دربند و درکه تهران

دربند و درکه تهران

دربند و درکه، بهشتی در قلب پایتخت

دربند پیش از آنکه بخشی از تهران باشد، یک دهکده بود و امروزه از محله‌های قدیمی در شمال پایتخت به شمار می‌رود. این منطقه‌ که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود، بین گردشگران و اهالی تهران حسابی معروف است و اغلب به‌عنوان اولین گزینه برای تفریح و گردش توریست‌های خارجی و داخلی پیشنهاد می‌شود.

گردشگران با مراجعه به سایت آسمان هفتم و همچنین مجله گردشگری آسمان هفتم ضمن اطلاع از بهترین تورهای داخلی و خارجی می توانند از جاذبه های تورستی ایران و جهان اطلاع پیدا کنند .

دربند
دربند، منطقه‌ای عالی با آب‌وهوای دلپذیر است که پایتخت‌نشینان زیادی از شلوغی و ترافیک و آلودگی هوای شهر، به این محل پناه می‌برند تا هم از چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای آن لذت ببرند، هم در رستوران‌های متعدد آن یک وعده غذای لذیذ نوش جان کنند؛

اما این همه ماجرا نیست و بدون اینکه نیازی باشد از تهران فاصله بگیرند، می‌توانند به کوه‌نوردی بپردازند و از هوای مطبوع و محیط دیدنی آن استفاده کنند. پیاده‌روی در مسیر سنگی دربند و عبور از کنار غذاخوری‌های گوناگون و دست‌فروشان و خوردن انواع آلو، لواشک، ترشک، باقالی، بلال و... همان چیزی است که جذابیتی دوچندان به دربند بخشیده‌ است.

پل طبیعت تهران


اگر به کوه‌نوردی علاقه‌مند هستید، برای صعود به کوه‌های البرز مرکزی، به‌خصوص قله توچال، می‌توانید به دربند بروید. در کنار مسیر کوه‌نوردی، جذابیت‌های دیگری همچون تله سیژ دربند، طبیعت زیبا و همین طور کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در گوشه و کنار این منطقه باعث شده است که یکی از پاتوق‌های اصلی تفریح در تهران باشد.

    آدرس دربند: شهر تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند

درکه یکی از محلات ییلاقی شمیرانات و جاذبه های گردشگری تهران است که در قسمت شمال غربی تهران قرار گرفته است. این محله ییلاقی در امتداد رودخانه‌ای به همین نام ایجاد شده و جذابیت‌های بسیار زیادی دارد.


درکه تهران از آن دست مناطقی است که نمی‌توان لذت گشت و گذار در آن را با هیچ چیزی عوض کرد. این منطقه بسیار دنج و بی‌نظیر است، به طوری که رفتن به آنجا همیشه برایتان تازگی دارد. صدای گوش‌نواز رودخانه درکه در کنار آب و هوای فوق‌العاده آن، همگی از خلق یک روز خاطره‌ساز برای شما خبر می‌دهند. برای دوری از شلوغی و سر و صدای تهران در پایان هفته‌ها، درکه بهترین انتخاب است.

کاخ گلستان تهران

اگر اهل پیاده‌روی و کوهنوردی هستید و از وقت گذراندن در یک منطقه باصفا با آب و هوای فوق‌العاده لذت می‌برید، درکه تهران مکان بسیار مناسبی برای شما به شمار می‌رود. یکی از مکان‌های پرطرفدار و دنج برای گشت و گذار تهرانی‌ها را می‌توان درکه نام برد که در شمال شهر تهران واقع شده است. این منطقه کوهستانی در دامنه کوه‌های شمالی تهران در نزدیکی دو محله ولنجک و اوین قرار گرفته است.

درکه

    آدرس درکه: تهران - بزرگراه شهید چمران - خیابان یمن - خیابان رشید الدین فضل الله - بعد از میدان دانشگاه - خیابان درکه

آخرین تور ها

آخرین تور های تهران