جدیدترین شرایط ویزا روسیه در دوران کرونا

جدیدترین شرایط ویزا روسیه در دوران کرونا

در آبان ۱۴۰۰ بعد از شروع واکسیناسیون، صدور ویزاهای گردشگری مجدد از سر گرفته شد. پیش از آن، با شیوع ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ صدور ویزای روسیه برای مسافران ایرانی متوقف و پروازها لغو شد. دولت روسیه مقررات جدیدی برای تردد اتباع ایرانی به کشور روسیه را اعلام کرده است. وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه با ارسال نامه رسمی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر مسکو اعلام کرده است که بنابر دستورالعمل جدید دولت روسیه، کشور ایران در لیست کشورهایی قرار دارد که اتباع آن و افرادی که اقامت دائم یا هر مدرک دیگری بنابر داشتن حق اقامت دائم در کشور ایران را دارند، می‌توانند از طریق مرزهای هوایی وارد خاک کشور روسیه شوند.

چطور ویزای روسیه بگیریم؟
تور روسیه با آسمان هفتم

توافقنامه ایران و روسیه در باب ویزا

کشورهای ایران و روسیه در خرداد ۱۴۰۰ موافقت نامه (لغو روادید گروهی گردشگری) را امضا کردند. براساس این موافقت نامه شهروندان دو کشور ایران و روسیه به صورت گروهی از ۵ تا ۵۰ نفر می‌توانند از طریق آژانس‎های مسافرتی و بدون اخذ ویزا وارد خاک دو کشور شوند. این موافقت نامه از سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۳ اعتبار خواهد داشت. اما باید بدانید که سفرهای انفرادی و بدون آژانس مسافرتی نیاز به اخذ ویزا خواهد داشت.

گروه‌های گردشگری می‌بایست با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جاذبه‌های کشور دیدن نمایند.

 "آقای اژدری در باره هزینه ویزا  می‌گویند که: تا جایی که مطلع هستم قرار است بخشی از هزینه روادید حذف و بخشی دیگر دریافت شود. مثلا اگر قیمت روادید روسیه ۸۵ یورو باشد شاید ۱۰ یورو آن دریافت شود. البته این موضوع هنوز کامل مشخص نشده و این موارد را کمیته فنی دو کشور بررسی خواهند کرد."

منبع خبر

آخرین تور ها

آخرین تور های سنت پترزبورگ