بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز 

یکی از برجسته ترین نقاط سفر هر کسی به شهر تبریز گشت و گذار در بازار آن است. بازار تبریز یک کیلومتر مربع مساحت دارد و بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان است. یکی از زیباترین بازارهای ایران که در میراث تاریخی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است. بازار در زمان جاده ابریشم از اهمیت تجاری بالایی برخوردار بود و پس از آن در زمان پادشاهی صفویان رونق گرفت.بازار تبریز با بيش از پنج هزار مغازه، دارای تعداد زیادی مسجد و مدرسه و سرا است كه از آن جمله می‌توان به بازار امیر، بازار حلاجان، راسته کهنه، بازار حاج محمد حسین، صفی، بازار امیر ابوالحسن، سرای حاج میرزا علی نقی، تیمچه حاج صفرعلی، تیمچه و دالان میرزا شفیع اشاره کرد که در این میان تیمچه مظفریه و راسته قیصریه از زیباترین بخش‌های بازار هستند.

آسمان هفتم شما را به دیدن ادامه مطلب دعوت میکند

کیش از تبریز

مشهد از تبریز 

مراکز دیدنی اطراف بازار

مسجد کبود 15دقیقه 
مقبره الشعرا 20دقیقه
موزه  آذربایجان 25دقیقه

زورخانه گرشاسب

زورخانه گرشاسب یل  از بناهای جالب در بازار تبریز و قدیمی‌ترین زورخانه این شهر محسوب می‌شود. پهلوانان و کشتی‌گیران زیادی کار خود را از این زورخانه شروع کردند؛ جایی که پس از چندین سال بازسازی و مرمت، تحت عنوان رستوران سنتی درحال فعالیت میباشد.

امامزاده جمال بازار تبریز

امامزاده جمال از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع)، در نزدیکی مدرسه علمیه طالبیه  در تبریز قرار دارد و بنای فعلی آن با مساحتی بالغ 8000متر مربع  از سنگ، آهن، آجر، گچ و چوب ساخته شده است.  امام‌زاده شامل بخش‌هایی همچون حسینیه، چندین صحن، گنبدخانه و مسجد حاجت می‌شود و دو گلدسته در نمای جنوبی آن خودنمایی می‌کند.

سخن اخر

به دلیل سرپوشیده بودن بازار  بزرگ تبریز در تمامی فصول میتوانید از این بازار بزرگ دیدن و خرید نمایید.و در نهایت خاطره خوب و لذت بخشی برای خود و خانواده تان رقم بزنید وبا خرید سوغاتی های خاص شهر بزرگ تبریز اطرافیانتان را مسرور نمایید.

آخرین تور ها