برج خلیفه مرتفع ترین آسمان خراش جهان

برج خلیفه مرتفع ترین آسمان خراش جهان

تماشای ویو 180درجه شهر دبی از فراز بلند ترین برج دنیا

برج خلیفه، بلندترین سازه دست ساز بشر در جهان میباشد با ارتفاع 828متر. ساخت این آسمان خراش 163 طبقه چشمگیر در مدت زمان 6 سال طول کشید و در ژانویه سال2010افتتاح گردید. این پروژه آنچه را که در طراحی و مهندسی ساختمان‌های فوق‌بلند ممکن است، را دارد.این برج جوایز متعددی را به ویژه در زمینه های نوآوری، برتری مهندسی و طراحی معماری به دست آورده است. استانداردهای جدید نیازمند فناوری های پیشرفته هستند برای ساخت این برج از آخرین فناوری های پیشرفته در مهندسی باد، مهندسی سازه، سیستم تاسیسات ، مصالح ساختمانی و......... استفاده شده است.برج خلیفه در ابتدا با نام «برج دبی» شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط  محمدبن راشدآل مکتوم ، نام آن به افتخار حاکم امارات،خلیفه بن زایدآل نهیان به «برج خلیفه» تغییر کرد. جهت بازدید از این برج زیبا پیشنهاد میشود تورهای متفاوت دبی را با آسمان هفتم انتخاب کنید.

برج خلیفه مرتفع ترین آسمان خراش جهان

واحدهای مسکونی برج خلیفه

داخل برج خلیفه، از طبقات 19 تا 108، آپارتمان‌های مسکونی متعددی ساخته شده‌اند که هم به فروش می‌روند و هم اجاره داده می‌شوند. قیمت خانه‌های این برج‌ بسیار نجومی است و هر شخصی قادر به خریدش نیست. برای مثال اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید یک واحد آپارتمان 1 خوابه با متراژ 51 متر مربع در این برج به قیمت 490.000 دلار آمریکا به فروش می‌رسد. در برج خلیفه مجموعا 900 واحد مسکونی قابلیت خرید یا رهن کردن دارد.

البته به غیر از آپارتمان‌های مسکونی گفته شده برندجورجیو آرمانی در طبقات 9 تا 16 این برج هم مالک واحدهای مسکونی جداگانه‌ای است که طراحی آن‌ها شخصا زیر نظر این برند انجام گرفته است. کمپانی آرمانی همچنین در طبقه هشتم و در طبقات 38 تا 39 هتلی دارد که با نام هتل آرمانی دبی  شناخته می‌شود.

مجله گردشگری آسمان هفتم

پر سرعت ترین ترن هوای در شهر بازی فراری ورلد

سفر با هلی کوپتر بر فراز دبی

واحدهای تجاری و اداری برج خلیفه

 واحدهای اداری برج خلیفه در 37 طبقه از برج خلیفه (112 تا 154) قرار گرفته‌اند و میزبان شرکت‌های داخلی و بین المللی هستند، همچنین طبقه 122 به طور کامل به رستوران Atmosphere (اتمسفر) اختصاص داده شده است. رستورانی که قطعا نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تنها موضوعی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، هزینه آن خواهد بود!

به غیر از رستوران اتمسفر، مرتفع‌ترین لانژ جهان هم در برج خلیفه قرار گرفته، لانژی که در ارتفاع 585 متری و طبقات 152، 153 و 154 و بالاتر از همه هتل‌ها، دفاتر اداری، آپارتمان‌های مسکونی و... برج خلیفه است. در واقع آخرین طبقاتی که گردشگران و افراد به طور عادی می‌توانند در برج خلیفه حضور پیدا کنند به همین لانژ برج خلیفه اختصاص داده شده است. این در حالی‌ست که بسیاری فکر می‌کنند سکوی بازدید (observation deck) آخرین طبقه برج خلیفه است، اما این بخش توریستی در طبقه 124 قرار گرفته

 

برج خلیفه مرتفع ترین آسمان خراش جهان

تجربه یک رستوران اسکیمویی در دبی

سیاره سبز (جنگل استوایی دبی)

 

حقایقی جالب از برج خلیفه

اکنون کمی از واحد تجاری، مسکونی و هتل برج خلیفه فاصله می‌گیریم و به آمار و حقایق جالبی می‌پردازیم که برج خلیفه از خود به جا گذاشته است.

1. برج خلیفه بلندترین بنای آزاد و خود ایستای ساخته شده در تاریخ است.

2. مرتفع‌ترین و سریع‌ترین آسانسور جهان در برج خلیفه است که طبقه نخست تا 124 برج را در کمتر از 60 ثانیه طی می‌کند.

3. بلندترین آپارتمان مسکونی جهان در برج خلیفه واقع شده که فاصله آن تا زمین 385 متر است.

4. رستوران اتمسفر با 441 متر فاصله از زمین مرتفع‌ترین رستوران در جهان است.

5. در ساخت برج خلیفه 330 هزار متر مکعب بتن استفاده شده که سنگینی آن با وزن 100 هزار فیل برابری می‌کند.

6. تعداد میلگردهایی که در ساخت برج خلیفه به کار رفته به قدری زیاد است که اگر تمامی آن‌ها را در یک امتداد قرار دهیم، یک چهارم از سطح کره زمین را دربر می‌گیرد.

7. معماری بیرونی و ظاهر خارجی برج خلیفه برگرفته از گلی به نام لیلی عنکبوتی است.

8. پس از میلان، دومین هتل جرجیو آرمانی در برج خلیفه دیده می‌شود. این برند در هیچ شهر و کشور دیگری هتلی ندارد.

9. شاید دبی را به هوای گرمش بشناسیم، اما جالب است بدانید در بالاترین نقطه برج خلیفه هوا تا منفی 15 درجه کاهش پیدا می‌کند.

10. احتمال اینکه برج خلیفه در سال‌های نزدیک لقب بلند‌ترین سازه جهان را از دست بدهد بسیار زیاد است، زیرا در جده عربستان ساختمان 1000 متری به نام برج جده در حال ساخت و ساز است.

سخن آخر

در این مطلب مشخص کردیم برج خلیفه چند متر است، چه ویژگی‌های خاصی دارد و چه رکوردهایی را جابه‌جا کرده است. برج خلیفه در سال‌های اخیر به عنوان یکی از لوکس‌ترین برج‎‌های جهان، میزبان سلبریتی‌ها و اشخاص سرشناس بسیاری است و طبعا تفریحات، رستوران، خرید آپارتمان و قیمت رزرو هتل برج خلیفه هزینه بالایی دارد. در آخر اگر از تماشای آسمان خراش‌های بسیار مرتفعی چون برج خلیفه لذت می‌برید،  توصیه می‌کنیم حتما در سفر و تور دبی از برج خلیفه بازدید کنید،

قیمت بلیط جهت بازدید این برج زیبا برای کودکان تا 4 سال رایگان است.

بلیط بازدید طبقات 124 و 125جهت ساعت14 الی 15/30 و ساعت 19 الی 23  برای بازدید کنندگان 4 تا 12 سال حدود 150 درهم و 12 سال به بالا حدود 170 درهم و جهت ساعت 16 الی 18/30 4 تا 12 سال حدود 210 درهم و 12 سال به بالا حدود 250 درهم میباشد

بلیط بازدید طبقات 124و 125و 148 جهت ساعت 14 تا 15/30و 19 الی 23 برای بازدید کنندگان 4 تا 12 سال حدود 340 درهم و 12 به بالا حدود 420 درهم و ساعت 16 الی 18/30  4تا 12 سال حدود  210 درهم و 12 سال به بالا حدود 490 درهم میباشد .

 

آخرین تور ها

آخرین تور های دبی