پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم

 این بار به معرفی پارک کروکودیل نوپک قشم که یک جاذبه گردشگری محبوب در جزیره قشم است، می پردازیم. این پارک در  سال ۱۳۸۰ و  تنها با هشت کروکودیل در  شروع به کار کرد .اما الان این پارک خانه بیش از 100 کروکودیل از جمله کروکودیل آب شور است که بزرگترین گونه خزنده زنده در جهان است می باشد که از نوع کرودکودیل پروسوس هستند که از بهترین گونه‌های پرورشی در جهان به شمار می‌روند .

این پارک  با هدف حفظ و پرورش تمساح هایی که روزگاری در این منطقه در آستانه انقراض بودند تاسیس شد. برنامه پرورش این پارک موفقیت آمیز بود و هم اکنون بازدیدکنندگان می توانند تخم های کروکودیل، جوجه های جوجه ریزی و بالغین را در محوطه های مختلف پارک ببینند. این پارک همچنین فعالیت هایی مانند غذا دادن به کروکودیل ها، نگه داشتن بچه کروکودیل ها و عکس گرفتن با حیوانات را ارائه می دهد.

 

کروکودیل ۶۵۰ میلیون تومان ! تجارت پرسود کروکودیل در ایران

پارک کروکودیل قشم

همشهری - محمدصادق خسروی‌علیا: پرورش کروکودیل یک تجارت پرسود در جهان است و اگرچه فعالان محیط‌زیست در جهان تحریم محصولات تولیدشده از این گونه خزنده را پیش می‌برند، در ایران نیز این تجارت نوپا با باید و نبایدهایی همراه شده است.

 

برخی پرورش کروکودیل در ایران را به تجارت خونبار تعبیر کرده‌اند و برخی دیگر، تجارت پرسود این گونه را مطرح می‌کنند و در موافقت با افزایش مزارع پرورش کروکودیل در ایران سخن می‌گویند. به هر حال آنچه سازمان شیلات ایران را مجاب کرد تا مجوز پرورش تمساح در ایران را صادر کند، بیشتر استفاده پزشکی از این حیوان بود. هرچند صادرات گوشت و پوست تمساح و سود اقتصادی ناشی از آن هم در این تصمیم بی‌تأثیر نیست، اما پرسش اصلی آن است که پرورش این خزنده در کشور با چه توجیهی انجام می‌شود؟

 

خان بابا، بزرگترین کروکودیل ایران

کروکودیل ها در این پارک از پیر گرفته تا جوان در کنار هم زندگی می کنند.بزرگ ترین و البته پیرترین کروکودیل این پارک خان بابا نام دارد که حدود 27 سال سن و 4 متر طول دارد .البته خان بابا هنوز جوان است و عمر این جانوران جامانده از دوران دایناسور ها به 70 تا 80 سال نیز می رسد .

خان بابا بزرگترین کروکودیل ایران

یک واقعیت جالب در مورد پارک این است که این پارک فقط یک جاذبه توریستی نیست، بلکه به عنوان مرکز تحقیقاتی برای مطالعه تمساح ها و سایر خزندگان نیز عمل می کند. کارکنان پارک برای انجام تحقیقات و جمع‌آوری داده‌ها در مورد تمساح‌های تحت مراقبت خود تلاش می‌کنند، که می‌تواند به تلاش‌های حفاظتی برای گونه‌های وحشی کمک کند.

تور ارزان قشم

پارک کروکودیل نوپک قشم علاوه بر تمساح، حیوانات دیگری از جمله مار، مارمولک و لاک پشت را نیز به نمایش گذاشته است. همچنین چندین نمایشگاه آموزشی وجود دارد که اطلاعاتی در مورد کروکودیل ها و زیستگاه آنها ارائه می دهد.

 

مسیر دسترسی به پارک کروکودیل

آدرس: پارک کروکودیل نوپک: قشم، بین بزرگراه قشم-درگهان

ساعات کاری پارک روزهای عادی از ۸ صبح تا ۸ شب

در پایان شایان ذکر است که پارک کروکودیل نوپک قشم یکی از معدود مکان هایی در ایران است که بازدیدکنندگان می توانند تمساح های زنده را از نزدیک ببینند. از تمساح های این پارک به خوبی مراقبت می شود و در محوطه های وسیعی زندگی می کنند که شبیه زیستگاه های طبیعی آنهاست. دیدن حضوری این موجودات باورنکردنی واقعا تجربه ای فراموش نشدنی است!

با آسمان هفتم برای رزرو تورهای قشم با بهترین قیمت به صورت 24 ساعته تماس بگیرید:  02191306767

 

منبع: همشهری آنلاین

آخرین تور ها

آخرین تور های قشم