حقایق جالب درباره استانبول

حقایق جالب درباره استانبول

حقایق جالب درباره استانبول

این شهر ترکیبی از تاریخ و سنن گوناگون است به همین سبب از دیرباز استانبول محبوب ترین مقصد در سفر به ترکیه به شمار می رود. به عنوان بهشت خرید نیز شناخته می شود اگر به خرید علاقه دارید این شهر تجاری برای شما بی شک بهترین مقصد است.
بازار بزرگ این شهر قدمت چندین ساله دارد و در سال 2014 به عنوان پربازدید ترین بازار جهان معرفی شد.
این بازار شامل بیش از 3000 مغازه و میزبان روزانه بین 250000 تا 400000 مشتری از سراسر دنیاست.
نمیتوان گفت شلوغ ترین اما استانبول همیشه یکی از شهر های شلوغ جهان بوده است. امروزه جمعیت این شهر حدودا به 15 میلیون نفر می رسد. مترو این شهر نیز دایر است اما تاثیر چندانی در رفع شلوغی آن ندارد.

آشنایی با میدان تقسیم استانبول

استانبول پایتخت ترکیه است؟

تقریبا بله. استانبول دست کمی از پایتخت یک کشور ندارد. بدون اغراق با جمعیت فعلی قابلیت کشوری مجزا بودن را هم دارد! علاوه بر ویژگی های خاص این شهر در دوران عثمانی ، امپراتور بزرگ روم و بیزانس، پایتخت ترکیه بوده است.

 

استانبول تنها شهر دو قاره ای جهان

این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی ما بین اروپا و آسیا معروف به اوراسیا واقع شده است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید منطقه اروپایی پیشنهاد ما به شماست. یک حقیقت جالب در رابطه با استانبول این است که با وجود اینکه هلند به عنوان سرزمین لاله شناخته می شود اما لاله از استانبول سرچشمه می گیرد. اولین پیاز لاله در سال 1554 از امپراطوری عثمانی به وین ارسال شد و بعد در هلند توزیع شد. شما میتوانید در قابی زیبا بین ایاصوفیه و مسجد آبی، لاله های دیدنی این شهر را تماشا کنید.

 

تاریخچه مسجد ایاصوفیه

یکی از محبوب ترین  جاذبه های استانبول ایاصوفیه می باشد که یک کلیسای بیزانسی بوده است. غریب به 500 سال از این مسجد به عنوان محلی برای خدمت به امپراطوران  استفاده میشد تا اینکه مصطفی کمال آتاتورک رئیس جمهور ترکیه آن را به موزه تبدیل کرد.

آخرین تور ها