عربستان یک سکوی نفتی را به هتل تبدیل می کند!

عربستان یک سکوی نفتی را به هتل تبدیل می کند!

عربستان سعودی یک سکوی نفتی را به هتل تبدیل می کند

این کشور یک هتل تفریحی با 800 اتاق و پارک تفریحی بر روی یک سکوی نفتی خواهد ساخت.
صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی از جدیدترین طرح های جاذبه گردشگری خود به نام The Rig پرده برداری کرد. مجموعه ای از سکوهای متصل که 150000 متر مربع وسعت دارند.
PIF هنگام رونمایی از این پروژه گفت: "این پروژه یک جاذبه منحصر به فرد است که انتظار می رود گردشگران را از سراسر جهان جذب کند و در عین حال محبوبیت ویژه ای در بین شهروندان و ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در منطقه داشته باشد."

 

ویژگی های هتل سکوی نفتی عربستان

ویدیوی تبلیغاتی این پروژه تصاویری از سرسره‌های آبی پارک تفریحی ساخته شده بر روی یک سکوی حفاری و یک آتریوم هتل فولادی و شیشه‌ای در مرکز جاذبه را نشان می‌دهد.
این مکان دارای اسکله هایی برای 50 قایق بادبانی همراه با سه هتل، رستوران هایی با کلاس جهانی، سکوهای هلیکوپتر و طیف وسیعی از فعالیت های ماجراجویانه، از جمله ورزش های مختلف خواهد بود.

تاریخ و محل افتتاح پروژه هتل سکوی نفتی عربستان

PIF محل دقیق The Rig را اعلام نکرد اما آنچه که میدانیم اینست که بسیاری از سکوهای نفتی عربستان سعودی در ساحل شرقی شهر دمام جمع شده اند.
تاریخ افتتاح پروژه هنوز مشخص نشده است و PIF فقط گفت که این پروژه بخشی از استراتژی 2021-2025 است. مقامات هنوز مشخص نکرده اند که آیا این دکل از ابتدا ساخته خواهد شد یا از یک سکوی نفتی موجود اقتباس شده است.

هدف اصلی پروژه هتل سکو نفتی عربستان

این پروژه جدیدترین پروژه گردشگری و تفریحی است که برای کاهش اتکای عربستان سعودی به نفت طراحی شده است.
دولت پادشاهی اخیراً از طرح هایی برای استراحتگاه های بزرگ در دریای سرخ در سواحل غربی کشور نیز پرده برداری کرده است.
درست است که این کشور منابع گاز و نفت زیادی دارد و جزو اصلی ترین صادر کنندگان این طلای سیاه است، اما به این امر نیز واقفند که این ماده روزی تمام خواهد شد و وابستگی به آن اشتباه است. پس راههای جایگزینی چنین پروژه ای را در دستور کار قرار می دهند.

تهیه شده توسط آسمان هفتم

 

آخرین تور ها