دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم

دره ستارگان

یکی از جاذبه های گردشگری که هنگام ورود به قشم باید حتما به آن سر بزنین دره ستارگان است.این جاذبه گردشگری در فهرست عجایب هفتگانه قشم قرار داره و قدمتی بیشتر از دو میلیون سال داره .این دره نتیجه زیباترین نوع فرسایش خاک، باران‌های شدید و وزش باد است که تونسته صخره هایی با اشکال مختلف و شگفت انگیزی ایجاد کنه . ستاره ها در دره‌ ستارگان در شب های صاف به قدری نزدیک زمین هستند که در دل تاریکی شب صحنه ی خیر کننده ای رو از شب می تونین تماشا کنین. 

دره ستارگان در شب

آیا دره ستارگان محل عبور جن هاست؟

بومیان این منطقه عقیده دارند به دلیل سقوط یک ستاره , این مکان به این شکل ایجاد شده و یا حتی یکی از افسانه هایی که در مورد این دره  میگن وجود جن در دره ستارگانه که دلیلشم شاید بخاطر  صداهای عجیب و غریبیه که شب ها از این مکان به گوش می رسه . شاید برای همینه تورلیدرهای  محلی  اکثرا بازدید از این محل رو شب ها جزو برنامه اشون نمی زارن . اما اگه بخوایم از دید علمی به قضیه نگاه کنیم علت این صداهای عجیب و غریب وزش باد بین ستون ها و حفره های خاص این دره است.

مسیر دسترسی به دره ستارگان

دره ستارگان در جنوب‌شرقی جزیره زیبای قشم  و درنزدیکی روستای برکه خلف قرار داره.که شما پس از طی حدودا 5 کیلومتر  از این روستا می تونین به این دره شگفت انگیز برسین.

تورهای قشم

جاذبه های نزدیک دره ستارگان

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی ها

این قلعه توسط پرتغالی ها در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است و در ساحل جنوب شرقی قشم قرار دارد که پس از حدود 20 دقیقه رانندگی می تونیم در دل تاریخ آن سفر کنیم.

این قلعه برای خدمت به عنوان یک استحکامات نظامی و یک پست تجاری برای پرتغالی هایی که در آن زمان در منطقه حضور داشتن، ساخته شده. همچنین گفته می شه که از این قلعه برای نگهداری مرواریدهایی که از خلیج جمع آوری شده بود استفاده میکردن. این قلعه از سنگ آهک و مرجان ساخته شده است و دارای دیوارهای ضخیم، برج ها و نبردهایی است که برای محافظت از آن در برابر حملات دریایی طراحی شده اند.

 

روستا برکه خلف،تمیزترین روستای ایران

 این روستا در بخش مرکزی جزیره و در 23 کیلومتری شمال شهر قشم مرکز اصلی شهری جزیره و در نزدیکی دره ستارگان واقع شده  و  به تمیزترین روستای ایران معروفه .یکی از جاذبه های قابل توجه این روستا یک آب انبار سنتی از سنگ و آجر است. این مخزن که قدمت آن بیش از 200 سال تخمین زده می شه برای جمع آوری و ذخیره آب باران برای اهداف آبیاری مورد استفاده قرار می گرفته.گردشگران می تونن  در این روستا با لباس‌های محلی جنوبی عکس بگیرن و از سوغات و غذاهای محلی هم نوش جان کنن.

موزه سنگ 

اگه علاقه مند به زمین شناسی هستین حتما پیشنهاد می کنیم از این مکان دیدنی بازدید کنید .این منطقه یک پارک زمین شناسی طبیعیه که مساحتی حدود 10 کیلومتر مربع داره و گردشگران و علاقه مندان به زمین شناسی زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده. سنگ‌های موزه سنگ عمدتاً از سنگ آهک ساخته شده‌اند که طی میلیون‌ها سال در اثر باران، باد و سایر عوامل طبیعی فرسایش یافته‌اند و در نتیجه صخره‌ها، صخره‌ها و دره‌های خیره‌کننده‌ای به وجود می‌آیند.

 

برای اطلاعات بیشتر سفر به قشم  می توانید با آژانس آسمان هفتم تماس بگیرید:  02191306767

آخرین تور ها