غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم

سفر به قشم سفریست که هر لحظه شما رو شگفت زده می کند اگه میخواهید بزرگ ترین غار نمکی جهان رو تماشا کنید، حتما به سمت جنوب غربی جزیره حرکت کنید. غار نمکی قشم یک شگفتی طبیعی منحصر به فرد و جذاب است که بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. تشکل‌های نمکی خیره‌کننده و فضای ماورایی آن را به مقصدی برای بازدیدکنندگان جزیره قشم تبدیل کرده است.

شکل گیری غار نمکدان

گمان زده می شود که این غار بیش از 2000 سال قدمت داشته باشد و در دوره ژوراسیک زمانی که منطقه توسط اقیانوس پوشانده شده بود،یعنی زمان دایناسورها شکل گرفته است.

این در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر قشم قرار دارد .این غار حدود 6 کیلومتر طول دارد و دیواره های آن با انواع کریستال های نمک از جمله نمک های سفید، قرمز و زرد پوشیده شده است. ساختار منحصر به فرد این غار به این دلیل است که در اثر حرکت لایه های نمکی در پوسته زمین شکل گرفته است.

قندیل های غار نمکدان

گردشگران می توانند غار را کاوش کنند و از تشکیلات نمکی مختلف مانند استالاکتیت ها و استالاگمیت ها که در طی هزاران سال تشکیل شده اند شگفت زده شوند. همچنین حوضچه های نمکی در داخل غار وجود دارد که در آن آب شور جمع می شود و به فضای منحصر به فرد غار می افزاید.
دمای داخل غار حدود 20 درجه سانتی گراد (68 درجه فارنهایت) است و رطوبت آن تا 90 درصد می رسد که آن را به محیطی منحصر به فرد برای انواع میکروارگانیسم ها تبدیل می کند.

 

تور هوایی قشم

غار نمکی قشم نه تنها یک مقصد گردشگری محبوب بلکه منبع تولید نمک برای مردم محلی است. نمک به دست آمده از غار مرغوب بوده و برای مصارف مختلفی مانند آشپزی و طب سنتی استفاده می شود.
تشکیلات نمکی داخل غار توسط اهالی و بازدیدکنندگان به نام های مختلفی از جمله «آبشار نمک» و «عروس و داماد نمکی» نامگذاری شده است.


 این غار همچنین زیستگاه انواع گونه های جانوری مانند خفاش ها و عنکبوت ها است که با شرایط منحصر به فرد غار سازگار شده اند.
 علاوه بر غار نمکی قشم، چند غار نمکی دیگر نیز در جزیره قشم وجود دارد که از آن جمله می توان به غار نمکدان ۲ و غار تندیس اشاره کرد.
 غار در تمام طول سال به روی بازدیدکنندگان باز است و تورهای راهنما برای کمک به بازدیدکنندگان برای کاوش ایمن غار و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت زمین شناسی و فرهنگی آن در دسترس است.

 

به بازدیدکنندگان غار توصیه می‌شود که کفش و لباس مناسب بپوشند، زیرا کف غار می‌تواند لغزنده باشد و دمای داخل آن بسیار خنک باشد. احترام به محیط طبیعی غار و جلوگیری از آسیب رساندن به تشکیلات نمکی نیز ضروری است.

 

برای سفر به خارج و داخل ایران با آسمان هفتم تماس بگیرید :  02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های قشم