تسهیل در صدور ویزای آذربایجان برای ایرانیان

تسهیل در صدور ویزای آذربایجان برای ایرانیان

به گزارش خبرنگاران تاریخ جمعه 8 بهمن 1400 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در گفتگوی تلفنی با «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه میان دو کشور و تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. ایشان با اشاره به توافقات و پروژه‌های عمرانی مشترک میان دو کشور، همچنین سایر موافقتنامه‌های همکاری، ضرورت پیگیری برای عملیاتی شدن هر چه زودتر این توافقات را خاطرنشان کرد. وی همچنین با اشاره به روابط خوب دو کشور، خواستار تسهیل و تسریع در صدور روادید میان دو کشور به خصوص برای دانشجویان و تجار ایرانی شد. وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع گروه دوستی پارلمانی کشورمان به باکو، ابراز امیدواری کرد که همکاری میان پارلمان‌های دو کشور به موازات همکاری‌ها در سایر عرصه‌ها توسعه و  گسترش یابد.

امیرعبداللهیان، همکاری دولت جمهوری آذربایجان در انتقال جمعی از ایرانیان زندانی در این کشور به ایران را خوب و قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد تا کمیسیون مشترک کنسولی میان دو کشور به زودی در باکو برگزار شود.

بایراموف با استقبال از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان، برای برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور در باکو اعلام آمادگی کرد.

منبع خبر

آخرین تور ها

آخرین تور های باکو