موزه ملی آذربایجان

موزه ملی آذربایجان

موزه ملی آذربایجان

موزه‌‌ آذربایجان پعد از موزه‌ی «ملی تهران»به‌عنوان دومین موزه‌ی باستان‌شناسی ایران و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تبریز شناخته می‌شود. این موزه در کنار مسجد کبود قرار گرفته است و بنابراین بهتر است اگر به دیدن مسجد کبود تبریز رفتید، سری هم به این موزه بزنید. در ۳ طبقه‌ی آن بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه از آثار پیش از تاریخ، پیش از اسلام و پس از اسلام به نمایش درآمده است. مجسمه‌های غول‌پیکر، اسناد تاریخی دوران باستان و اشیای قبل از تاریخ از آثار ویژه‌ی این موزه هستند که شما را به حیرت وامیدارد. همچنین در این موزه، مجموعه‌ای از آثار تجسمی تبریز نگهداری می‌شود که در نوع خود منحصربه‌فرد است.

آسمان هفتم شما را به ادامه مطلب دعوت میکند

کیش از تبریز

مشهد  از تبریز

 مجله گردشگری

در حال حاضر، موزه آذربایجان دارای گنجینه‌ای مهم و با ارزش حاوی دوازده هزار قطعه اشیای عتیقه و هنری است که 2300 قطعه از این اشیای عتیقه و هنری به ثبت رسیده و به‌دلیل کمبود فضا بخش محدودی از این آثار در بخش‌های مختلف موزه برای دوستداران تاریخ، فرهنگ و هنر قرارگرفته است.در سالن موزه سنگی وجود دارد که با نام بسم‌الله منقوش است که از نادرترین آثار هنری ایران محسوب می‌شود. این سنگ عظیم از پنج قسمت تشکیل شده است که چهار قسمت آن قاب و قسمت دیگر متن اثر است. تمام کار حجاری سطح این سنگ زیبا و منحصربه‌فرد توسط هنرمند ایرانی «محمدعلی قوچانی» انجام شده است.

ساعات بازدید از این موزه جذا و مملو از فرهنگ آذربایجان تبریز از ۹ صبح تا ۷ عصر است. این موزه شهادت معصومین فعالیت نمی‌کند.

آسمان هفتم سفر خوبی را برای شما آرزومند است.

 

آخرین تور ها