ارمغانی منحصر به فرد از جانب دبی

ارمغانی منحصر به فرد از جانب دبی

5 یادگار کم‌نظیر در دبی برای خرید

یکی از مکان‌های مناسب خرید با تنوع زیاد، جایی مثل دبی، عروس امارات متحده عربی است. انتخاب یک سوغاتی مناسب در عین حال که آسان است، سخت نیز می‌تواند باشد. یک مشت جواهر، یک ساعت رولکس، یا یک فرش... همه این‌ها ممکن است ماندگار باشند، اما بهای بالایی دارند. در اینجا برخی از یادگاری‌های سنتی‌تر و مخصوصاً خریدار پسندتر دبی آورده شده است که ارزش بررسی دارند.

تور دبی

سوغات دبی


1. فانوس

فانوس در خانه‌های سنتی اماراتی با شیشه و آینه منبت‌کاری شده‌اند و به اتاق جان می‌بخشند. کار زیادی در ساخت این فانوس‌ها انجام می‌شود و بنابراین هدایای ارزشمندی محسوب می‌شوند.
این هدیه ارزشمند، یک فانوس ساخته شده از مس و قلع است که روی آن ظرافت‌های بسیاری کار شده است. سعی کنید نمونه‌ای تهیه کنید که تکه‌های کوچک شیشه‌ای در طرح بافته شده داشته باشد، یا می‌توانید یکی به شکل هشت ضلعی و از برنج انتخاب کنید.

متوجه خواهید شد که چنین فانوس‌هایی دارای تعداد زیادی زیور آلات پیچیده هستند. آنها همچنین دارای متقاطع فلز و شیشه در طراحی خود هستند که امکان بازی سایه عالی را فراهم می‌کند. بیشتر فانوس‌ها از آن دسته هستند که می‌توان آن‌ها را روی میز قرار داد یا آن‌ها را آویزان کرد، اما باید مطمئن شوید که به خوبی بسته‌بندی شده‌اند و با خیال راحت حمل می‌شوند.
می‌توانید قطعات نفیس را در F-Zone در Dragon Mart، Homes R Us و Karama پیدا کنید. نسخه‌های ارزان آلومینیوم و شیشه از 30 درهم شروع می‌شوند و آنهایی که با فلزات گرانبها و با دست کاری خوب ساخته می‌شوند تا 500 درهم نیز می‌رسند.

سوغات دبی


2. چراغ علاءالدین

افسانه و رمز و راز علاالدین در این چراغ‌های برنجی منبت‌کاری‌شده با سنگ یا کنده‌کاری پیچیده پیدا می‌شود. نسخه‌های کوچک‌تر آن‌ها را می‌توان در چمدان‌ها قرار داد و هدایایی عجیب و غریب برای کسانی که در خانه هستند تهیه کرد. بازار کاراما یک بازار سنتی نیست، اما یک قدم‌زدن آرام در کنار سنگفرش‌ها به شما این امکان را می‌دهد که تعدادی از این گنجینه‌های جواهری را کشف کنید. 

مکان مطمئن دیگر برای پیدا کردن این چراغ‌ها، بازار الکرامه در کنار بازار ماهی در بر دبی است. در حالی که می‌توانید مهارت‌های چانه‌زنی خود را در اینجا تقویت کنید، یک چراغ حکاکی شده زیبا یا چراغی با سنگ‌های زیاد یا منبت کاری را صاحب می‌شوید و قطعاً چند صد درهم به نفعتان خواهد شد.

سوغات دبی علا الدین


3. ظروف و ست‌های قهوه کاوا

کاوا قهوه خالص خنثی شده با اسید است و یک فنجان از این نوشیدنی بخار پز تجربه شگفت‌انگیزی است. در دبی این قهوه بهترین نوشیدنی است و مردم محلی این قهوه قوی و سیاه را ترجیح می‌دهند. این قهوه به قدری بخشی از فرهنگ عرب است که با سرو در قوری‌ها و فنجان‌های نفیس به آن افتخار می‌کنند.
قهوه جوش کاوا معمولاً با طلا یا نقره روکش شده است و گرانترها با حکاکی‌های پیچیده و سنگ‌های نیمه قیمتی منبت‌کاری شده‌اند.

جام‌ها از مس یا نقره ساخته شده و لبه آن با طلا یا نقره است و کل مجموعه روی سینی‌هایی از نقره یا طلا نازک حمل می‌شود. در خانه‌های سنتی عرب، این ظروف بسیار ارزشمند هستند و اغلب به میراث خانوادگی تبدیل می‌شوند. قیمت این مجموعه‌های قهوه از 100 درهم برای یک ست ساده تا چندین هزار درهم برای انواع پیچیده تر متغیر است. آنها را می توان به وفور در فروشگاه‌های سوغاتی در دبی مال یا در مرکز خرید امارات پیدا کرد.

سوغات دبی


4. عطار

از لحاظ تاریخی، کمبود آب باعث شده که زنان به صورت ‌ویژه از این روغن‌های با بوی شدید برای خوشبو کردن خود استفاده کنند. حتی امروزه هم وقتی از کنار زنان عرب رد شوید بویی از رایحه های قوی و عجیب و غریب به مشامتان خواهد رسید. عطارها روغن‌هایی هستند که از تقطیر گلبرگ‌های گل در آب تحت حرارت و فشار ملایم به دست می آیند. روغن‌ها و ادویه ها را نیز می توان اضافه کرد و مخلوط حاصل را با روغن ملایم چوب صندل مخلوط کرد.

اجازه داده می‌شود تا زمانی که روغن چوب صندل عطر اسانس مقطر را به خود جذب کند، استراحت کند. رایحه های شدید اسانس ها به عنوان مجموعه ای از جذاب ترین عطرها از جمله مشک سفید و گل رز محبوب موجود است. مقصدی که باید از آن بازدید کرد، بازار عطر در خیابان سیکت الخیل است. در این مکان بطری‌ها روی بطری‌هایی با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف پیدا خواهید کرد که همگی حاوی رایحه‌های تند عطاری‌های ناب هستند.

آنها همچنین می توانند در شرکت های بزرگ خرده فروشی مانند الفلاح پلازاس، هایپرمارکت Geant - The Gardens Mall Dubai و Burjuman Center، دبی پیدا شوند. قیمت 10 میلی لیتر عطار از حدود 50 درهم شروع می‌شود.

سوغات دبی


5. ظرف عود

بخش مهمی از هر فرهنگ عرب، عود روشن کردن است. این رسم بخشی از فرهنگ و مهمان نوازی منطقه هستند. نگهدارنده های بخور معمولاً حاوی کندر یا مر می باشند که عطری غنی و شیرین منتشر می کند. اگر شانس این را دارید که به یک عروسی سنتی در دبی دعوت شوید، این ظروف نگین دار غنی پر از دود معطر را به نشانه خوش آمدگویی از اطرافتان می گذرانند. آنها همچنین در جشن های مذهبی، عید، تولد و غیره استفاده می شوند.

دستگاه بخور در اکثر مراکز خرید موجود است. اما مکان بسیار سرگرم‌کننده‌تر برای تهیه آن‌ها در Spice Souq در Old Deira است، جایی که می‌توانید بخور، زغال سنگ و سایر لوازم ضروری را نیز تهیه کنید. بهترین زمان برای رفتن حدود ساعت 5 بعد از ظهر است. اگر مجبورید صبح خرید کنید، زودتر شروع کنید زیرا اکثر مغازه‌های اینجا در حوالی ساعت 1 بعد از ظهر کرکره‌های خود را پایین می‌آورند تا زمانی که گرما به اوج خود می‌رسد، استراحت کوتاهی داشته باشند.

اگر نمی‌خواهید یک نگهدارنده با اندازه معمولی به همراه داشته باشید، یک دستگاه بخور برقی که می تواند به شارژر ماشین شما وصل شود، یک خرید عالی است. این دستگاه در بازار دیره موجود است و قیمت آن 5 دلار است که 15 درهم (واحد پول محلی) است.


 سوغات دبی

 

برای کسب این سفر جذاب و به یاد ماندنی در تور لوکس و گروهی دبی ویژه نوروز با آژانس مسافرتی آسمان هفتم همراه باشید.

02191306767 - 03136767

آخرین تور ها

آخرین تور های دبی