تفلیس کجاست؟ راهنمای کامل سفر به تفلیس گرجستان

تفلیس کجاست؟ راهنمای کامل سفر به تفلیس گرجستان

شهر تفلیس در گرجستان چگونه شکل گرفت؟

تفلیس شهری با جمعیت حدود ۱.۵ میلیون نفر است که در دو طرف رود کر گسترش یافته و از سه طرف به کوه منتهی می‌شود. این شهر در جنوب شرقی اروپا و در مسیر جاده ابریشم واقع شده و پل ارتباطی بین شرق و غرب به‌شمار می‌رود. به همین علت در طول تاریخ امپراطوری‌های مختلفی را دیده که بر تنوع فرهنگ و معماری امروزی آن تاثیرگذار بوده است.

تور تفلیس با آسمان هفتم

تفلیس در گرجستان

تفلیس پایتخت و همزمان بزرگترین شهر گرجستان است. قدمت این شهر به قرن پنجم میلادی باز می‌گردد. در آن زمان، شاه واختانگ اول در حال تفریح بوده که به طور اتفاقی به چشمه‌های گرم این منطقه برمی‌خورد.

از آنجا که این مکان خوش آب و هوا به مذاق پادشاه خوش می‌آید، همان زمان دستور ساخت شهری در اطراف چشمه‌ها را صادر می‌کند. نام این شهر در واقع به همین چشمه‌های آب گرم اشاره دارد و در اصل “تبلیسی” است که در ایران و چند کشور دیگر به تفلیس مشهور شده است.

آب و هوای شهر تفلیس در گرجستان

از آنجایی که شهر تفلیس در نیمکره شمالی و جنوب منطقه قفقاز قرار دارد، اقلیمی نیمه گرمسیری و مرطوب بر این منطقه حاکم است. در نتیجه مردم تفلیس تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های نسبتا سردی را تجربه می‌کنند. با این وجود، گرجستان کشوری چهار فصل با آب و هوای معتدل است.

در تمام فصول سال امکان سفر به تفلیس وجود دارد اما مسلما برخی ماه‌های سال مانند بهار و پاییز برای سفر به این شهر مناسب‌تر است. طی این دو فصل هوا معتدل بوده و بارندگی دلپذیری در جریان است.

تفلیس در گرجستان

حمل و نقل عمومی در شهر تفلیس گرجستان

بافت قدیمی، خیابان‌ها باریک و پیاده‌روهای سنگفرش شده شهر تفلیس کاملا شناخته شده و معروف است. تفلیس مانند بسیاری از نقاط دنیا، علاوه‌بر خودروهای شخصی، سیستم حمل و نقل عمومی قابل قبولی دارد؛ به طوری‌که گردشگران برای تردد در سطح شهر و بازدید از مکان‌های مختلف به مشکل برنخواهند‌ خورد.

تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس، مارشروتکا و مترو از وسایل نقلیه عمومی تفلیس به‌شمار می‌روند که در صورت سفر به این شهر می‌توانید از آنها استفاده کنید. کرایه مینی‌بوس، مارشروتکا و تاکسی‌های شهری را می‌توانید به صورت نقد پرداخت کنید اما برای پرداخت کرایه اتوبوس و مترو به کارت‌های “مترومانی” یا همان کارت‌های الکترونیک نیاز دارید که می‌توانید آنها را در ایستگاه‌های مترو با قیمتی ناچیز خریداری کنید. این کارت‌ها برای چند نفر قابل استفاده است و نیازی نیست برای هر فرد کارتی مجزا تهیه کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر؛ رزرواسیون آنلاین، تلفنی و یا حضوری جایگاه تشریفات اختصاصی CIP فرودگاه اصفهان با متخصصان آسمان هفتم در ارتباط باشید. 02191306767 - 03136767

آخرین تور ها

آخرین تور های تفلیس