آبشار آب ملخ سمیرم

آبشار آب ملخ سمیرم

آبشار آب ملخ 

آبشار آب ملخ، یکی از آبشارهای فوق العاده زیبای استان اصفهان است که در شهرستان سمیرم واقع شده‌است.موقعیت آبشار در ۶۰ کیلومتری شهر سمیرم و در مجاورت روستای آب ملخ قرار دارد که با تنها 3 ساعت رانندگی کردن از اصفهان می توان از طبیعت زیبا و بی بدیل آن لذت برد.

آبشار آب ملخ یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. رودخانه ی پرجوش و زیبای ماربر، کوه‌های بلند دنا، چشمه‌های فراوان و پرآب، هم جواری رودخانه و جنگل، هوای مطبوع و فضای آرام بخش و دلپذیر، آبشار را به مکانی مناسب برای گردشگری و گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است.

 

 

تور مارماریس از تهران

تور مشهد

 

دلیل نام گذاری آبشار آب ملخ چیست؟

این آبشار از عجیب ترین آبشار های ایران است.دلیل نام گذاری این آبشار این است که این آبشار به عنوان یک آفت کش طبیعی عمل میکند و به این خاطراین که ترکیبات خاصی در آب آن وجود دارد موجب از بین رفتن ملخ‌های مهاجم آن منطقه می‌شود که آب آن برای آبیاری مزارع مناسب می شود.

 نام دیگر این آبشار، تخت سلیمان است و به خاطر سنگی که مانند پل دو طرف دره را به یکدیگر متصل کرده این نام به آبشار نسبت داده شده‌است.

 

 

پرتگاه آبشار آب ملخ

دلیل اینکه آبشار آب ملخ از خطرناک نرین آبشار های ایران است وجود این پرتگاه هیجان انگیز است.با دیدن این پرتگاه شما یاد کارتون های قدیمی می افتید که بی شک در اکثر کارتون های جنگلی  یکی از این پرتگاه ها وجود داشت و یاد و خاطره ی دوره ی کودکی را  برای ما زنده می کند.

آنچه که زیبایی خاصی به این پدیده بخشیده است وجود چشمه یا سرابی است که از دیواره های بالای سقف تونل خارج شده به شکل آبشا هر دو دهانه تونل را پوشانده است.

 

 

بهترین زمان بازدید از آبشار آب ملخ

بهترین زمان بازدید از آبشار آب ملخ فصل‌های بهار و تابستان است. کوهنوردان و طبیعت گردان می توانند برای دیدار بهتر از طبیعت دنا، روستای آب ملخ و پدیده تخت سلیمان، طی یک برنامه‌ریزی سه روزه و از طریق دره اتابکی به قلل کل قدویس (۴۳۸۰ متری) صعود و در برگشت از کنار رودخانه و جنگل به تخت سلیمان رفته و از آن بهره ببرند.

باید خاطرنشان کرد که این آبشار و محیط پیرامون آن، یکی از پرخطرترین مناطق طبیعت‌گردی محسوب می‌شود و حوادث متعددی اعم از سقوط یا غرق شدن بازدیدکنندگان را از سرگذرانده است. 

 

برای اطلاع از تمامی سفرها و تورهای آسمان هفتم با ما تماس بگیرید :  02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های اصفهان