چرا از سریلانکا دیدن کنیم؟

چرا از سریلانکا دیدن کنیم؟

چرا از سریلانکا دیدن کنیم؟


1. حیات وحش باورنکردنی


سریلانکا مامن انواع حیوانات جذاب است که باعث می شود این کشور به یکی از بهترین مکان‌های جهان برای سافاری در خارج از آفریقا تبدیل شود. از پارک ملی یالا دیدن کنید تا پلنگ‌های گریزان را ببینید، یا به پارک ملی گال اویا بروید تا فیل‌های آسیایی را در حال شنا ببینید. سافاری سریلانکا ممکن است شامل دیدن گراز وحشی، گاومیش، لانگور، ماکاک توک، خرس تنبل، تمساح، نهنگ، دلفین و گونه های بی شمار دیگری باشد که در اینجا زندگی می کنند.

حیات وحش


2. مهمان نوازی


در سریلانکا، مانند بسیاری از بخش‌های دیگر شبه قاره هند، خواهید دید که اکثر مردم محلی با آغوش باز از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند. فضای عمومی بسیار آرام است و محیطی به دور از هیاهو را برای مسافران فراهم می کند تا جذابیت های آن را کشف کنند. مردم سریلانکا راه های زیادی برای ایجاد نشدن حس غربت به بازدیدکنندگان دارند. از جمله مهمان نوازی و روحیه پر جنب و جوش خود که از طریق رقص، غذا، هنر و جشنواره ها نشان داده می شود.


3. میراث فرهنگی منحصر به فرد


این جزیره برای هزاران سال به پادشاهی های باستانی تقسیم شد. پرتغالی ها در سال 1505 وارد شدند و سریلانکا قبل از به دست آوردن استقلال در سال 1948 توسط هلندی ها و بریتانیا مستعمره شد. این تاریخ فرهنگ غنی و متنوعی را ایجاد کرده است که در آن سنت های باستانی با میراث مدرن تر همزیستی دارند. 

سنت های سریلانکا


4. مزارع چای سبز


از زمانی که اولین بوته چای در سال 1867 در اینجا کاشته شد، سریلانکا به چهارمین تولیدکننده چای در جهان تبدیل شد. در واقع، ممکن است نام قبلی آن - سیلان - را به عنوان یک نوع چای که امروزه هنوز هم محبوب است، بشناسید. کشور سریلانکا، گستره ای باشکوه از تپه های سرسبز مواج و مزارع سرسبز است. در سریلانکا می‌توانید با روش‌های سنتی در هنگام تنفس در هوای تازه کوهستانی آشنا شوید.

مزارع چای


5. غذاهای محلی شگفت انگیز


سریلانکا سرزمین دارچین و ادویه جات است، بنابراین می توانید تصور کنید که غذاهای آن چقدر خوشمزه است. غذاهای محلی متمایز و طعم‌دهنده است، با تأثیرات کشورهای همسایه و فرهنگ‌های مختلف دیگری که ردی از خود را در اینجا به جا گذاشته‌اند. غذاهای سریلانکا اغلب بر مواد اولیه محلی مانند ماهی، برنج، میوه‌ها و سبزیجات تأکید دارند. غذاهای دریایی عنصر مهمی از غذاهای آن است. تصور کنید که میگوهای تازه صید شده، ماهی مرکب، ماهی و خرچنگ را در حالی که به دریای درخشان خیره می شوید، میل کنید.


6. سفرهای هیجان انگیز با قطار


یکی از بهترین راه ها برای کشف سریلانکا، قطار است. این کشور چندین مسیر ریلی فوق‌العاده دارد که شما را از میان شهرهای شلوغ، جنگل‌های انبوه، دره‌های عمیق و شهرک‌های موج‌سواری به پیش می‌برد و مناظر باورنکردنی را در طول مسیر به نظاره می نشینید. 

سفر با قطار


7. سواحل دست نخورده


سریلانکا سواحل زیبا کم ندارد. چه به دنبال خلوتی وسکوت، چه مهمانی، چه موج سواری یا غواصی باشید، یک نوار شنی برای شما وجود دارد. بهترین سواحل این کشور را می‌توان در سواحل غربی و جنوبی آن یافت که به دلیل شن‌های طلایی و درختان نخل فراوان معروف است. 


8. آب و هوای گرمسیری


مهم نیست چه زمانی از سال را برای بازدید از سریلانکا انتخاب می کنید،همیشه آب و هوای فوق العاده ای خواهید داشت. در واقع، این کشور از گرم ترین کشورهای جهان است. مناطق شمالی و شرقی خشک‌تر و گرم‌تر هستند، در حالی که ارتفاعات مرکزی بیشترین میزان بارندگی را دارند. بهترین زمان برای بازدید از سریلانکا به علایق شما بستگی دارد. برای تعطیلات ساحلی، سفر خود را از نوامبر تا مارس برنامه ریزی کنید. 

سوحل دست نخورده


9. مسیرهای پیاده روی خوش منظره


زیبایی های طبیعی بی پایان سریلانکا به خوبی به اکتشاف با پای پیاده کمک می کند. اگر مناظر زیبای کارت پستالی و مکان‌های فرهنگی باستانی برای شما جذابیت دارد، سریلانکا گزینه مناسبی است. ما همچنین کوهپیمایی در تپه‌های درخشان کشور چای را به شدت توصیه می‌کنیم. مسیرهای زیادی از جمله قله نمادین آدم وجود دارد. توصیه می کنیم برای جلوگیری از گرمای روز زود شروع کنید و در حالی که بالای ابرها می ایستید شاهد نور نارنجی و صورتی طلوع خورشید باشید.


10. اقامتگاه های مجلل


این کشور مملو از اقامتگاه‌های فوق‌العاده است، فرقی نمی‌کند در کدام شهر یا منطقه باشید. در خارج از کلمبو، «والاووا» را خواهید یافت، خانه‌ای زیبای استعماری که در میان باغ‌های استوایی قرار گرفته است. در قلب کشور چای، یک نقطه تاریخی دیگر وجود دارد: Thotalagala، یک خانه ییلاقی بازسازی شده با تنها هفت سوئیت مجلل. برای استراحت ساحلی منحصر به فرد، به Amanwella در نزدیکی شهر ساحلی Tangalle بروید. یا یک ماجراجویی سافاری ساحلی را در Chena Huts انتخاب کنید، جایی که شما توسط لاک‌پشت‌ها و فیل‌های دریایی محاصره می‌شوید - و فقط در فاصله کوتاهی از صخره‌ها، جنگل‌ها و پارک‌های ملی جذاب.
اقامتگاهای زیبای سریلانکا

سخن پایانی

برای تجربه سفری بی نظیر به سریلانکا و کشف دیدنی های این منطقه بی نظیر می توانید با همکاران ما در آسمان هفتم ارتباط بگیرید : 02191306767

 

 

 

 

آخرین تور ها

آخرین تور های دهلی