بایدها و نبایدهای سفر با قطار

بایدها و نبایدهای سفر با قطار

بایدها و نبایدهای سفر با قطار


قطعا سفر یکی از لذت بخش ترین تفریحات برای عامه مردم است که به طریق مختلف صورت می پذیرد. با هواپیما، اتوبوس، ماشین شخصی، کشتی یا قطار می توان به مقاصد مختلف سفر کرد. هر کدام از این روش ها مزایا و همزمان معایبی دارند و بسته به هر شخص متفاوت خواهد بود. با ما همراه باشید تا درباره بایدها و نبایدهای سفر ریلی بیشتر شما را آشنا کنیم.

سفر با قطار


مقرون به صرفه بودن


اول از همه قیمت مناسب قطار است که در مقوله سفر به چشم می آید. در ایران برای مسیرهای مختلف و پر رفت و آمد سفرهای ریلی موجود است. این سفرها به مراتب نسبت به هواپیما و ماشین شخصی ارزان تر هستند.


به راحتی قدم بزنید


قطارها چه کوپه ای باشند و چه اتوبوسی ، در هر دو صورت شما مدت زیادی به صورت نشسته در حال سفر هستید. برعکس سفر با هواپیما که قدرت مانور زیادی ندارید و نمی توان زیاد راه رفت و حتی هنگام سفر با ماشین باید توقف کنید و به استراحت بپردازید، در سفر با قطار با اینکه قطار در حال حرکت است می توان در راهرو قدم شد و جریان خون گردش بهتری پیدا کند.

با قدم زدن و معاشرت با دیگر مسافران درد را از کمر و پاهای خود بزدایید. همچنین همزمان از مناظر زیبای طول مسیر لذت ببرید.
حتی در ایستگاههای بین راهی که قطار توقف دارد می توانید پیاده شده و کمی هوای تازه استشمام کنید.

راهرو قطار


شرایط شارژ در دسترس


با اینکه این روزها داشتن پاوربانک بسیار مرسوم است با اینحال وسایل الکترونیکی که به همراه داریم انقدر زیاد هستند که گاهی احتیاج به شارژ بیشتری خواهیم داشت. خوشبختانه در هر کوپه پریزهایی برای شارژ موبایل، باتری موبایل و لپ تاپ موجود هست. اما به علت اینکه به تعداد همه نفرات پریز موجود نیست بقیه افراد باید منتظر بماند تا شارژ کردن شما تمام شود.


همسفر خوبی باشید


شما به هرحال در این سفر تنها نیستید و با چند نفر دیگر هم کوپه و همسفرخواهید بود. اگر هر فرد رعایت ادب و اخلاق و خوش رویی را در سفر سرلوحه خود قرار دهد، مطمئنا سفر برای همه دلپذیر خواهد شد.¬¬ بسیاری از دوستی ها حین سفر شکل می گیرند و با با توجه به زمان طولانی که در سفر هستید می توانید معاشرت خوبی با دیگران داشته باشید.
البته همه افراد شخصیت های مشابهی ندارند و این مورد ارتباط و معاشرت با دیگران و زمان گذراندن با چند نفر که آنها را نمی شناسند برای عده ای شاید عیب بزرگی هم باشد. پس بسته به شخصیت هر کس این مورد می تواند عیب یا حسن باشد.

تور ریلی قشم

تور  ریلی مشهد


خواب راحت


یکی از نقاط قوت قطار، خواب لذت بخش و راحت در قطاراست. در قطار های ایران در ابتدا به هر فرد ملحفه و بالشت در بسته بندی تمیز و ضدعفونی شده ارائه می شود. به راحتی می توانید در قطار های کوپه ای تخت را باز کرده و دراز کشیده و با ریتم صدای قطار به خوابی شیرین بروید. در قطارهای اتوبوسی هم با اینکه به حالت نشسته هستید اما صندلی ها بسیار راحت هستند که قابلیت اینکه چرت کوتاهی بزنید را دارید. 

خوابیدن در قطار
وسایل ضروری


تقریبا مثل هر سفر دیگری که به یکسری وسایل ضروری نیازمند هستید در سفر با قطار هم به این موارد نیاز است. ناخن گیر، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، چسب زخم و.... در قطار هم آب برای شستشو و هم آب خوردن و آبجوش موجود است. حتی اگر فلاسک به همراه داشته باشید می توانید از مهماندار قطار آبجوش بگیرید. لیوان، قاشق و چنگال و کارد نیز بهتر است به همراه خود داشته باشید. 


دسترسی راحت به چمدان


شما در قطار اگر بار خیلی حجیم و بزرگ نداشته باشید و فضای کافی در کوپه دارید که چمداان خود را نزد خود نگه دارید. هم معطلی تحویل و گرفتن بار از میان برداشته می شود و هم اینه هر چیزی که لازم باشد به راحتی می توانید از چمدان خود بردارید. 
حتی اگر بار زیادی داشتید نگران اضافه بار نباشید کوپه هایی مخصوص بار تعبیه شده است که برای بارهای بزرگ و حجیم در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که شما حتی می توانید با قطار ماشین شخصی خود را جابه جا کنید و هنگامی که به مقصد رسیدید از ماشین خود استفاده کنید.
 

تجربه سفر با قطار به مشهد و قشم را از آژانس گردشگری آسمان هفتم بخواهید. با ما در تماس باشید.  02191306767

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید: تلگرام و اینستاگرام آسمان هفتم

آخرین تور ها

آخرین تور های مشهد