دشت سوسن خوزستان

دشت سوسن خوزستان

اگر به خوزستان سفر می کنید دشت سوسن را از دست ندهید.

دشت سوسن کجاست؟

دشت سوسن  در ایذه ، مزرعه ای پر از زیبایی های طبیعی و تاریخی است که در ۳۵ کیلومتری شهر ایذه خوزستان قرار دارد. طبیعتی متمایز و منحصر به فرد دارد که احساسات هر گردشگر طبیعت دوستی را به خصوص در نوروز بر می انگیزد. دشت سوسن چمنزاری سرسبز پر از گل های قرمز است که رودخانه کارون آن را به دو نیم تقسیم کرده است. 

دشت سوسن ایذه در زمینه تولیدات کشاورزی بسیار فعال بوده و همچنین روستاهای بسیاری را  در دل خود جای داده است. پوشش گیاهی دشت سوسن ایذه بسیار غنی بوده که می توان از انواع درخت های: انجیر، انار، بلوط، گیاهان بومی و گل های زیبای شقایق یاد کرد.

 

دشت سوسن

 

انواع سفرهای ریلی 

سفر های سیاحتی

 

دست سوسن به دو بخش سوسن غربی و شرقی تقسیم می شود:
 

سوسن غربی
دهستان سوسن غربی به دلیل گل های زیبای نرگسش شناخته شده است. مرکز این دهستان روستای ترشک است. در سوسن غربی دهستان های دینی دیگری هم وجود دارند، از حمله: روستاهای پلکانی مهرنان، روستای لولو، ده شیخ و ده ثریا. این روستاهایی پلکانی بعد از ماسوله در شمال ایران معروف ترین روستاهای ایران هستند که به این سبک زیبا ساخته شده و گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند، البته خوشبختانه اینجا به اندازه ماسوله شلوغ نمی شود!
 

سوسن شرقی
در حالیکه سوسن غربی یک فرصت ناب برای روستاگردی است، سوسن شرقی به مرکزیت روستای جنگه، یک امکان طلایی برای گردشگری در طبیعت بکر منطقه را برای بازدید گنندگان فراهم می کند. سوسن شرقی شامل روستاهای دیگری از جمله آب بید، شیمن و فالح است و جنگل های بلوط آن از دیدنی ترین نقاط ایران به شمار می روند. البته تماشای شالیزارهای زیبای این منطقه هم بدون شک خالی از لطف نخواهد بود.

 

دشت سوسن ایذه

 

زيباست همه كران سوسن           هم دشت و هم آسمان سوسن

ده شيخ و ترشك و يه گاوي          پـيرانـشه و مهـرنان سـوسن

سرقلعه، سراب و ده ثريا            ده حوضِ چو بوستان سوسن

كـارونِ لـونـدِ دامـن آبـي             رقصان و روان ميان سوسن

سوسن صدفي سپيد و لولو           پـيدا شـده در دهـان سـوسـن

نـقاشِ جـهان كشيد خـالـي          بـر گـوشه اي از لـبان سوسن

 

برای دیدن این شهر زیبا و انواع سفرهای داخلی با آسمان هفتم تماس بگیرید :  02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های خوزستان