جهانی شدن امکانات گردشگری قشم

جهانی شدن امکانات گردشگری قشم

سیاست حمایتی برای همسطح شدن امکانات گردشگری قشم با شرایط حاکم در جهان

درتاریخ یکشنبه 5 دی 1400 افشار فتح‌الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، در نشست روئسای جوامع هتلداران کشور که در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، اظهار داشت: موقعیت مهم گردشگری قشم ایجاب می‌کند امکانات گردشگری این جزیره را از طریق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به ویژه علاقمندان کشورهای منطقه خلیج فارس در سطح جهانی توسعه دهیم.
در این نشست معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رییس جامعه هتل داران ایران و اعضای هیأت مدیره این جامعه، روئسای جوامع هتلداران استان‌ها، امام جمعه اهل سنت قشم و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند.

توریسم در جزیره قشم

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ، هم اکنون 90 درصد از ظرفیت هتل‌های قشم اشغال شده و این درحالی است که هنوز بسیاری از مردم به دلیل مسائل کاری امکان مسافرت پیدا نکرده‌اند. متاسفانه کمبود تخت مناسب اقامتی همچنان در این جزیره مشهود است و سازمان منطقه آزاد قشم برای جبران این مسئله آماده حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش هتلینگ است که در کنار آن باید کیفیت خدمات نیز ارتقا یابد.

وی افزود: متاسفانه علیرغم ظرفیت‌های بی‌نظیر مورد علاقه توریست‌ها در قشم، هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه گردشگری لوکس و مدرنیته در این منطقه کاری قابل قبولی ارائه کنیم. ژئوپارک جهانی موجود در این جزیره به عنوان یکی از افتخارات همه ایرانیان بایستی برای توسعه کلان اقتصادی استفاده شود اما تا کنون برای معرفی این ظرفیت بی نظیر قشم به جهان تلاش قابل قبولی انجام نشده است. رفع موانع تخصیص تسهیلات و حمایت از توانمندان بخش خصوصی، می‌تواند حوزه گردشگری قشم را متحول کند.کما این که جامعه هتلداران قشم در بحث تخصیص تسهیلات به دلیل تداخل قوانین کشور با قوانین ویژه اداره مناطق آزاد، دچار ضرر و خسران بوده است.

فتح‌الهی با اعلام اینکه تمدن چندین هزارساله قشم در دستان هنرمندان این جزیره به ویژه بانوان بومی نمایان شده است، افزود: سرمایه‌گذاری در این هنر هم با توجه به علاقه مردم نقاط مختلف جهان از هنر صنایع دستی، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

نقش دولت در صنعت گردشگری قشم

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم بیان داشت: "در سالی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان سال مانع زدایی‌ها یاد کرده‌اند و دولت سیزدهم هم عزم خود را برای جبران اشتباهات دولت‌های گذشته عزم کرده است، امیدواریم مسئولان کشوری نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات صنعتگران در مناطق آزاد از جمله در بخش اقامتی و هتلنیگ منطقه آزاد قشم داشته باشند. انتظار داریم در دولت آیت‌الله رئیسی با رفع مانع‌ها برای تخصیص تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی در قشم، خواسته به‌حق فعالان بخش هتلینگ در این منطقه آزاد برطرف شود".وی همچنین با اعلام اینکه افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی با توجه به موقعیت جزیره قشم از جمله مشکلات هتلداری در این منطقه محسوب می‌شود، افزود: برای توسعه گردشگری قشم باید بسته‌های حمایتی ارائه شود نه اینکه با افزایش قیمت‌های سفر مانع از حضور گردشگران به این جزیره زیبا شویم.

قشم

 

آخرین تور ها

آخرین تور های قشم