غذاهای معروف ترکیه

غذاهای معروف ترکیه

غذاهای معروف ترکیه

ترکیه یک از کشورهایی است که علاوه بر مناطق دیدنی بسیاری که دارد دارای انواع غذاهای خوشمزه هم هست در این پست چند نمونه از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای ترکیه برای شما آورده شده : 

1- دونر کباب

دونر کباب (Doner kebab) که با نام کباب ترکی نیز شناخته می شود، نوعی کباب با اصالت ترکیه ای است که از برش دادن گوشتی که به دور آتش به حالت عمودی می چرخد، تهیه می شود.  گوشت این ساندویچ خوشمزه به‌آرامی پخته و معمولا در تهیه‌ی آن از گوشت بره، گوساله و مرغ استفاده می‌شود.

دونر در ترکی به معنی چرخیدن و گشتن می باشد. دونر کباب را می توان یکی از معروفترین غذاهای ترکیه ای دانست که امروزه به خاطر طعم لذیذ خود در سراسر جهان فراگیر شده و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

ترکیه

 

2- پیده pideh

شهرهای مختلف ترکیه به دلیل داشتن غذاهای متنوع بسیار شهرت دارند. پیده یا پیتزای ترکی یکی از این غذاهاست که در بین گردشگران کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی دارد. تاریخچه این غذای سنتی به سال 1850 برمی گردد.

در آن زمان نانواهای یکی از شهرهای کوچک ترکیه به نام بافرا، قبل از اینکه خمیر نان را در تنور بگذارند، بر اساس سفارش مردم، داخل خمیر را با گوشت، سبزیجات یا مرغ پر می کردند. بعدها شهرت این نان در سراسر ترکیه پیچید و امروزی این غذای سنتی یکی از معروف ترین غذاهای این کشور محسوب می‎شود.

تهیه پیده گوشت ترکی (اگر خمیر آماده داشته باشید) در نهایت ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و بزرگ‌ترین مزیتش این است که تمام افراد از کوچک و بزرگ طعم آن را می‌پسندند.

ترکیه

 

3 بورک Burek

بورک یک میان وعده بسیار خوشمزه است که به ترکی به آن Brek می گویند. این غذا مانند یک پیراشکی خمیری است که اغلب با پنیر٬ گوشت چرخ کرده یا اسفناج و بعضی اوقات با سیب زمینی یا سبزیجات یا حتی سوسیس و ژامبون داخل پیراشکی را پر می کنند. هرکسی براساس ذائقه ای که دارد آن را در میان وعده های مختلف استفاده می کند و حتی بسیاری آن را یکی از صبحانه های ترکیه به حساب می آورند. این یک غذای بسیار پرطرفدار است که در هر زمان می توان از آن استفاده کرد.

غذای ترکیه

 

4-آدانا کباب Adana

آدانا از شهرهای شناخته شده ترکیه است. مردم این ناحیه به طبخ غذاهای بسیار تند مشهورند. کباب آدانا هم مانند دیگر غذاهای این شهر تند است. کباب آدانا از گوشت چرخکرده مخلوط یا گوشت چرخکرده بره تهیه می‌شود. گوشت را با سیر، پیاز، فلفل قرمز و ادویه‌های دیگر مخلوط کرده و به سیخ می‌کشند.

در مورد تندی این کباب همینقدر به شما بگوییم که آنقدر پاپریکا و فلفل تند قرمز به آن اضافه می‌کنند که رنگ کباب بعد از طبخ قرمز سیر می‌شود. کنار این کباب معمولا پلو بلغور همراه با گوجه و فلفل تند سرو می‌شود.

 

غذای ترکیه

 

تورهای استانبول با آسمان هفتم

تورهای آنتالیا با آسمان هفتم

 

5-ایچلی کوفته icli kofte

ایچلی کوفته icli kofte یا کوفته مغزدار ترکیه ای، یکی از لذیذترین غذاهای ترکیه است که امروزه بسیاری از سرآشپزهای بزرگ در سراسر دنیا آن را طبخ می کنند. غذایی با ظاهر جذاب و مزه بی نظیر که در ظاهر شباهت زیادی به کبه های عربی دارد.

ترکیه

 

سخن آخر

شما می توانید با یک سفر به ترکیه تمام طعم و مزه های غذاهای بی نظیر آن را تست کنید

پس همین الان با آسمان هفتم تماس بگیرید : 02191306767

 

آخرین تور ها

آخرین تور های استانبول