خانه پروین اعتصامی تبریز

خانه پروین اعتصامی تبریز

خانه پروین اعتصامی تبریز

خانه‌ای که این شاعر در آن چشم به جهان گشود، در محله ششگلان قرار دارد. این خانه از زمان افتتاح تا به امروز محل دائمی نمایشگاه‌های اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی شده است. کمتر کسی این خانه را می‌شناسد و می‌داند که این مکان، محل تولد بزرگ بانوی شعر ایران بوده است. قدمت این بنا به دوره اول پهلوی می‌رسد و پروین اعتصامی تا سن هفت سالگی در این خانه زندگی کرده است. در بدو ورود به این خانه، باغچه زیبا و حوض وسط خانه نظر شمارا جلب می‌کند، کمی که جلوتر می‌روید با ساختمانی آجری مواجه می‌شوید که مجسمه پروین در حال بالا رفتن از پله را مشاهده می‌کنید.

آسمان هفتم شما را به دیدن ادامه این مطلب دعوت میکند.

پروین با مناظره‌های بی‌بدیلش مشهور است و بسیاری از افراد پروین اعتصامی را با مناظره‌هایش می‌شناسند. پروین اعتصامی، این بانوی بزرگ شعر فارسی، در سن ۳۵ سالگی به دلیل بیماری حصبه درگذشت و در حال حاضر در حرم فاطمه معصومه در آرامگاه خانوادگی‌اش به خاک سپرده‌شده. زادروز این هنرمند برجسته، ۲۵ اسفندماه روز بزرگداشت پروین اعتصامی نام‌گرفته است.

ساعات بازدید از خانه پروین اعتصامی

در حال حاضر این بنا در دست سازمان ارشاد اسلامی است؛ اما بازدید برای عموم آزاد است. ساعات بازدید از این مجموعه از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود و تا ۵ عصر ادامه می‌یابد.

آخرین تور ها