ترین های کشور قزاقستان

ترین های کشور قزاقستان

ترین های کشور قزاقستان

اگر قصد سفر به قزاقستان را دارید، یا فقط علاقه مند به این کشور هستید، در اینجا 7 مورد از ترین های این کشور آورده شده است. آژانس آسمان هفتم همراه شما خواهد بود تا سفری شگفت انگیز با تجربه های جدید را در تور قزاقستان در یاد و خاطرتان ثبت کنید.

1. طولانی ترین مرز جهان


مرز قزاقستان با روسیه با وسعت بیش از 7500 کیلومتر طولانی ترین مرز مداوم در جهان است. علاوه بر این، از نظر طول کل، پس از مرز کانادا و ایالات متحده با 8891 کیلومتر، دومین مرز طولانی جهان است. 


2. متنوع ترین در اقوام 


وقتی صحبت از تنوع قومی به میان می‌آید، قزاقستان چیزی کم ندارد. در واقع، قزاقستان محل زندگی 120 قوم و ملیت است. پس از قزاق ها، بزرگترین گروه های قومی را روس ها، اوکراینی ها و ازبک ها تشکیل می دهند.

اقوام قزاقستان


3. بزرگترین کشور محصور در خشکی 


ممکن است این یک مورد خیلی خاص به نظر نرسد، اما وقتی وسعت قزاقستان را در نظر بگیرید، به خاص و مورد اهمیت بودن ان پی میبرید. قزاقستان نهمین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور جهان بدون دسترسی به اقیانوس است. منابع آب اصلی این کشور از یخچال ها، دریاچه ها و مخازن است.

بزرگترین کشور محصور

تور آکتائو قزاقستان


4. خاص ترین نام


نام قزاق به معنای سرگردان یا مستقل ترجمه می شود. این بیانگر تاریخ باستانی کشور به عنوان کوچ نشین و روح ریشه دار استقلال در فرهنگ قزاقستان است. قزاقستان در ترجمه مستقیم به معنای سرزمین سرگردان است.


5. بزرگترین دریاچه آسیا

دریاچه بلخاش عنوان پانزدهمین دریاچه بزرگ جهان و یکی از بزرگترین دریاچه های کل آسیا را دارد. با وسعت 16400 کیلومتر مربع، اندازه آن خیره کننده است. با این حال، چیزی که واقعاً آن را منحصر به فرد می کند، پدیده طبیعی آن در داخل آب است. در غرب دریاچه آب شیرین و در شرق آب شور است.

دریاچه

6. خیره کننده ترین سایت های یونسکو


برای کشوری به وسعت قزاقستان، تعداد سایت های یونسکو به طرز شگفت انگیزی کم است. با این حال، آنهایی که دارد به سادگی نفس گیر هستند. در میان این پنج مکان، سه مکان فرهنگی و دو مکان طبیعی وجود دارد. از سنگ نگاره‌های تامگالی گرفته تا دریاچه‌های بکر ساریارکا، تنوع بین مکان‌های فرهنگی و طبیعی یونسکو حکایت از فراوانی چشم‌اندازها و زیبایی‌های تاریخی در سراسر کشور دارد.

سنگ نوشته

7. متفاوت ترین نوشیدنی


کومیس، شیر تخمیر شده اسب، متعلق به قزاقستان و نوشیدنی ملی این کشور است. مزه و حالت این نوشیدنی سبک با طعم الکل کمی ترش است. معمولاً به عنوان نوشیدنی در کنار غذا از آن لذت می برند.
 

نوشیدنی

با آسمان هفتم برای سفر به قزاقستان و لذت بردن از این مقصد جدید گردشگری  تماس بگیرید : 02191306767

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید: تلگرام و اینستاگرام آسمان هفتم

 

آخرین تور ها

آخرین تور های آستانه اشرفیه