راهنمای سفر به مشهد

راهنمای سفر به مشهد

راهنمای سفر به مشهد

مشهد دومین شهر بزرگ ایران و مهمترین شهر مذهبی ایران می‌باشد که مقبره و حرم امام رضا (ع) در مرکز شهر قرار دارد. بسیاری از معتقدان و دینداران به این شهر سفر می کنند و در این مکان مقدس به زیارت می‌پردازند. براساس آمار متعلق به سال 2015، مشهد حدوداً 3 میلیون نفر جمعیت دارد و بر اساس آمار سال 1398 بیش از 34 میلیون زائر در سال وارد مشهد می‌شوند.

ما در آسمان هفتم، روزانه تورهای متنوع مشهد با امکانات و قیمت مناسب به صورت هوایی و ریلی ارائه می کنیم تا مسافران خود را در این سفر معنوی همراهی کنیم.

تاریخچه شهر مشهد

در قرن نهم، مشهد هنوز شهر کوچکی به نام سناباد بود، جایی که امام رضا(ع) توسط خلیفه عباسی  آل مامون در سال 818 مسموم و شهید شد. پیکر ایشان در همین شهر دفن شد و شهر نیز نام خود را از همین رویداد دریافت کرد و به مشهد تغییر نام داد. مشهد به معنی «محل شهادت» است.

ویژگیها و دانستنیهای حرم امام رضا

مقبره امام رضا(ع) در سال 993 توسط سلطان غزنوی تخریب شد و در سال 1009 محمد غزنی این مکان را بازسازی، بزرگتر و تزیین نمود و دور شهر را سنگربندی کرد. مسجد گوهرشاد یکی از زیباترین و بزرگترین مسجدهای جهان است که در سال 1420 در کنار حرم امام رضا(ع) ساخته شد.

در سال 1501، دین رسمی ایران تشیع شد. از آن پس شهر مشهد روز به روز بیشتر میزبان معتقدانی بود که برای انجام زیارت به این شهر مذهبی و مقدس سفر کردند. از قرن شانزدهم تا هفدهم،مشهد مورد هجوم افراد زیادی همچون ازبک‌ها و ترک‌ها قرار گرفت. در 21 نوامبر 1987، در آغاز انقلاب اسلامی، افراد زیادی در حرم امام رضا(ع) بر اثر بمب گذاری کشته شدند. 

جغرافیا مشهد

مشهد پایتخت خراسان رضوی در شمال شرقی ایران قرار گرفته است. این شهر 900 کیلومتر با تهران فاصله دارد، در حالیکه تا مرز ترکمنستان 60 کیلومتر فاصله است. مشهد حدود 650 کیلومتر مساحت دارد و از سطح دریا 1000 فاصله دارد. 

چگونه در این شهر رفت و آمد کنیم؟

معرفی خطوط مترو مشهد

شهر مشهد راههای مختلفی و متنوعی را برای حمل و نقل ارائه می‌دهد، مثل مترو، اتوبوس یا تاکسی که می توانید اطلاعات کامل خطوط شهری مترو و ایستگاه های اتوبوس و تاکسی را از پذیرش هتل محل اقامتتان دریافت کنید و به راحتی در شهر تردد کنید.

مکان‌های دیدنی مشهد

مشهد مکان‌های زیادی برای بازدید دارد. مسافران به صورت خاص به حرم امام رضا(ع)، مسجد و آرمگاه نادرشاه، مسجد گوهرشاد، دانشگاه مشهد، مسجد محمد، کلیسای ارمنی سنت مسروپ، مسجد امام محمد باقر می‌روند.

بازدید از موزه نادرشاه، موزه فرش مشهد و موزه ملک آباد را فراموش نکنید. پارک جنگلی طرق، باغ ملک آباد، پارک وحدت و باغ آستان قدس ارزش دیدن دارند.

چه کارهایی در مشهد می‌توان انجام داد؟

در مرکز شهر به پیاده روی بپردازید و به حرم امام رضا با معماری مجللش بروید. همچنین چشم اندازهای زیبا را از پارک‌های شهر کشف کنید.

جاذبه های گردشگری شهر مشهد

در اطراف مشهد، مکان‌های زیادی برای ملاقات و بازدید موجود است. نیشابور با باغ‌های فوق العاده‌اش و مکان‌های مذهبی، حدوداً در 120 کیلومتری مشهد قرار دارد.

مقبره خواجه اباصلت، یکی از شاگردان امام رضا(ع)، در مسیر بین نیشابور تا مشهد قرار گرفته است. همچنین طوس با آرامگاه شاعر بزرگ فردوسی و دریاچه و سد طرقبه در 20 کیلومتری مشهد موجود است.

برای مشاهده تورهای مشهد به ویژه تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران به سایت آسمان هفتم مراجعه کنید و با پشتیبانان ما در ارتباط باشید:02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های مشهد