ژئو پارک قشم

ژئو پارک قشم

ژئوپارک قشم

ژئوپارک قشم اولین ژئوپارک خاورمیانه به‌ شمار می‌رود و از سال ۱۳۸۵، به‌عنوان یکی از ژئوپارک‌های تحت حمایت یونسکو شناخته می‌شود و یکی از زیباترین جاهای دیدنی جزیره قشم به حساب می آید.این منطقه از شرق به روستای طبل و روستای سلخ، از غرب به روستای گوری، از شمال و جنوب به ساحل جزیره منتهی می‌شود.

 

تورهای قشم

تورهای مشهد

 

ژئو پارک چیست؟

ژئو پارک منطقه ای است که در آن، میراث زمین‌شناختی آن ناحیه، با مدیریتی دقیق حفظ و نگهداری می‌شود و با وسعت کافی که مرزهای آن به وضوح مشخص شده و چندین پدیده بارز زمین شناسی در آن منطقه وجود داشته باشد.

 ثبت محدوده‌هایی تحت حفاظت و مشخص برای گردشگری با عنوان ژئوپارک در دنیا از سال ۲۰۰۰ میلادی رواج دارد و تاکنون بیش از هشتاد ژئوپارک در دنیا به ثبت فهرست ژئوپارک‌های جهانی یونسکو رسیده‌است. در حال حاضر چین اولین کشور آسیایی است که بیشترین تعداد ژئوپارک جهانی و ملی دارد. ژئوپارک قشم اولین ژئوپارک ایران و خاورمیانه است.

ژئوپارک قشم

 

ژئوسایت های ژئوپارک قشم

ژئوپارک قشم دارای ۲۵ ژئوسایت است که عبارت‌اند از:

دره ستاره افتاده (درهٔ ستاره‌ها)، کورکوراکوه، بام قشم، دره تندیس‌ها، دره شور، تنگه چاه‌کوه، نمکدان، کریان، موزهٔ ژئوپارک، پهنه‌های گلی، ساحل کرق، دره قاضی، تنگه اولی، بصیرا، چاکویر، جزایر ناز، ژئو لینک، باسعیدو، خلیج دیرستان، جنگل حرا، ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها، صخرهٔ خرچنگ‌ها، روستای لافت، غار خربس، تالاب پرندگان دو کوهک

 

موزه ژئوپارک قشم

موزه جهانى ژئوپارک قشم را می توانیم یکى از کامل ‌ترین موزه‌ هاى حیات وحش ایران در تنوع زیستى نام ببریم که در مساحتى بالغ بر 1000 متر مربع، بیش از 3 هزار نمونه جانورى را در خود جاى داده که قطعا دیدن این حجم از شگفتی شما را متعجب خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این موزه در سال 1374، توسط سازمان منطقه آزاد قشم تاسیس شد و توانسته محلی برای نمایش نمونه های جانوری موجود در منطقه باشد که طرفداران زیادی نزد مسافرانی که با تور قشم راهی این منطقه شده اند، دارد.

همچنین بخشی از موزه به صنایع دستی جزیره اختصاص دارد و شما علاقه مندان با بازدید از این موزه این امکان را دارید که کوچکترین و بزرگترین پستاندار جهان را از نزدیک نظاره گر باشید.

موزه ژئوپارک قشم

 

برای اطلاع بیشتر راجب تورهای هوایی قشم با آسمان هفتم تماس بگیرید : 02191306767

 

منبع : سایت ویکی پدیا

 

آخرین تور ها

آخرین تور های قشم