فرودگاه کاشان

فرودگاه کاشان

فرودگاه کاشان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قدمت این فرودگاه به 75 سال قبل برمی گردد! اما بهره برداری از این فرودگاه و انجام پروازها بارها دچار وقفه شده بود. به طور مثال در سال 1395 این فرودگاه شروع به کار کرد اما دو سال بعد پروازهای این فرودگاه منوقف شدند. در دوره ای به علت احتیاج سپاه پاسداران اسلامی این فرودگاه در اختیار این نهاد قرار گرفته بود و هم اکنون برای اولین بار خدمات پرواز به مقصد مشهد از کاشان توسط این فرودگاه ارائه می گردد.  لازم به ذکر است آژانس مسافرتی آسمان هفتم به طور تخصصی مجری تورهای این مسیر است.

 

افتتاح لاین پروازی کاشان مشهد

این فرودگاه به تازگی بار دیگر به مجموعه دیگر فرودگاههای کشور اضافه شده و جزوی از مرز هوایی کشور گردیده است. برای اولین پرواز و مسیر، مشهد مقدس در نظر گرفته شده است که سهولت سفر برای مردم این شهرستان را فراهم می آورد. تا پیش از این مسافران باید به تهران یا قم یا اصفهان، جهت انجام سفر عزیمت می کردند. همچنین مسافران از شهرهای آران بیدگل، نیاسر، دلیجان و ... نیز می توانند از فرودگاه این شهر استفاده کنند. 

در حال حاضر این پرواز در دو روز یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام خواهد پذیرفت که با توجه به میزان استقبال مسافران احتمال افزایش روز و پرواز نیز هست. لازم به ذکر است پروازهای این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی معراج صورت خواهد پذیرفت.

.

فرودگاه کاشان

موقعیت جغرافیایی فرودگاه کاشان

فرودگاه کاشان با مساحت 800 هکتار در جنوب شرق این شهر، یک فرودگاه متوسط ​​ است که دارای یک باند می باشد. سایر فرودگاه های نزدیک این فرودگاه، فرودگاه محمود آباد، فرودگاه قم، فرودگاه حسا، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و فرودگاه کوشک نصرت هستند

 

امکانات فرودگاه کاشان

این فرودگاه هم اینک از استانداردهای فرودگاهی برخوردار است ولی امکانات بیشتری نیز برای آن پیش بینی شده است. از آن جایی که راه اندازی مجدد این فرودگاه مصادف با دوران کرونا و اوج گیری سویه امیکرون همزمان شده است، تمهیدات لازم جهت مقابله و شیوع بیماری در نظر گرفته شده است و انجام تست پی سی آر یا داشتن کارت واکسن الزامی می باشد.

آخرین تور ها