شهر توکیو ژاپن

شهر توکیو ژاپن

پر جمعیت ترین شهر جهان

در سال ۲۰۱۰ میلادی، منطقهٔ شهری توکیو که شامل توکیو و استان‌های مجاور آن می‌شود، با جمعیت ۳۶ میلیون و ۶۶۹ هزار نفر پرجمعیت‌ترین منطقهٔ شهری در جهان بوده‌است. توکیو پایتخت کشور ژاپن است. توکیو در شرق جزیرهٔ هونشوی ژاپن واقع شده‌است و یکی از استان‌های ۴۷ گانهٔ ژاپن به‌شمار می‌آید.

همچنین توکیو عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد شهری جهان را دارا می‌باشد. در سال ۲۰۰۸ میلادی از پانصد شرکت برتر جهان، ۴۷ شرکت در توکیو واقع بوده‌اند و این شهر از این نظر، رتبهٔ نخست در جهان را از آن خود کرده‌است.

توکیو

توکیو شهری است که بارها به خاطر زمین‌لرزه، آتش‌سوزی یا جنگ به‌طور کامل ویران شده‌است و هر بار با زیبایی بیشتر از نو ساخته شده‌است. به همین سبب چشم‌انداز کنونی شهر توکیو با معماری معاصر بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و بناهای تاریخی و کهنه در شهر بسیار کمیاب هستند.

 

پیشینه توکیو

توکیو در ابتدا یک دهکدهٔ ماهیگیری کوچک به نام ادو بود. در اسناد به‌جا مانده از قرن دوازدهم برای اولین بار نام روستای ادو به چشم می‌خورد. از آن زمان به بعد این ناحیه به نام ادو خوانده می‌شده‌است. 

در واقع در دورهٔ ادو با این که امپراتور در شهر کیوتو زندگی می‌کرد و کیوتو پایتخت محسوب می‌شد ولی در عمل شهر ادو به پایتخت ژاپن تبدیل شده‌بود. در دوره‌های بعد ادو رفته‌رفته به شهری بزرگ تبدیل گشت، به گونه‌ای که در قرن ۱۸ میلادی جمعیت این شهر به یک میلیون نفر رسید و به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان تبدیل شد.

توکیو

در سال 1869، امپراتور میجی 17 ساله به ادو نقل مکان کرد که سال قبل به «توکیو» (پایتخت شرقی) تغییر نام داده بود. توکیو قبلاً مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور بود و اقامت امپراتور، آن را به پایتخت امپراتوری هم تبدیل کرد و قلعه سابق ادو به کاخ امپراتوری تبدیل شد.

در طول جنگ جهانی دوم این شهر آماج بمباران‌های زیادی بود که معروف‌ترین آن‌ها بمبارانی بود که در ۱۰ مارس سال ۱۹۴۵ میلادی صورت گرفت و باعث شد که یک سوم شهر در آتش بسوزد و نزدیک به یکصد هزار نفر کشته شوند.

 

چرا باید به توکیو سفر کنیم ؟

به لطف هزاران جاذبه قابل توجه، این کلان شهر شلوغ به عنوان یکی از زیباترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می شود.توکیو، بزرگ‌ترین کلان شهر جهان، به‌خاطر رستوران‌های فوق‌العاده، تقاطع شیبویا، کاخ امپراتوری، شکوفه‌های گیلاس و بازارهایش شهرت دارد.گردش در این شهر شما را با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، تکنولوژی‌ها و خدمات آشنا می‌کند. شما در توکیو چیزهایی خواهید یافت که مشابه آن در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود. تکنولوژی در این شهر حرف اول را می‌زند.

توکیو

بهترین زمان سفر به توکیو

برای بررسی بهترین زمان سفر به توکیو باید شرایط آب و هوایی و جشنواره‌هایی که در این شهر برگزار می‌شوند توجه داشته باشید. پاییز (اواخر سپتامبر تا نوامبر) و بهار (مارس تا می) بهترین زمان‌های سال برای سفر به توکیو هستند. ترکیبی عالی از آب و هوا و پدیده‌های طبیعی منحصر به فرد در این ماه‌ها رخ می‌دهند که مسافران را از سراسر جهان به این شهر جذب می‌کند.

تورهای ژاپن با آسمان هفتم

تورهای دوبی با آسمان هفتم

لیست چند نمونه از مناطق دیدنی توکیو

توکیو دارای مناطق دیدنی و مراکز تفریحی بی شماری است که گاهی مسافران نمی توانند از بین آن ها چند نمونه انتخاب کنند برای مثال : 

-کاخ امپراتوری

-برج درخت آسمانی توکیو

-دیزنی لند توکیو

-منطقه خرید گینزا

-موزه ملی توکیو

-باغ ملی شینجوکو گیوئن

-پل رنگین کمان

-معبد سنسوجی

-و...

 

سخن آخر
 

اگر قصد سفر به توکیو و دیدن این کشور رنگارنگ را دارید همین الان با آسمان هفتم تماس بگیرید : 02191306767

 

آخرین تور ها