خیلی استرس نداشته باشید، آنها مکان های عبادت زیبا و آرامی هستند و امیدواریم تجربه آرامش بخشی باشند!

آداب احترام مسجد دبی امارات

قبل از ورود به خانه اماراتی کفش های خود را در بیاورید

اگر به خانه یکی از دوستان محلی دعوت شده اید، به یاد داشته باشید که همیشه کفش های خود را قبل از ورود به خانه در بیاورید. کفش‌های بیرونی بسیار کثیف در نظر گرفته می‌شوند، و از آنجایی که بیشتر خانه‌ها فرش‌های زیبایی در کف دارند، راه رفتن روی آن‌ها با کفش‌های بیرونی بسیار بی‌احترامی است.

قانون و احترام کفش در دبی

هنگام غذا خوردن یا نشستن با افراد محلی الکل مصرف نکنید

هم از نظر تاریخی و هم به دلیل قوانین اسلام، اماراتی های محلی به احتمال زیاد الکل نمی نوشند. اگر با هم غذا می خورید، سعی کنید جلوی آنها مشروب نخورید یا مست نشوید زیرا احتمالاً باعث ناراحتی آنها می شود. سعی کنید تا زمانی که تنها یا با دوستانی که مشروب می خورند صبر کنید.

آداب غذاخوردن بومیان دبی

وقتی با هم غذا می خورید، سعی کنید به جای اینکه فقط برای خودتان سفارش دهید، غذاها را به اشتراک بگذارید

اماراتی ها از نظر فرهنگی عاشق تقسیم غذا هستند و هنگام صرف یک وعده غذایی با هم غذاهای بزرگی را سفارش می دهند که همه با هم می خورند. سعی کنید به جای اینکه فقط برای خودتان غذا سفارش دهید در حین صرف غذا با دوستان اماراتی خود بپیوندید و غذاها را به اشتراک بگذارید، زیرا سرد بودن یا ناراضی بودن از همراهی آنها تلقی می شود. از تجربه اشتراک غذا با اماراتی ها لذت ببرید، آنها قطعاً می دانند که چگونه یک وعده غذایی خوب بخورند!

در حالی که اینها تنها چند نکته در مورد نحوه محترمانه ماندن در تعامل با مردم محلی است، به یاد داشته باشید که اماراتی‌ها بسیار دوستانه و پذیرای خارجی‌ها هستند و به اندازه کافی سفر می‌کنند که یک یا دو اشتباه از طرف شما را ببخشند. دوستی با اماراتی های محلی قطعا ارزشش را دارد!

آخرین تور ها