چاه حج میرزا اصفهان

چاه حج میرزا اصفهان

چاه حج میرزا اصفهان

اگر دوست دارید ترکیب دوغ و گوشفیل با طعم متناقض ترش و شیرین را تست کنید حتما بهتون پیشنهاد می کنم یه سر به کافه حج میرزا بزنید.
شاید طعم این دسر براتون خیلی عجیب باشه اما مطمئننا عجیب تر از این کافه نیست ! هنگامی که وارد این کافه میشید شما را به به دل اصفهان قدیم می برد و انگار وارد مغازه عتیقه فروشی شدید. چون این کافه پر از اشیا قیمتی و قدیمی اصفهان هست.

 

 

 

کافه حج میرزا قدیمی ترین قهوه خانه در زمان صفویه می باشد.این کافه اوایل با نام خسته خانه معروف بود و دلیل نام گذاری آن هم این بود که در آن زمان مکان مناسبی برای رفع خستگی مردمان آن روزگار بود ولی در طول دوران به نام هایی نظیر سرای طوطی،چایخانه،قهوه خانه و امروزه هم با نام سرای حاج میرزا یا چایخانه آزادگان معروف است.

 

تور هوایی کیش

تور مشهد

 

در روزگارن قدیم که در این مکان شاهنامه خوانی و نقالی برگزار می شد و یا در ایام محرم ، علاقه مندان اهل تاریخ و فرهنگ تمامی عتیقه جات و لوازم سنتی را به این کافه اهدا کردند. این وسایل قدیمی زیبا از سقف و در و دیوار این قهوه خانه آویزان شده و فضای جالب و متفاوتی را ایجاد کرده است.

 

 

در بین این وسایل همه چیز دیده می شود وسایلی مانند شمشیر های قدیمی،خنجر های زیبا،کتاب های قدیمی و ...در کل از شیر مرغ گرفته تا جون آدمیزاد وسایل در این مکان دیده می شود! این کافه دارای یک راهرو طولانی با سقفی کوتاه است و در دوطرف راهرو نیمکت هایی برای نشستن وجود دارد که هر میز برای نشستن دو تا سه نفر می باشد. 

منوی این کافه شامل دو بخش کافه و رستوران می باشد که شما برای صرف هر سه وعده غذایی و یا حتی عصرانه به این کافه ی آنتیک می توانید مراجعه کنید.

مسیر دسترسی به قهوه خانه حاج میرزا

آدرس: اصفهان، – میدان نقش جهان – بازار لوافها – کوچه چاه حج میرزا 

 

برای دیدن اصفهان و کافه حج میرزا با آسمان هفتم تماس بگیرید : 02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های اصفهان