معرفی خطوط مترو مشهد مقدس

معرفی خطوط مترو مشهد مقدس

مترو مشهد

اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید ممکن است یکی از دغدغه های شما رفت و آمد به حرم مطهر امام رضا (ع) و همچنین بازدید از جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر زیبا باشد. برای بازدید و تردد در این شهر مذهبی می توانید از وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی ، اتوبوس و مترو استفاده کنید ، پیشنهاد آژانس مسافرتی آسمان هفتم استفاده از مترو که سریعترین و راحترین وسیله است .

مجله گردشگری آسمان هفتم

مترو مشهد در سال 1389 بهره برداری شد و هم اکنون دارای ۴ خط می باشد ، استفاده از مترو هزینه های شما را برای جابجایی در شهر بسیار کاهش می دهد ، همچنین امکان زیارت ، بازدید از مکان های دیدنی شهر را به راحتی فراهم می‌کند.

خطوط مترو مشهد
مترو در مشهد مقدس با یک خط شروع به کار کرد و در حال حاضر چهار خط دارد که هر روز بجز روزهای تعطیل از ساعت 6 الی 22 آماده خدمت رسانی است ، در روزهای تعطیل قطار شهری از ساعت 7 شروع به کار می کند. فاصله زمانی قطارها به طور متوسط 15 دقیقه است.

در ادامه به معرفی خطوط چهارگانه مترو می پردازیم.

مترو مشهد

خط 1 : وکیل آباد تا فرودگاه شهید هاشمی نژاد

وکیل آباد تا فرودگاه شهید هاشمی نژاد توسط خط یک قطار شهری به یکدیگر متصل شده اند و روی نقشه با رنگ سبز مشخص شده است و 24 ایستگاه در طول مسیر دارد همچنین در ایستگاه شریعتی واقع در میدان تقی آباد با خط دو مترو دارای ایستگاه مشترک است.

فاصله زمانی بین هر قطار بسته به ساعت شلوغی به طور متوسط 6 دقیقه است.

برای بازدید از مکان های دیدنی مشهد مثل طرقبه ، شاندیز ، باغ‌وحش ، شهربازی کوهستان پارک ، پارک ملت و نمایشگاه بین‌المللی مشهد و همچنین بازار زیست خاور و بازار هفده شهریور می‌توانید از این خط قطار شهری استفاده کنید و به راحتی در شهر تردد کنید ، حتی برای رفتن به فرودگاه و ترمینال نیز می توانید به راحتی با مترو تردد کنید و در کمترین زمان ممکن به مقصد برسید.

ویزگیها و دانستنیهای حرم امام رضا

خط 2 : انتهای طبرسی شمالی تا  رضا شهر

انتهای طبرسی شمالی ( پایین روستای کشف ) تا رضا شهر توسط خط دو قطار شهری به یکدیگر متصل شده اند و روی نقشه با رنگ آبی مشخص شده است و 13 ایستگاه در این مسیر دارد و به بخش زیادی از مراکز پرجمعیت آن منطقه سرویس‌دهی مستقیم دارد همچنین در ایستگاه شریعتی واقع در میدان تقی آباد با خط یک مترو دارای ایستگاه مشترک است.

فاصله زمانی بین هر قطار بسته به ساعت شلوغی به طور متوسط 10 دقیقه است.

برای بازدید از پارک کوه سنگی می‌توانید از این خط قطار شهری استفاده کنید ، اگر مسیر شما به سمت بلوار طبرسی جنوبی ، چهار راه برق ، چهار راه گاز ، چهار راه مقدم و میدان شهدا ... همچنین بازار زیست خاور است می توانید از این خط قطار شهری استفاده کنید ، حتی برای رفتن به راه آهن هم می توان از این خط قطار شهری استفاده کنید.

جاذبه های کمتر شناخته شده مشهد

خط 3 : شهرک ابوذر تا  قاسم آباد

شهرک ابوذر تا قاسم آباد توسط خط سه قطار شهری به یکدیگر متصل شده اند و روی نقشه با رنگ قرمز مشخص شده است و 24 ایستگاه در طول مسیر دارد ، این خط همچنان در حال ساخت است و در زمان تهیه این مقاله هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

این خط جنوب شرق را به شمال غرب وصل میکند به همین دلیل از مهم‌ترین خط های مترو برای آینده مشهد مقدس پیش بینی شده است.

خط سه از شهرک ابوذر شروع شده واز الهیه عبور میکند و تا پایانه جدید اتوبوسرانی بیرون شهری غرب مشهد مقدس ادامه خواهد داشت.

در آینده برای عبور از خیابان امام رضا ، فلکه آب ، چهار راه خسروی ،  چهار راه شهدا ، میدان فردوسی میدان جانباز و ... می توانید از این خط قطار شهری استفاده کنید ، حتی برای رفتن به حرم مطهر نیز می توانید از این خط مترو استفاده کنید.

موزه های آستان قدس رضوی

خط 4 : شهرک شهید باهنر تا  خواجه ربیع

شهرک شهید باهنر تا خواجه ربیع توسط خط چهار قطار شهری به یکدیگر متصل شده اند و روی نقشه با رنگ نارنجی مشخص شده است و در حال حاضر 6 ایستگاه در طول مسیر برای آن در نظر گرفته شده است که تا زمان اتمام پروژه تعداد ایستگاه ها افزوده می شود  ، در زمان تهیه این مقاله حفاری آن شروع شده است و زمان بهره برداری از آن هنوز مشخص نیست.

خط چهار از بلوار حُر در شرق شروع شده و به خواجه ربیع در شمال ادامه دارد ، این خط از ضلع شمالی حرم مطهر عبور خواهد کرد.

همچنین در ایستگاه شهدا در میدان شهدا با خط دو مترو دارای ایستگاه مشترک است.

در آینده برای عبور از بلوار مصلی ، جاده سرخس ، میدان شهید عباسپور و ... می توانید از این خط قطار شهری استفاده کنید همچنین به دلیل وجود دو ایستگاه در شارستان و نزدیکی حرم مطهر برای زیارت نیز بهترین دسترسی را دارد.

نقشه متروی مشهد

در نقشه مترو مشهد همه ایستگاه‌های خط های مترو را به تفکیک مشاهده می کنیم ،  با کمک آن می توانید مقصد خود را مشخص و خطی که باید از آن استفاده کنید را انتخاب کنید.

این نقشه در همه ایستگاه و واگن‌ قطارها هم وجود دارد و استفاده از مترو را برای مسافران راحت کرده است.

نقشه مترو مشهد

بلیط متروی مشهد

برای استفاده از مترو می توانید از کارت های اعتباری قابل شارژ و یا بلیط های دو بعدی تک سفره که داری QR و اعتبار یک روزه هستند استفاده کنید ، در زمان تهیه این مقاله هزینه هر بلیط تک سفره 1500 تومان است

 سخن آخر

در این مقاله چهار خط متروی مشهد مقدس را با هم بررسی کردیم در حال حاضر خط یک و خط دو  به بهره‌برداری رسیده و خط سه و خط چهار در حال ساخت است. مترو مشهد بسیاری از مشکلات ترافیک مشهد مقدس را حل کرده است و با استفاده از آن می توانید از حرم مطهر ، جاذبه های دیدنی و گردشگری دیدن کنید.

در پایان آژانس مسافرتی آسمان هفتم سفر خوبی برای شما آرزومند است.

 

رزرو تور مشهد

جاذبه های گردشگری مشهد

آخرین تور ها

آخرین تور های مشهد