خانه بروجردی ها کاشان

خانه بروجردی ها کاشان

خانه بروجردی ها کاشان

خانه بروجردی ها یکی از بنا های تاریخی واقع در شهرستان کاشان است. این بنا در دوره قاجار به عهده علی مریمی کاشانی بوده و ساختن  آن 18 سال زمان برده است. مساحت آن 1700 متر مربع می باشد و در سال 1354 در آثار ملی ایران ثبت شده است.

 

تاریخچه خانه بروجردی 

جالب است بدانید این خانه حاصل عشق و علاقه ی فراوان سید مهدی نطنزی به دختر حاج جعفر طباطبایی می باشد. سیدجعفر طباطبایی از بزرکترین تاجران فرش بوده و در خانه زیبایی به نام خانه طباطبایی ها زندگی می کرده است.شرطی برای ازدواج دخترش مطرح می کند که باید خانه ای در شان دخترش و مشابه به خانه خود بسازد. سید مهدی نطنزی به دلیل عشق و علاقه زیادی که داشته قبول میکند.

خانه بروجردی ها کاشان اصفهان

 

علت نام گذاری خانه بروجردی ها

سید حسن نطنزی اهل کاشان بوده و به دلیل سفر های تجاری فراوانی که به شهر بروجرد داشته به خانه بروجردی معروف شده است.

 

ساختار و معماری خانه بروجردی 

عمارت بروجردی ها شامل دو بخش اندرونی و بیرونی بوده که به صورت جدا از یکدیگر ساخته شده است. شامل 3 در ورودی می باشد که یک در به عنوان در اصلی و در دیگر برای مراسمات مذهبی و یک در برای رفت و آمد مهمانان قبلا قابل استفاده بوده است.
این خانه تاریخی شامل 2 بخش تابستان نشین و زمستان نشین است. 
بیش از 150 بنا، گچ کار و آیینه کار و نقاش در ساخت این عمارت نقش داشته اند. نقاشی های داخل این عمارت اثر دو هنرمند برجسته میرزا ابوالحسن غفاری کاشانی و میرزا محمد خان غفاری کاشانی می باشد.

توصیه می کنم زمانی که از این خانه بازدید می کنید، حتماً از راهنمایان آنجا بخواهید داستان های پنهان خانه را برایتان تعریف کنند و چشمانتان را به چیزهایی که شاید دیده نشوند، باز کنند. نقاشی های دور تا دور خانه که با جوهر آبی نقاشی شده اند و مشاهدت نقاش از سفر به اروپا هستند، نمونه ای از این داستان هاست.

 

 

آدرس خانه بروجردی ها  کاشان

خانه بروجردی ها در خیابان علوی و محله سلطان امیر محمد کاشان قرار دارد.

آدرس دقیق خانه بروچردی ها

مطالب مشابه: فرودگاه کاشان، افتتاح لاین پرواز مستقیم کاشان-مشهد

تهیه شده توسط آژانس مسافرتی آسمان هفتم
 

آخرین تور ها

آخرین تور های کاشان