کویر ورزنه، کویری به وسعت تمام تجربه­ ها

کویر ورزنه، کویری به وسعت تمام تجربه­ ها

کویر ورزنه، کویری به وسعت تمام تجربه­ ها

کویر ورزنه، کویری با تنوع بسیار زیاد جاذبه ها در اصفهان است و دلیل آن هم وجود تالاب بین المللی گاوخونی است که به همین خاطر در این کویر پوشش گیاهی و جانوری بی نظیری ایجاد شده است. البته مدت هاست که حال این تالاب خوب نیست. شاید ما زیاد به ایران و ظرفیت هایش اعتماد کرده­ایم که دست روی دست می گذاریم تا جاذبه های بی نظیرمان رو به نابودی برود. به دلیل کم شدن آب این تالاب و تاثیری که بر تغییر اکوسیستم این ناحیه گذاشته است، گونه های گیاهی و جانوری کمیاب آن رو به انقراض است.

هرچه به نیمه دوم سال نزدیک­تر می شویم، سفر به کویر جذاب تر و پرطرفدار تر می شود. در دل زمستان هوا ملایم ومطبوع، خورشید طلایی ودرخشان و بیابان­ نوردی و قدم زدن بر روی شن های گرم و روان و سکوت محض کویر، تمام چیزهایی هستند که از یک سفر انتظار دارید.

در این مقاله با آسمان هفتم همراه باشید تا این کویر را به شما معرفی کنیم:

 

سفر به کویر ورزنه

کویر ورزنه در 100 کیلومتری استان اصفهان و در 150 کیلومتری غرب استان یزد واقع شده است. این کویر حدود 10 کیلومتر با شهر ورزنه فاصله دارد. تالاب گاوخونی در امتداد شرقی این کویر قرار دارد.

این کویر فاصله زیادی از تهران ندارد و کامل ترین سایت تفریحی کویر در ایران را به خود اختصاص داده است. انواع تفریحات کویری مانند سافاری، شترسواری، کمپ و تفریحات هیجان انگیزی مانند زیپ لاین و پاراگلایدر را می توانید در این کویر در سایت گردشگری واحه تجربه کنید.

 

کویر ورزنه، سفری همانطور که شما می خواهید

اگر فردی باشید که دوست دارید برای رهایی از دغدغه ها و زندگی روزمره سفر کنید و در میان گزینه های متعدد برای سفر، طبیعت و آن هم کویر را انتخاب می کنید، می توانید پا به دنیایی از سکوت و آرامش و عظمت بگذارید که تمام انرژی های درونیتان را تا مدت ها تخلیه کنید. تماشای تپه های شنی در غروب درخشان این کویر می تواند تا مدت ها تصویری فوق العاده در ذهن شما ثبت کند تا شلوغی روزمره، آن را به یاد بیاورید. توصیه می کنیم اگر می خواهید به بخشی از کویر بروید که مراکز تفریحی در آن قرار ندارد، به بخش شرقی کویر بروید و چون باید از شنزارها بگذرید، حتماً از یک راه بلد و ماشین های آفرود استفاده کنید.

اما اگر دوست دارید سفری با تفریحات هیجان انگیز را تجربه کنید، باز هم می توانید این کویر را تفریحات متنوع جذاب و معاشرت ها در شب نشینی های شبانه تجربه کنید. شور وسکوت شب های کویر ورزنه، چیزی ست که هر فردی به آن نیاز دارد.

 

روستای ورزنه

یکی از جذابترین بخش های شرق اصفهان، روستای وزنه است. روستایی به زنانی با چادر های سفید، کوچه پس کوچه های کویری زیبا، صنایع دستی ارزشمندی مانند کاربافی و سفره بافی و کارگاه های فعال پارچه بافی. 

در زمان سفر به این روستا می توانید برای بهبود صنعت گردشگری در این منطقه از دست بافته های زنان این منطقه خرید کنید و یک یادگاری از این روستای زیبا داشته باشید.

آخرین تور ها