جزیره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار

ماداگاسکار کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و سواحل جنوب شرقی آفریقا است. این این کشور زمانی بخشی از ابرقاره گندوانا بود، اما تقریبا ۱۶۰ میلیون سال پیش از آفریقا جدا شد.

همه چیز درباره ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار، چهارمین جزیره بزرگ جهان، دومین کشور جزیره‌ای از نظر وسعت و چهل‌و‌ششمین کشور بزرگ جهان است.از ۴۰۰ سال پیش از میلاد، جزیره ماداگاسکار سکونتگاه بشر بوده است.

کشور فرانسه در سال ۱۸۹۶ میلادی، این جزیره را به‌عنوان یک مستعمره به اشغال خود درآورد، اما مردم ماداگاسکار موفق شدند در سال ۱۹۶۰ میلادی به استقلال دست پیدا کنند، از این رو، در سال ۱۹۷۵ میلادی، نام این کشور، به جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار تغییر یافت. این پیشینه تاریخی باعث شده است که در این کشور آثار دوران استعمار فرانسه نیز به چشم بخورد.

ماداگاسکار

ماداگاسکار ۸۸ میلیون سال پیش از هند جدا شد و پس از آن هیچگاه به خشکیهای دیگر دنیا در اتصال نبوده‌است. این جدایی طولانی باعث شده تا اغلب گیاهان و جانورانش بی‌همتا باشند و در جای دیگری از دنیا پیدا نشوند. در حدود ۹۰ درصد از تمامی گونه‌های گیاهی و جانوری ماداگاسکار بوم‌زاد این جزیره هستند. معروفترین آن‌ها لمورها هستند. خانواده‌ای نخستیان با نزدیک به صد گونه متفاوت که فقط در ماداگاسکار وجود دارند

 

مردم ماداگاسکار

۹۵٪ نژاد این کشور را مالاگاسی و ۲٪ را فرانسوی تشکیل می‌دهند، همچنین از نظر دین، میزان نفوذ عقاید محلی و بومی ۵۲٪، مسیحیت ۴۱٪، اسلام ۷٪ می‌باشد. زبانهای رسمی ماداگاسکار، مالاگاسی و فرانسوی است.

ماداگاسکار

 

ماداگاسکار، محل زندگی بیش از ۱۰ هزار گونه گیاهی

علاوه بر حیوانات، طبیعت ماداگاسکار و تنوع گیاهان نیز در این کشور قابل‌توجه است. بیش از ۱۰ هزار گونه گیاهی بومی در این شناسایی شده که حدود ۹۰ درصد آن‌ها، تنها در ماداگاسکار یافت می‌شوند! با این حال، بسیاری از آن‌ها به‌شدت در معرض خطر هستند.

گونه گیاهی منحصربه‌فرد و معروفی که در ماداگاسکار یافت می‌شود، درخت بائوباب است؛ درختی عجیب‌‌وغریب که گویی به‌صورت وارونه روی زمین قرار گرفته است. رشد بائوباب‌ها، تا صدها سال ادامه می‌یابد و توسط مردم محلی نیز، مقدس تلقی می‌شود. از دیگر گیاهان معروف در ماداگاسکار نیز می‌توان به درختان اختاپوس اشاره کرد که در جنگل‌های جنوب غربی این کشور یافت می‌شوند.

تورهای اروپایی با  آسمان هفتم 

تورهای آفریقای جنوبی با آسمان هفتم

 

پایتخت ماداگاسکار کجاست

پایتخت ماداگاسکار و بزرگ‌ترین شهر این کشور، آنتاناناریوو است. گاهی برای کوتاه‌کردن نام این شهر، از عبارت «تانا» نیز استفاده می‌شود. آنتاناناریوو، نسبت به شهرهای دیگر جزیره ماداگاسکار، از نظر امکانات رفاهی و تفریحی مانند کلاب‌ شبانه، انواع رستوران‌، دانشگاه‌ و غیره، محبوب‌تر است. بسیاری از گردشگران با ورود به این شهر، از جاذبه‌های تاریخی، قصر سوخته ملکه و بازارهای محلی و صنایع دستی و غیره دیدن می‌کنند.

ماداگاسکار

 

جاهای دیدنی ماداگاسکار

جاهای دیدنی ماداگاسکار شگفت‌انگیز هستند. اگر راهی این کشور هستید، بد نیست که با برخی از معروف‌ترین و محبوب‌‌ترین جاذبه‌های این کشور آشنا شوید و سپس چمدان خود را جمع کنید :

قصر ملکه آنتاناناریوو 

قصر ملکه  در پایتخت جزیره ماداگاسکار آنتاناناریوو مجموعه کاخ سلطنتی است که از قرن ۱۷ به عنوان خانه پادشاهان این کشور مورداستفاده قرار می‌گرفت. برای بازدید از این مجموعه کاخ های سلطنتی باید به مرکز شهر مرتفع آنتاناناریوو بروید.

 

باغ گیاه‌شناسی و جانور شناسی تسیمبازازا

باغ گیاه‌شناسی و جانورشناسی تسیمبازازا، مرکزی برای نگهداری و مطالعه درباره گونه‌های گیاهی و جانوری بومی و غیربومی واقع در محله تسیمبازازا در آنتاناناریوو، ماداگاسکار است.  گفته می‌شود باغ گیاه‌شناسی و جانورشناسی تسیمبازازا «بهترین مجموعه حیات‌وحش مالاگاسی» را در خود جای داده و چند گونه منحصربه‌فرد ماداگاسکار را که مشابه آن در هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد، در آن به نمایش گذاشته شده است.

ماداگاسکار

 

- پارک ملی ماسوالا (Masoala) در شمال شرقی ماداگاسکار

- منطقه تفریحی نویزی بی (Nosy Be) در ساحل شمالی ماداگاسکار

- پارک ملی تسینگی د بماراها (Tsingy de Bemaraha) در شمال غربی ماداگاسکار

 

سخن آخر

برای انواع سفرهای خارجی و اروپایی جذاب با آسمان هفتم تماس بگیرید : 02191306767

آخرین تور ها