ارگ علیشاه تبریز

ارگ علیشاه تبریز

ارگ علیشاه تبریز

ارگ علیشاه تنها بنای مرتفع شهر تبریز بوده که حتی از دوردست دیده می‌شده است. این مجموعه بی‌نظیر، ابتدا به‌صورت مسجدی عظیم بنا شده بود که در اثر گذر زمان، همچنین زمین‌لرزه‌های متعدد این شهرا تا حدود زیادی تخریب شده است. در حال حاضر، تنها بخش باقی‌مانده از این بنا دیوار مرتفعی است که به نام ارگ تبریز یا ارگ علیشاه خوانده می‌شود.این دیوار تنها قسمت به‌جای‌مانده از دیوارهای عظیم و محراب بسیار بلند شبستان جنوبی این مسجد است اکنون از این بناهای تاریخی فقط چند تصویر به‌ جای‌ مانده است. این یادگار ارزشمند تاریخی در سال ۱۳۱۰ توسط وزرات فرهنگ و هنر با شماره ۱۷۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
ارگ تبریز از جاهای دیدنی استان آذربایجان شرقی است و در مرکز شهر تبریز، در ضلع جنوبی تقاطع خیابان امام خمینی و فردوسی و در نزدیکی محدوده میدان ساعت قرار دارد.

کیش از تبریز با آسمان هفتم

مشهد از تبریز با آسمان هفتم

مجله گردشگری اسمان هفتم

آسمان هفتم شما را به ادامه این مطلب دعوت میکند

زمان مناسب برای بازدید از ارگ علیشاه

در هر ساعت از شبانه‌روز می‌‌توانید از ارگ تبریز بازدید کنید. در صورتیکه قصد عکاسی دارید، به‌دلیل وضعیت بهتر نور صبح و عصر زمان بهتری هستند. البته شب‌ها با نورپردازی زیبا، این بنا جلوه‌ای دیگر دارد. بازدید از ارگ تبریز هزینه‌ای در بر ندارد و به‌صورت رایگان می‌توانید از آن دیدن کنید. ارگ علیشاه

آخرین تور ها