نمونه هایی از شگفتی های جهان در ایران

نمونه هایی از شگفتی های جهان در ایران

نمونه هایی از شگفتی های جهان در ایران

تمام جاذبه های گردشگری جهان در ایران جمع شده اند! شاید خواندن این جمله عجیب و غریب باشد اما این یک جمله کاملاً واقعی است. حتی با سفر به برخی از نقاط ایران نمونه هایی از برترین جاذبه های جهان را خواهید دید که سالانه افراد زیادی در سراسر جهان از آنها دیدن می کنند. به عنوان مثال یکی از معروف ترین جاذبه های جهان دره گرند کانیون است که گردشگران زیادی برای بازدید از آن از قاره ای به قاره دیگر می روند در حالی که برای تماشای نمونه مشابه کافی است به استان لرستان رفته و از دره خزینه دیدن کنند. از این طریق می توانید با هزینه ای بسیار کمتر از برترین جاذبه های جهان در ایران دیدن کنید. مایلیم به نمونه های بیشتری در این زمینه اشاره کنیم، با ما همراه باشید. ما به شما قول می دهیم که پس از مطالعه این مطلب، قطعا برای سفر خود به یکی از این جاذبه ها برنامه ریزی خواهید کرد.

 

 


سواحل درخشان وادو در مالدیو = سواحل درخشان چابهار

نمونه هایی از شگفتی های جهان در چابهار سواحل درخشان وادو در مالدیو

یکی از جاذبه های جهان جزیره وادو در مالدیو است که به عنوان یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی به شمار می رود. ویژگی خاص این جزیره زمانی است که آب در این ساحل در تابش نور مهتاب می درخشد. باید بدانید که دلیل درخشش این سواحل در شب وجود پلانکتون ها یا میکروب های دریایی است که باعث می شود آب دریا مانند آینه ای برای ستاره های روی زمین به نظر برسد.

 

نمونه هایی از شگفتی های جهان در چابهار سواحل درخشان چابهار

یکی دیگر از جاذبه های جهان که نمونه مشابهی در ایران دارد سواحل نورانی چابهار است. همان روندی که برای وادهو مالدیو ذکر کردیم در چابهار نیز وجود دارد. الماس های آبی زیبا به خصوص در شب هایی که مهتابی نیستند قابل مشاهده هستند. این لکه‌های درخشان و آبی در واقع باکتری‌ها، پلانکتون‌ها و حلزون‌های زیادی هستند که در این آب‌ها زندگی می‌کنند و در واقع عواملی هستند که به عنوان شگفت‌انگیزترین و زیباترین ترکیب در این محیط شناخته می‌شوند.

 

 


دره پادشاهان در استرالیا = تنگه شیراز در کوهدشت استان لرستان ایران

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی تنگه شیراز در استان لرستان است. نمونه مشابهی از آن در استرالیا به نام دره پادشاهان وجود دارد( بخشی از پارک ملی واتارکا واقع در قلمرو شمالی و دره در انتهای غربی در فاصله 323 کیلومتری چشمه آلیس قرار دارد. جالب است بدانید که ارتفاع دیوارها در آنجا به 300 متر هم می رسد.)این تنگه در میان استان های کرمانشاه، ایلام و لرستان قرار دارد و تنها 50 کیلومتر با کوهدشت فاصله دارد. در طول مسیری که عبور می کنید تا به اینجا برسید، گل های رنگارنگی را خواهید دید که روح شما را ناز می کنند. دو کیلومتر آخر مسیر جاده خاکی است و گذرگاه پیاده روی تنگه با عبور از دیواره سنگی طولانی آغاز می شود.

 

 

 

پارک ملی Zhangye Danxia، کوه رنگارنگ در چین = کوه های رنگین کمان آلاداغلار زنجان

پارک ملی Zhangye Danxia به دلیل رشته کوه های رنگارنگ خود در چین معروف است، کوهی با قله های تیز و تپه های مدور که شبیه جعبه مداد رنگارنگ با هزاران رنگ است. مجموعه ای از رنگ های سرد و گرم در کنار هم که لذت قدم زدن روی آنها را هزاران برابر می کند.

 

اینجا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و عکس هایی از آن در مجامع بین المللی منتشر شده است که دلیل محبوبیت آن بوده است.
نمونه بسیار مشابهی از کوه های رنگین کمان Zhangye Danxia در ایران وجود دارد. کوه های رنگین کمان آلاداغلار یکی از جاذبه های جهان در ایران و در شهرستان ماهنشان واقع شده است. بلندترین نقطه آن کوه بلغیس است که 3300 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و عرض آن حدود 70 کیلومتر مربع است.

 

 


کوه های مریخی صحرای آتاکاما در شیلی = کوه های مریخی چابهار

آیا تا به حال نام کوه های مارتینا در چابهار را شنیده اید؟ قبل از صحبت در مورد آن ابتدا می خواهیم به صحرای شیلی و آتاکاما برویم. اینجا یکی از خشک ترین نقاط روی زمین با کمتر از 250 میلی متر بارندگی در سال است. به همین دلیل است که در این منطقه هیچ درخت یا سایه ای وجود ندارد، هیچ کس در آنجا زندگی نمی کند بنابراین آلوده نیست. در این  منطقه  کوه هایی وجود دارد که به کوه های مریخی معروف هستند، اگر پول ندارید به شیلی بروید می توانید به چابهار بروید و آنها را تماشا کنید.

 

سفر به مریخ شاید برای همه مقدور نباشد، اما نگران نباشید، افرادی که واقعا دوست دارند برخی از نمادهای این سیاره را روی زمین ببینند، می توانند به چابهار سفر کرده و به کوه های مینیاتوری بروند. این کوه ها در نزدیکی ساحل کچو تا خلیج گواتر قرار دارند و پدیده های ریخت شناسی زیادی در این منطقه رخ می دهد. کوه های مریخی یکی از محبوب ترین جاذبه های جهان در ایران است.

 

 


گراند کانیون، دره ای شگفت انگیز و بی نظیر = دره خزینه شبیه گرند کنیون


دره خزینه یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های استان لرستان است، دره‌ای شگفت‌انگیز که سال‌هاست شکل گرفته است. عبور از رودخانه کرخه از میان دره، زیبایی آن را چند برابر کرده است. در کنار همه این شگفتی ها، پل معلقی به طول 112 متر و ارتفاع 85 متر بر روی آن ساخته شده است که در واقع عنوان مرتفع ترین پل معلق خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

 

حتماً نام گرند کانیون را شنیده اید و احتمالاً عکس های بسیار جذابی از آنجا دیده اید. اگر دوست دارید روزی این جاذبه طبیعی بی نظیر را ببینید، خبر خوبی که برای شما به عنوان یک گردشگر در ایران داریم: نمونه بسیار مشابهی از آن در ایران نیز وجود دارد.

 

 


ترکیبی از صحرا و اقیانوس، سواحل نامیبیا = روستای تنگ چابهار محل تلاقی کویر و دریا

خط ساحلی نامیبیا از جنوب ساحل اسکلت تا رودخانه نارنجی در جنوب گسترده است. تلاقی تپه های ماسه ای صاف با اقیانوس اطلس مناظر زیبایی را خلق کرده است. به دلیل تپه های ماسه ای، این منطقه ساحلی وسیع دارای روستاهای کمی است و تعداد کمی از مردم در آن ساکن هستند که نامیبیا را به دومین کشور کم جمعیت جهان پس از مغولستان تبدیل می کند.

 

معادل  این مکان  در ایران، روستای تنگ (یا روستای درک) بخش کوچکی از شهرستان چابهار است که به دلیل تلاقی کویر و دریا از جاذبه خاصی برخوردار است. اینجا در شرق جنوب ایران در ساحل زیبای دریای عمان واقع شده است که از دیرباز به خاطر اسکله بزرگ ماهیگیری فعالش به یادگار مانده است. جاذبه های طبیعی زیادی در این قسمت کوچک بندر وجود دارد که دل هر گردشگری را می رباید.

 

 


دریاچه صورتی گیبسون، استرالیا = دریاچه صورتی لیپار، یکی دیگر از جاذبه های ایران

برخی از جاذبه های جهان نه تنها به دلیل زیبایی، بلکه به دلیل ویژگی های عجیب و غریب و منحصر به فردشان محبوب هستند. دریاچه صورتی گیبسون استرالیا که نمونه ای از آن در ایران وجود دارد در جنوب استرالیا واقع شده است.

 

تالاب لیپار یکی از جاذبه های جهان در ایران است که در سواحل دریای عمان قرار دارد و تنها چهار نمونه مشابه در سراسر جهان یافت شده است. این دریاچه به دلیل رنگ صورتی اش بسیار محبوب است. این تالاب برای بسیاری از گونه های جانوران از نظر زیست محیطی بسیار ایمن و بسیار مناسب است، اما برخی از این تالاب ها که ممکن است انگشتان یک دست به حساب بیایند، با رنگ متمایز خود متمایز می شوند. آب این تالاب ها به دلیل وجود باکتری ها و پلانکتون های گیاهی به رنگ شیر توت فرنگی است، به نظر نوشیدنی خوبی هستند اما در واقع شورترین حوضچه های جهان هستند.

 

 


کوه های مینیاتوری دره گابلین یوتا ایالات متحده = کوه های مینیاتوری در کویر لوت کرمان

گاهی اوقات ممکن است زیبایی را در یک کویر بی پایان تماشا کنید. در دره گابلین رشته کوه هایی وجود دارد که بدون دخالت دست به جاذبه های بی نظیری تبدیل شده اند.

اگر دوست دارید از این کوه ها دیدن کنید اما شرایط سفر به قاره دیگری را ندارید کافی است به کرمان در ایران بروید و از نمونه مشابه آن در آنجا دیدن کنید. ایران به قدری زیبا و جذاب است که می‌توان سال‌ها را در گردشگری گذراند و هر روز مناظر و جاذبه‌های جدیدی پیدا کرد. تپه شهداد نمونه ای مشابه از دره گابلین یکی از جاذبه های گردشگری جهان است که در کویر لوت کرمان قرار دارد.

 

 


Nullarbor در استرالیا = خط ساحلی مرتفع بریس در چابهار

حدود 200 کیلومتر بعد از بزرگراه استرالیا، صخره هایی به نام بوندا را خواهیم دید. این سنگ‌ها مجموعه‌ای از جلوه‌های دریایی هستند که ارتفاع آن‌ها در برخی نقاط به ۱۲۰ متر هم می‌رسد و در واقع نشان می‌دهند که سنگ آهکی بسیار بزرگ از خشکی نولاربور به اقیانوس می‌رسد. این صخره ها مرتفع هستند و خط ساحلی صخره ای نیز طولانی ترین خط ساحلی منطقه است که در واقع بهترین مکان برای نهنگ های اقیانوس در ماه های ژوئن و اکتبر است.

 

همچنین ساحل صخره ای به نام ساحل بزرگ، که یک تفرجگاه عالی در چابهار است، معادل این جاذبه در استرالیاست. امواج اقیانوس پس از فروریختن با صخره های ساحل چندین متر بالا می روند و منظره ای دیدنی ایجاد می کنند. ارتفاع این امواج به دلیل وزش بادهای موسمی در فصل تابستان بین مرداد و تیر به 15 متر می رسد.

 

موارد مشابه: تور چابهار

آخرین تور ها