با آکتائو، جدیدترین مقصد گردشگری بیشتر آشنا شوید

با آکتائو، جدیدترین مقصد گردشگری بیشتر آشنا شوید

با آکتائو، جدیدترین مقصد گردشگری بیشتر آشنا شوید


قزاقستان دیگر آن کشور مبهم و ناشناخته  نیست. این کشور شاهد تغییر چهره عظیمی بوده است که مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کرده و شهرهای خود را با آسمان‌خراش‌های مدرن بازسازی کرده است. در حالی که آنها زمانی زیر سایه مسکو و اتحاد جماهیر شوروی زندگی می کردند، قزاقستان اکنون جامعه بین المللی را در آغوش گرفته است و آماده است تا به عنوان یکی از سریع ترین کشورهای جهان به صحنه برود.


قزاقستان در حال گسترش فرودگاه‌های خود است و آماده سرویس دهی به موج گردشگرانی است که به کشورهای همسایه قرقیزستان و ازبکستان هجوم آورده‌اند. یکی از شهرهای رو به رشد  که به زودی با کلانشهرهای قزاقستان رقابت خواهد کرد، شهر ساحلی پرجنب‌وجوش آکتائو است.
آکتائو مرکز استان منگیستاو است. آکتائو در جنوب غربی قزاقستان و در شرق دریای خزر واقع شده است.


آکتائو با وجود شرایط سخت آب و هوایی که دارد، حداکثر راحتی برای ساکنین آن فراهم شده است. منطقه مسکونی شهر آکتائو با یک کمربند از منطقه صنعتی جدا شده است. شهر آکتائو در امتداد خط ساحلی ساخته شده است. در ادامه برای شناخت بیشتر این شهر و رزرو تور آن با شما سخن گفته ایم. 

اکتائو


تاریخچه آکتائو


در قرن نوزدهم سفر به سواحل شرقی دریای خزر نه تنها دشوار بلکه کاری خطرناک تلقی می شد. صحراهای شرق دریای خزر تقریباً مانند صحرا غیرقابل دسترس تلقی می شدند: آب و هوای خشن (در تابستان درجه حرارت از +40 درجه سانتیگراد بالا می رود و در زمستان به 42 درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد) ،

عدم وجود پوشش گیاهی (در اینجا درخت یا درختچه ای رشد نمی کند) و بادهای سوزان که طوفان های گرد و غبار را برمی انگیزد. مشکل این بود که در منطقه آب آشامیدنی وجود نداشت و به نظر می رسید هیچ کجا نمی توان آن را تهیه کرد.
اما هم اکنون آکتائو تنها شهر در جهان است که به طور کامل روی آب دریا زندگی می کند که با کمک یک راکتور هسته ای نمک زدایی شده است.


کارخانه آب شیرین کن روزانه ده ها هزار متر مکعب از آب شور دریای خزر را تبخیر می کند و آن را به عرقیاتی تبدیل می کند که برای تولید آب آشامیدنی و صنعتی استفاده می شود. تنها یک سوم از ظرفیت نیروگاه هسته ای برای تولید برق استفاده می شود و بقیه برای شیرین سازی آب دریا استفاده می شود.


شهر آکتائو به روی نسیم های خنک تابستانی که از دریا می وزد باز است و در عین حال از گرمای بیابان که از شرق می آید محافظت می شود. در نتیجه، یک آب و هوای نسبتاً معتدل دریایی در اینجا در آکتائو شکل گرفته است.
اما چقدر کار و تلاش و وسیله به این سرزمین رفته است! برای کاشت درخت باید به جای بیل معمولی از چکش های جک برای سوراخ کردن زمین استفاده می شد و برای پوشاندن ریشه ها خاک و جلبک دریایی از فاصله صدها کیلومتری به اینجا آورده می شد. و گیاهان سبز باید هر روز به مدت چندین ساعت آبیاری می شدند تا ریشه بدهند و شروع به رشد کنند.

 

اکتائو

تور آکتائو با آسمان هفتم


جاذبه های آکتائو


برای بسیاری از کوله گردها و ماجراجویان، آکتائو مرکزی است در جاده ابریشم که شرق و غرب را به هم متصل می کند. برای مسافرانی که قصد دارند از کشتی برای عبور از دریای خزر استفاده کنند، از باکو در آذربایجان سوار می شوند و در آکتائو قزاقستان فرود می آیند. از آکتائو می‌توانید با قطار سریع السیر در سراسر کشور به آلماتی یا نورسلطان (آستانا) بروید یا از راه ریلی از جنوب به ازبکستان بروید.

از آنجایی که مسافران به محدودیت ها و کاوش در مناطق دوردست قزاقستان ادامه می دهند، تنها می توان تصور کرد که ترافیک گردشگران در آکتائو همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد
آکتائو فقط کمی بیش از 40 سال سن دارد، اما در حال حاضر همه چیز لازم برای یک زندگی عادی را دارد. این شهر دارای چندین مرکز فرهنگی، یک سالن کنسرت، سینما و ده ها کتابخانه، سالن های ورزشی و زمین های ورزشی است. می‌توانید ساعت‌ها در خیابان‌های شهر آکتائو قدم بزنید و مجموعه‌های معماری، کوچه‌های سبز پوشیده از صنوبر و اقاقیا، چمن‌زارهای سبز زمردی و پارک را تحسین کنید.

آکتائو مدرن

آکتائو همچنین دارای یک باغ گیاه شناسی است که در آن گیاهان از مناطق مختلف قزاقستان در حال سازگاری هستند. امروزه در شهرستان آکتائو بیش از 25 متر مربع فضای سبز برای هر ساکن وجود دارد که بالاتر از میانگین کشوری است.
بعد از اینکه از قدم زدن در سواحل ناهموار آکتائو سیر شدید، ممکن است تعجب کنید که بعد از آن چه می شود؟ برخی از خیره کننده ترین مکان های آکتائو در واقع خارج از محدوده شهر هستند. با پشت سر گذاشتن سواحل آرامش بخش آکتائو، به بیابان های مریخ مانند قزاقستان باز خواهید گشت.

در خارج از این زمین‌های بایر، برخی از مبهم‌ترین و نفس‌گیرترین مکان‌های روی کره زمین را خواهید دید. تنها جایی که واقعاً به شما این حس را می دهد که در حال قدم گذاشتن به دنیای بیگانه هستید، کوه شرکالا است. اما این تنها یکی از سازه‌هایی است که شما را گیج می‌کند، با فرورفتگی عظیم ژیگیلگان، دره گچی کاپامسای، دره توپ‌های توریش، و مسجد Shakpak-ata که در دره ای صخره ای ایجاد  شده است.

مسجد صخره ای آکتائو

با توجه به اینکه بسیاری از کوه‌ها و دره‌های بیگانه منطقه Mangyshlak ساعت‌ها با آکتائو فاصله دارند و بازدید از معروف‌ترین بناهای تاریخی در شهر چیزی بیش از علامت زدن کادرهای فهرست به نظر نمی‌رسد، بهترین کار در آکتائو این است که به ساحل بروید.

از آنجایی که این شهر تفریحی محبوب برای روس‌ها، قزاق‌ها و دیگر ملیت‌های آسیای مرکزی هست، می‌توانید هتل های متنوعی  بیابید که در کنار ساحل هستند. سواحل و صخره‌های زیبای زیادی را پیدا کنید تا در هنگام گوش دادن به صدای دریای خزر که خوابتان را آرام می‌کند،

در آن استراحت کنید. به عنوان یک کوله گرد، ممکن است برای شما سخت باشد که خیلی طولانی در یک مکان بنشینید. هنگام قدم زدن در امتداد ساحل در آکتائو، شاهد تغییر چشم‌انداز از تفرجگاه‌های شلوغ، صخره‌های دندانه‌دار، سواحل شنی زرد شلوغ، چاله‌های ماهیگیری منزوی و پارک‌های تفریحی متروک خواهید بود.


بیش از هر چیز دیگری، آکتائو هنوز در چشم مسافران بین المللی به عنوان مقصدی دور از دسترس در نظر گرفته می شود. چیزهای زیادی باقی مانده است که باید کشف شود و مسیرهای جدیدی برای شعله ور شدن وجود دارد. چیزی که ممکن است غیرممکن به نظر برسد، فقط یک چالش است که منتظر غلبه بر آن است. پس از گذراندن مسیرهای جدید در آکتائو، در را برای مسافران بیشتری باز خواهید کرد تا راه شما را دنبال کنند.
 

بهترین زمان سفر به آکتائو

در تابستان هوای این منطقه بسیار عالی و دلپذیر است ولی طبیعتا شهر شلوغ تر و نرخ هتل ها بیشتر است. اگر دوست دارید با هزینه کمتری به این شهر سفر کنید می توانید فصل زمستان را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که در زمستان شاهد هوای سرد و بارش های زیاد هستید.
ما در آژانس مسافرتی آسمان هفتم منتظر شما عزیزان هستیم تا در کنار هم تور آکتائو را تجربه کنیم و به خاطره ای شیرین به دیگر خاطرات سفر های آسمان هفتم اضافه کنیم.

شما می توانید برای سفر به آکتائو و دیدن شگفتی های آن  با آسمان هفتم تماس بگیرید : 02191306767

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید: تلگرام و اینستاگرام آسمان هفتم

آخرین تور ها

آخرین تور های آکتائو