جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم

جزایر ناز

 جزایر ناز مجموعه ای از جزایر کوچک هستند که در نزدیکی سواحل جنوبی ایران در خلیج فارس و در سواحل جزیره قشم قرار دارند. این جزایر به خاطر سواحل زیبا، آب‌های شفاف و تشکل‌های زمین‌شناسی منحصربه‌فرد معروف هستند.این جزایر در 18 کیلومتری جنوب جزیره قشم قرار دارند و از ساحل جنوبی قشم می توان با قایق به آنجا رفت.

جزایر ناز بخشی از ژئوپارک جزیره قشم است که به دلیل ویژگی‌های زمین‌شناسی منحصربه‌فرد، یکی از ژئوپارک‌های یونسکو است.

جزایر ناز

جزایر ناز از سه جزیره اصلی و چند جزیره کوچکتر تشکیل شده است. بزرگ‌ترین آنها «جزیره ناز» و دوتای دیگر به «خرابه» و «مصناف» معروف هستند. جالب است بدانید که این جزایر ساحل شنی ندارند و توسط صخره های مرجانی احاطه شده اند که باعث محبوبیت آنها در بین غواصان  شده است و از بزرگترین و پربازدیدترین جزیره در بین سه جزیره می باشد.
این جزایر زیستگاه انواع حیات دریایی از جمله لاک پشت های دریایی، دلفین ها و ماهی های استوایی هستند. صخره های مرجانی اطراف جزایر نیز میزبان گونه های زیادی از مرجان های رنگارنگ است.

تور هوایی قشم با قیمت مناسب


جزایر ناز،مخفیگاه دزدان دریایی

اگر پای صحبت های بومیان قدیمی بشینید با داستان ها و افسانه های محلی زیبایی مواجه میشید که با زبان زیبای محلی برای گردشگران تعریف می کنند.یکی از این افسانه ها افسانه دزدان دریایی است که با توجه به اینکه جزایر ناز و نواحی اطراف آن تاریخ غنی ای دارند که به قرن ها پیش برمی گردد. می شود حدس زد که این جزایر زمانی پایگاهی برای دزدان دریایی بود که کشتی های عبوری از خلیج فارس را شکار می کردند. این دزدان دریایی، از قرن شانزدهم تا نوزدهم میلادی در منطقه فعالیت داشتند.

جزایر برای فعالیت های دزدان دریایی موقعیت استراتژیکی داشتند، زیرا به خطوط مهم کشتیرانی نزدیک بودند و مخفیگاه خوبی را فراهم می کردند. دزدان دریایی از جزایر به عنوان پایگاهی برای حمله به کشتی های عبوری استفاده می کردند و اغلب کالاها و مسافران را به عنوان گروگان می گرفتند. همچنین شناخته شده بود که آنها به کشتی های متعلق به شرکت هند شرقی بریتانیا که در آن زمان بیشتر تجارت در خلیج فارس را کنترل می کرد، حمله کردند.


گردشگران علاوه بر فعالیت در فضای باز، می توانند با بازدید از روستاها و موزه های مجاور جزیره قشم، با فرهنگ و تاریخ محلی نیز آشنا شوند.
بهترین زمان برای سفر به جزایر ناز در ماه های پاییز و زمستان است که هوا معتدل و آب شفاف است. جزایر ممکن است در ماه های تابستان شلوغ شوند، به خصوص در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد جزایر ناز، تشکیلات زمین شناسی آن است که شامل طاق ها و غارهای طبیعی است. معروف ترین آنها «غار تمساح» نام دارد که غاری بزرگ با صخره ای منحصر به فرد است که شبیه تمساح است.

شتر سواری در جزایر ناز

تفریحات جزیره قشم

گردشگرانی که از جزایر ناز بازدید می کنند می توانند از فعالیت های مختلفی از جمله پیاده روی در این ساحل بر،نقاشی حنا و خرید صنایع دستی،شنا، ،آفرود سواری ،شترسواری، غواصی و کشف زیبایی های طبیعی جزایر لذت ببرند. 

به طور کلی، جزایر ناز یک مقصد محبوب برای گردشگرانی است که از جزیره قشم و مناطق اطراف آن در جنوب ایران بازدید می کنند.

با آسمان هفتم برای رزرو تورهای قشم با بهترین قیمت به صورت 24 ساعته تماس بگیرید:  02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های قشم