10 مورد که مختص کره جنوبی است

10 مورد که مختص کره جنوبی است

10 مورد که مختص کره جنوبی است


این روزها کره جنوبی به لطف موسیقی و صنعت فیلمسازی آن در بین مردم شناخته تر شده است. با این حال قصد داریم مواردی که خاص کره جنوبی هستند را به شما معرفی کنیم تا بیشتر با این کشور جنوب شرقی آسیا آشنا شوید. این موارد تقریبا در هیچ جای دیگری یافت نمی شود. تور کره جنوبی را از آسمان هفتم بخواهید. 


1.جزیره ججو


اگر از عاشقان طبیعت هستید، جزیره ججو هر آنچه که به دنبالش هستید را دارد. این جزیره که در 85 کیلومتری ساحل واقع شده است، این جزیره را که به خاطر چشم اندازهای دست نخورده اش شناخته شده است، تحسین خواهید کرد. علاوه بر این، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید طبیعت انتخاب شد. وسعت سواحل ماسه ای سفید در امتداد جنگل های کاج برای چشم ها و روح لذت بخش است. این جزیره همچنین مملو از باغ های گیاه شناسی است و بلندترین قله کره جنوبی یعنی هالاسان را در خود جای داده است.

جزیره ججو


2.موسقی کی پاپ


موسیقی عامه پسند کره ای که با نام کی پاپ نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین چیزهایی است که کره را به شهرت جهانی رسانده است. در سال های اخیر، کی پاپ جایگاه خود را در صنعت موسیقی جهانی برجسته کرده است. دو گروه محبوب BTS و BlackPink با میلیون ها طرفدار در سراسر جهان از همه موانع فرهنگی عبور کرده اند.

کی پاپ


3.سینمای کره


کره جنوبی علاوه بر موسیقی انقلابی خود، در صنعت فیلمسازی نیز پیشرفت زیادی داشته است. شاهکارهای کره ای مانند Parasite، Okja و Host به دلیل فیلمنامه و کارگردانی تزلزل ناپذیر خود شهرت بین المللی به دست آورده اند. حالا با آمدن به K-dramas، آنها سریال های کوتاهی با میانگین زمان پخش 40 دقیقه در هر قسمت هستند. داستان ها منحصر به فرد و از نظر بصری رضایت بخش هستند و فرهنگ، سبک زندگی و مد کره ای را به تصویر می کشند.


4.کیمچی


سفر شما به کره جنوبی بدون آزمایش کیمچی ناقص خواهد ماند. این یک غذای سنتی و یکی از محبوب ترین غذاهای کره جنوبی است. بارزترین کیفیت این غذا در بوی تند و طعم تند آن است. این غذا با سبزیجات تخمیر شده مانند تربچه و کلم چاشنی شده با پودر چیلی، زنجبیل، سیر، فلفل قرمز و سس مخصوص ماهی تهیه می شود.

کیمچی


5.شکوفه های گیلاس


شکوفه های گیلاس به طور گسترده به چیزهایی که کره جنوبی به آن معروف است کمک می کند. بنابراین، زمان ایده آل برای بازدید از اینجا در فصل بهار است که از مارس تا مه ادامه دارد. در سئول، جشنواره شکوفه های گیلاس Yeouido در پارک Yeouido برگزار می شود که حدود 1800 درخت شکوفه گیلاس را در امتداد رودخانه هان نشان می دهد. یکی دیگر از جشنواره های محبوب جشنواره شکوفه های گیلاس Jinhae در Gyeongsangnam است. بزرگترین نمایش بیش از 360000 درخت شکوفه گیلاس را در خود جای داده است.

شکوفه های گیلاس


6.تکنولوژی کره


کره جنوبی همچنین به دلیل فناوری پیشگامانه و اینترنت سریع خود شناخته شده است. سهم آن در علم و فناوری از زمان های قدیم مشابهی نداشته است. از مراقبت های بهداشتی تا آموزشی، کره جنوبی با پیشرفت تکنولوژی خود هدایت می شود. این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی جهان، سامسونگ است. همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است که برای هیوندای و کیا محبوبیت دارد.

تور کره جنوبی


7. محاسبه سن متفاوت


یکی از حقایق منحصر به فرد در مورد کره ای ها این است که آنها به طور خودکار در بدو تولد یک ساله می شوند. نوزاد تازه متولد شده در کره جنوبی یک ساله در نظر گرفته می شود.
مکاتب مختلف فکری در مورد علت این امر وجود دارد. یک توضیح این است که مردم فکر می کنند به این دلیل است که نوزاد به مدت نه ماه در شکم مادر است، یعنی حدود یک سال. بنابراین در کره جنوبی هنگام تولد نوزاد یک ساله است. روش محاسبه این مقدار کمی مشکل است زیرا می تواند با تقویم قمری، تقویم شمسی و روز تولد شما متفاوت باشد. ساده ترین راه برای پاسخ به سوال سن در کره جنوبی این است که به کره ای ها بگویید سالی که متولد شده اید. اگر می خواهید از یک ماشین حساب ساده کره ای استفاده کنید، این فرمول باید این کار را انجام دهد:

(سال فعلی – سال تولد شما) + 1 = سن کره ای شما


8. تترافوبیا


در صورتی که از زبان فوبیا مطلع نیستید، تترافوبیا به معنای اجتناب از عدد چهار است. یکی از حقایق جالب در مورد کره جنوبی این است که 4 یک عدد بدشانس است. بنابراین، در آسانسورها، اغلب طبقات 1، 2، 3 و F را خواهید دید.
آپارتمان‌هایی در کره جنوبی که دارای چندین 4 (مثلاً 404) در شماره خانه‌شان هستند، اغلب اجتناب می‌شود و ارزش ملک کمتر است. این به این دلیل است که کلمه 4 در کره ای شبیه کلمه مرگ است.


9.جراحی پلاستیک : عملی تحسین شده در کره


در حالی که جراحی پلاستیک در بهترین حالت تابو است و در بدترین حالت در اکثر کشورهای غربی مورد انتقاد قرار می گیرد، کره جنوبی به طور کامل از جراحی پلاستیک استقبال کرده است تا جایی که بسیار پذیرفته شده (و حتی تشویق می شود). بیشترین متقاضیان جراحی پلاستیک در کره جنوبی زنان هستند. متداول ترین هدف برای جراحی پلاستیک، چشمان آنها برای جراحی پلک دوتایی، بینی و چانه آنها است تا ظاهری را دنبال کنند که توسط افراد مشهور محبوب شده است.

جراحی پلاستیک نیز در کره جنوبی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر کشورها است و همین امر باعث می شود تا در دسترس تر باشد.

جراحی پلاستیک


10. معروفترین آهنگ دنیا


مطمئناً "Gangnam Style" را به یاد دارید، آهنگ موسیقیدان Psy که به دلیل اشعار جذاب و انتشار ویروسی آن در یوتیوب، بسیاری از دنیای غرب را با کی پاپ آشنا کرد.
"Gangnam Style" به قدری محبوب بود که اولین آهنگی بود که یک میلیارد بازدید در یوتیوب داشت، که این یک شاهکار خارق العاده است وقتی تقریباً هر کسی می تواند هر آهنگی را در جهان در سایت پیدا کند!
"Gangnam Style" یک حس جهانی بود و به حق شهرت بین المللی Psy را به دست آورد. اگرچه این آهنگ به همان اندازه محبوب است، اما بسیاری از مردم نمی دانند که این آهنگ در مورد منطقه Gangnam، یک منطقه مرفه در سئول، کره جنوبی است.

 

سخن آخر
 

برای دیدن و تجربه های موارد متفاوت و شگفت انگیز کره جنوبی با آسمان هفتم تماس بگیرید:  02191306767

همچنین ما را در اینستاگرام و تلگرام آسمان هفتم دنبال کنید. 

آخرین تور ها

آخرین تور های سئول