جنگل جیغ

جنگل جیغ

جنگل جیغ (مشهد )

جنگل جیغ یکی از جاهای دیدنی استان خراسان رضوی در روستای سربرج، در بخش طرقبه است. این روستا در جنوب مشهد قرار دارد و فاصله آن تا مرکز این شهر تنها ۳۲ کیلومتر است. بسته به ترافیک و ساعت حرکت، حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برای رسیدن به سربرج از مشهد باید رانندگی کنید. آسمان هفتم در این مقاله قصد دارد شما را با این جنگل زیبا و ترسناک آشنا کند .


جنگل جیغ مشهد

تجربه ترس، ترشح آدرنالین و گردشگری وحشت یکی از تفریحاتی است که این روزها طرفداران بسیاری دارد. جنگل جیغ، یکی از ترسناک‌ترین جنگل‌های ایران و یکی از جاهای دیدنی مشهد است که گردشگران را هر سال به‌سمت روستای سربرج می‌کشاند. نام این جنگل هر کسی را کنجکاو می‌کند و همه می‌خواهند سر از راز این جنگل دربیاورند.

جنگل جیغ را به خاطر صداهای عجیبی (شبیه به سوت یا جیغ) که در طول شب تا سپیده‌دم در آن طنین می‌اندازد به این نام نام‌گذاری کرده‌اند. تمام افرادی که تا به امروز از جنگل جیغ مشهد دیدن کرده‌اند، این صدای جیغ گوش‌خراش و عجیب را تایید می‌کنند. یک نکته ترسناک دیگر درباره این جنگل این است که صدای جیغ به‌محض تاریک شدن هوا به گوش می‌رسد و روزهای این جنگل با دیگر جنگل‌های معمولی هیچ تفاوتی ندارد.

پارک ملت مشهد

جنگل جیغ بهتر است بدانید که این جنگل در دره و در کنار رودخانه سربرج، یکی از سرچشمه‌های سد طرق قرار دارد. رودخانه سربرج در دوران گذشته رودی بسیار پرآب و خروشان بود؛ اما متاسفانه خشک شد و تنها در برخی فصول سال جریان داشت. این رودخانه پس از سال‌ها دوباره در سال ۱۳۹۰ پرآب شد. در سال ۱۳۹۰، هم‌زمان با پرآب‌شدن عجیب و رمزآلود این رودخانه، صداهای جیغ در این روستا و جنگل شنیده شدند.

نکته جالب توجه در داستان این روستا این است که پس از به وجود آمدن صدای جیغ، آب رودخانه در تمام فصول سال جریان دارد و در هیچ فصلی بی‌آب نمی‌شود. همین مسئله باعث شد تا افسانه‌ها و روایات بومی بسیاری درباره منشا صداهای این جنگل به وجود بیایند.

جنگل جیغ  مشهد

دلیل واقعی صدای جیغ در جنگل چیست؟
کارشناسان بعد از تحقیقات، اعلام کردند که این صدا نه از ملخ است نه از باد؛ بلکه مربوط به‌نوعی خاص از جیرجیرک است که در زبان محلی به آن «کز» یا «چز» می‌گویند. این جیرجیرک‌ها هم به‌خاطر آب اینجا هستند، در بین برگ‌های درختان پنهان می‌شوند و شب‌ها صداهایی از خودشان تولید می‌کنند که مردم را می‌ترساند.

تورهای متفاوت مشهد مقدس با آسمان هفتم

آب‌وهوای جنگل جیغ مشهد

روستای سربرج، منطقه‌ای ییلاقی است و دمای آن‌جا همیشه چند درجه خنک‌تر از مشهد است. بهار و تابستان، دو فصلی است که جنگل جیغ را پر از منظره‌های سرسبز و زیبا می‌کند؛ گل‌ها شکوفه می‌زند و زیبایی جنگل دو برابر می‌شود. بهار هوا خنک‌تر می‌شود؛ جوری هوا پاک و تازه است که جان می‌دهد در این هوا فقط نفس کشید.
 

از آنجایی‌که رود سربرج از وسط جنگل جیغ می‌گذرد، این جنگل سرسبز و پر از گیاهان مختلف است. درختان سیب، گیلاس، گردو و چنار، درختانی‌ است که بیشتر از همه به‌چشم می‌آید و بیشتر در اطراف رود دیده می‌شود.

معرفی قسمتهای مختلف  حرم امام رضا

آدرس جنگل جیغ مشهد: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، منطقه طرقبه، روستای سربرج

آخرین تور ها

آخرین تور های مشهد