کویر خور و بیابانک با روستایی هزار ساله

کویر خور و بیابانک با روستایی هزار ساله

کویر خور و بیابانک، کویری در مجاورت روستایی هزار ساله

کویر خور وبیابانک، کویری در شرق استان اصفهان است. این منطقه زیبا با حدود صد آبادی کوچک و بزرگ یکی از قطب های گردشگری طبیعی استان اصفهان را تشکیل می دهد. این منطقه شامل نخلستان ها، چشمه ها، تالاب وچاهی آب با شیرین وکویری وسیع با تپه های زیبای شنی است. 

در ادامه با آسمان هفتم همراه باشید تا این کویر جذاب را به شما معرفی کنیم:


دریاچه نمک خور و بیابانک

دریاچه سفید پوش این کویر، از عجیب ترین و زیباترین مناطق خور وبیابانک است. دریاچه ای که در فصل تابستان و نبود بارندگی های فصلی، یک دست سفید می شود. این پدیده ای نادر در جهان است. در زمان تابش خورشید، خط افق ناپدید شده و پهنه ای سفید و درخشان در مقابل شما ظاهر می شود.

 

روستای گرمه خور و بیابانک

این روستا مانند همه ی روستاهای کویری، در اطراف چاه آبی شیرینی که وجود آن ها مانند یک معجزه در دل کویر است، شکل گرفته است. ارزش آن را دارد که فقط برای دیدن این روستا به این منطقه سفر کنید. این چشمه باعث شکل گیری یک نخلستان زیبا هم شده است. باستان شناسان قدمت این روستا را به بیش از هزار سال تخمین می زنند. این روستا در مسیر جاده ابریشم بوده و محل استراحت کاروان های متعدد این مسیر بوده است.

علاوه بر این، قلعه ای در این روستا وجود دارد که شادی بر قدمت این روستاست. جاذبه طبیعی و جذاب دیگر، تالاب خور وبیابانک است. و فاصله آن با تالاب نیلوفر آبی حمیدآباد هم حدود 600 کیلومتر است.

 

روستای خور وبیابانک پاتوق کسانی ست که می خواهند در کویر کمپ برپا کنند، شب ها دور آتش شب نشینی کنند، در دل کویر عکاسی کنند و به تماشای آسمان بنشینند. پس اگر شما هم دلتان بعد از روزمرگی بسیار برای این تفریحات لک زده است، پاییز و مهر امسال بهتین زمان برای سفر به مناظطق کویری، بخصوص کویر حیر انگیز خور وبیابانک و بازدید از روستای تاریخی آن است.
 

آخرین تور ها