فرودگاه‌های بین‌المللی در قلب امارات متحده عربی

فرودگاه‌های بین‌المللی در قلب امارات متحده عربی

فرودگاه‌های بین‌المللی دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی (Dubai International Airport) و فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم (Al-Maktoum International Airport) به ترتیب مهم‌ترین فرودگاه های امارات متحده عربی هستند که توسط شرکت فرودگاهی دبی اداره می‌شوند. این مجموعه بستر مناسبی برای سفر به دبی از سراسر جهان فراهم آورده است. دبی یکی از مقاصد ویزادار محبوب برای ایرانیان محسوب می‌شود که کلیه خدمات مربوط به پیک آپ ویزا در آژانس مسافرتی آسمان هفتم ارائه می‌گردد.

 تور دبی

دبی امارات متحده عربی فرودگاه هواپیما

فرودگاه بین‌المللی دبی

این فرودگاه با کد DXB نیز شناخته می‌شود. مساحت آن ۲٬۹۰۰ هکتار بوده و در شهرک القرهود، واقع در ۴ کیلومتری شرق دبی قرار دارد. قطب اصلی شرکت‌های  هواپیمایی امارات (بزرگ‌ترین قطب در خاورمیانه) و فلای‌دبی است. این فرودگاه رتبه اول در جابجایی مسافران بین المللی، رتبه سوم در تعداد مسافران و رتبه ششم جابجایی بار در جهان را از آن خود کرده است.

ترمینال‌های فرودگاه دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی دارای سه ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی با گنجایش مجموعاً ۷۵ میلیون مسافر در سال است.

ترمینال شماره ۱
این ترمینال اصلی ترین ترمینال فرودگاه است که بیشتر پروازهای ایرلاین‌های معتبر و پروازهای طولانی از این ترمینال صورت می شود. این سالن شامل سه طبقه برای ارائه کلیه خدمات پروازی است. ظرقیت آن ۱۵ میلیون مسافر و مساحتی معادل با ۵۲۰ هزار متر مربع را در بر می گیرد. جالب است بدانید طی ۵ سال اخیر بیش از ۸ هزار کودک  به این کشور سفر کرده اند. به همین دلیل در ترمینال ۱ سالنی مجزا برای مسافران کوچکی که بدون همراه سفر میکنند ساخته شد تا با دکوراسیون رنگارنگ، سیستم های بازی و سرگرمی های ویژه محل سرگرم نگه داشتن کودکان در این فرودگاه باشد!
لازم به ذکر است از کشور ایران تنها پروازهای ایران ایر و ماهان از این ترمینال انجام می گردد.


ترمینال شماره ۲
این  ترمینال در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است و مختص به پروازهای منطقه ی خلیج فارس مثل هندوستان، عربستان، ایران و… است. از ترمینال های ۱و ۳ کمی فاصله دارد و ظرفیت ۱۰ میلیون مسافر را دارد. همچنین شامل ۴ طبفه است که طبقه ی اول آن برای پروازهای ورودی  می باشد. طبقه ی دوم شامل بخش های: سالن انتظار، فودکورت، کافی شاپ و رستوران، گیت های پرواز، سالن تشریفات بیزینس کلاس ( Business Class ) می باشد. طبقه ی سوم شامل بخش های: سالن تشریفات VIP، بخش مهاجرت، کانترچک این ( Check in ) می باشد. در نهایت طبقه ی چهارم این ترمینال برای  پروازهای خروجی مورد استفاده قرار میگیرد.
به غیر از پروازهای ذکرشده در ترمینال های یک و سه، سایر پرواز ها از این ترمینال انجام می گیرند.


ترمینال شماره ۳

این ترمینال به عنوان بزرگ ترین ترمینال فرودگاهی در جهان با ۴ طبقه به ظرفیت ۶۵ میلیون مسافر است که آن را مرکز اصلی هواپیمایی امارات می شناسند.
طبقه ی اول شامل: کانتر چک این (Check in)، باجه رزروهتل ها، باجه کرایه‌ی ماشین است. این طبقه بیشتر مخصوص پروازهای ورودی است.

در طبقه‌ی دوم مسافران میتوانند سوار هواپیما بشوند. طبقه ی سوم که بیشتر برای پروازهای خروجی مورد استفاده قرار میگیرد دارای امکاناتی مثل رستوران، فودکورت، تماشای تلویزیون و بازی‌های ویدیویی است. طبقه‌ی چهارم آن نیز برای پروازهای ورودی درنظر گرفته می‌شود.
پروازهای فلای دبی و امارات از ایران در این ترمینال انجام می‌گیرند.

معماری فرودگاه بین المللی دبی

سایر امکانات ترمینال های فرودگاه دبی

مراکز صرافی
پارکینگ
دستگاه های ATM
شرکت های کرایه ماشین
اینترنت وای فای
نمازخانه
مراکز تجاری
اتاق سیگار
مرکز درمانی
رستوران و کافی‌شاپ
و ...

پیست اسکی دبی

 

فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم

این فرودگاه با کد DWC نیز شناخته می‌شود که واقع در 37 کیلومتری جنوب غربی دبی، شهر جبل علی، کشور امارات متحده عربی قرار دارد. که پنج باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۵۰۰ متر است و در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۰ میلادی تحت عنوان یک مجتمع مسکونی، تجاری و تدارکاتی سازمان دهی و افتتاح شده است،

در ابتدا پیش بینی شد مساحت آن 14000 هکتار و گنجایش سالانه بین 12 تا 13 میلیون تن بار و 160 تا 260 میلیون مسافر را داشته باشد. در حال حاضر این پروژه تکمیل نشده است و تنها تعداد کمی از خطوط هوایی خارجی خدمات رسانی می کنند.

فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم دبی

برای رزرو تورهای دبی و دریافت هرگونه خدمات گردشگری و تفریحی با آژانس مسافرتی آسمان هفتم در ارتباط باشید.

03136767 - 02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های دبی