رشته کوه دولومیتی ایتالیا

رشته کوه دولومیتی ایتالیا

رشته کوه دولومیتی

دولومیت، رشته‌کوهی در شمال شرق ایتالیا است که در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسید و در جای‌جای آن، برخی از باشکوه‌ترین چشم‌اندازهای جهان متشکل از دیواره‌های آهکی عمودی و بسیار عظیم و دره‌های سرسبز و روح‌افزا به چشم می‌خورد. این رشته‌کوه که بخشی از آلپ است در طرف غرب از رود آدیجه تا رود پیاوه در طرف شرق امتداد دارد.

کوه‌های دولومیت برای اسکی در زمستان و کوهنوردی، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و... در اواخر بهار و تابستان شهرت دارند. ضمن اینکه می‌توانید برخی از زیباترین مناظر کوهستانی با دیوارهای عمودی و صخره‌های مرتفع و همین طور دره‌های باریک، عمیق و طولانی را در این منطقه تماشا کنید.

 

دولومیت

 

جالب است بدانید

در طول جنگ جهانی اول، خط مقدم بین ارتش ایتالیا و اتریش-مجارستان از میان کوه‌های دولومیت رد می‌شد؛ جایی که هر دو طرف به‌طور گسترده از مین استفاده کرده بودند. جالب اینکه این کوهستان برای سربازان ایتالیا و اتریش-مجارستان به‌عنوان یک قلعه جنگی عمل می‌کرد. طرف‌های متخاصم توپخانه‌های سنگین خود را در این منطقه قرار دادند؛

تونل‌هایی را در زیر مواضع یکدیگر ساختند و قله‌های کوه‌ها را منفجر کردند تا با ایجاد بهمن‌، منجر به کشته‌شدن دشمن شوند. ارتش‌ها همچنین پناهگاه‌های زیادی در این منطقه بنا و درون کوه را به همین منظور حفاری کردند.

در سال ۲۰۲۱ کوهنوردان ایتالیایی خانه متروکه‌ای در بالای مونت کریستالو در ارتفاع ۲۷۰۰ متری پیدا کردند که گمان می‌رود در سال ۱۹۱۵ توسط سربازان ایتالیایی و به‌عنوان پناهگاهی برای اختفا ساخته شده باشد. بسیاری از گردشگران در زمان بازدید از دولومیت از مسیرهای محافظت‌شده‌ای در میان دیواره‌های صخره‌ای عبور می‌کنند که در طول جنگ ایجاد شده‌‌اند.

تورهای دبی

تورهای گرجستان از تهران

 

جاذبه های گردشگری دولومیت

 

دریاچه برایِز (Lago di Braies)


این دریاچه خیره‌کننده در تیرول جنوبی قرار دارد و بهترین زمان برای بازدید از آن، اوایل تابستان یا اواسط پاییز است. این مکان زیبا معمولاً اولین جایی است که بازدیدکنندگان می‌خواهند در دولومیت ببینند. در برخی اوقات سال، این منطقه به باغ‌وحشی جذاب تبدیل می‌شود و مردم از آوردن دوربین با خود غفلت نمی‌کنند.

 

فلات پراتو پیاتزا (Prato Piazza)


این فلات، مرتعی مرتفع و کوهستانی است که رشته‌کوهی آن راه احاطه کرده و در منطقه پارک طبیعی فانز سنس برایز قرار دارد. بهترین کاری که می‌توانید در این مکان انجام دهید، پیاده‌روی در قله زیبای پانوراماست که می‌توانید شاهد صحنه‌های شگفت‌انگیزی باشید که تا به حال شاهد آن‌ها نبوده‌اید.

 

ایتالیا

وال فیسکالینا (Val Fiscalina)


وال فیسکالینا دره‌ای زیبا در تیرول جنوبی و دروازه‌ای به پارک طبیعی Tree Peaks است. اگر به‌دنبال ماجراجویی‌های ساده و در عین حال چشم‌اندازی زیبا و ملایم هستید، پیاده‌روی در مسیر دره را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین در مسیر دره دو هتل وجود دارد.

 

آلپ دی سیوسی (Alpe di Siusi)


آلپ دی سیوسی بزرگ‌ترین مرتع کوهستانی در کل اروپا است که مساحتی حدود 56 کیلومتر مربع دارد. این منطقه عکاسان، کوهنوردان، دوچرخه‌سواران و اسکی‌بازان را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از تله کابین و لذت‌بردن از منظره پیش‌رویتان به این فلات مرتفع دسترسی پیدا کنید. فضا پر از کلبه‌های کوچک و زیباست که مکان مناسبی برای ناهار است. در این منطقه می‌توانید نهایت لذت از اقامت خود را تجربه کنید.

 

سخن آخر 

برای دیدن مناظر زیبای ایتالیا و داشتن بهترین سفرها با آسمان هفتم تماس بگیرید : 02191306767

 

آخرین تور ها