آشنایی با جزیره موریس

آشنایی با جزیره موریس

موریس کجاست ؟

موریس، کشوری جزیره ای و آتشفشانی در جنوبی ترین نقطه اقیانوس هند، شرق جزیره ماداگاسکار و جنوب شرقی قاره آفریقا است. این کشور فوق العاده یک گزینۀ خاص و کمتر شناخته شده در 900 کیلومتری ماداگاسکار با شرایط جوی نیمه استوایی است که می توان گفت تنها پاییز و زمستان فصل های حاکم بر این جزیره اند و سرتاسر سال آب و هوا، بهاری و معتدل است. 

این جزیره بعد از تاریخ پر فراز و نشیب از ابتدای اکتشاف خود توسط دریانوردان مالایی در قرن دهم میلادی، و سپس مدت زمانی استعمار توسط کشوهای اروپایی، در نهایت استقلال خود را از انگلستان به دست آورد و اکنون با نام رسمی جمهوری موریس(Republic of Mauritius) با جمعیتی کمتر از 2 میلیون نفر  یکی از زیباترین مقاصد بکر گردشگری است که آسمان هفتم با معرفی بهترین هتل های این جزیره، شما را در این سفر بی نظیر همراهی می کند. 

خرید بلیط هواپیما و رزرو تورهای متنوع و آپشنال داخلی و خارجی با آسمان هفتم .

موریس جزو مکان‌های است که بیشتر در افسانه ها شنیده اید اما هنگام ورود به این جزیره با انبوهی از سواحل آرام و پاک با آبهای زلال ،جنگل‌های سرسبز، رود و مرداب و ...روبرو خواهید شد، که میتوان آن را  تکه کوچکی از بهشت توصیف کرد .

تور های متنوع جزایر مالدیو با آسمان هفتم

در موریس میانگین دمای روز 21 تا 30 درجه سانتیگراد و در شب 16 تا 23 درجه سانتیگراد می باشد. موقعیت جغرافیایی فوق العاده و همچنین منحصر به فردترین گیاهان و جانوران را می توانید در این جزیره پیدا کنید.

آشنایی با جزیره موریس

در این جزیره ادیان مختلف مانند هندوئیسم، مسیحیت، اسلام و حتی بودیسم با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند .تنوع فرهنگ ، ادیان و نژاد مردمان که ریشه در سه قاره کهن اروپا، آسیا و آفریقا دارند ،و همچنین مجموعه وسیعی از مناظر طبیعی و بکر ، طعم ها و تجربیات در این جزیره جای گرفته است.

این کشور یکی از امن ترین کشورهای جهان می باشد و با جذب حداکثر سرمایه خارجی، بهترین ها را به بازدیدکنندگانش هدیه می دهد بنابراین از برترین و محبوب ترین مقاصد مسافرتی برای توریست ها سراسر جهان قلمداد می شود .

به طور کلی می‌توان اینگونه گفت که از ماه نوامبر تا ماه می (آبان تا اردیبهشت) سواحل صاف، هوا آفتابی و بهاری و مناطق بکر همه مناسب جزیره‌گردی و سفر به موریس می باشد . هتل های زنجیره ای لوکس بین المللی در سطح کشور موریس  دست کم یک شعبه دارند.  هتل های موریس دارای بالاترین کیفیت ممکن در سطح جهان و برخوردار از بالاترین امکانات لوکس می باشند.

ساکنان این جزیره  از مهاجران هستند که بسیاری از آنها اهل هند می باشند. زبان رسمی جزیره انگلیسی و فرانسوی است، با این حال اکثر مردم به زبان فرانسوی و کریول موریس (زبان غیر رسمی است در خانه و بین دوستان )صحبت می کنند.

مجله گردشگری آسمان هفتم

تبعید رضا شاه به جزیره موریس

 موریس جزیره‌ای ناشناخته تلقی می‌گردد که در مقایسه با بالی، پوکت، کاپری، فی فی، ماداگاسکار، برمودا، پاکوس و جزایر کارائیب شهرت کمتری دارد. اما اوضاع برای ایرانیان کمی متفاوت بوده و دلیل این امر، به تبعید رضاشاه باز می‌گردد.

قصه از این قرار است که در سال ۱۳۲۰ شمسی، نیروهای پیروز متفقین، پادشاه ایران را مجبور به استعفا کردند و راهی بندر بمبئی ساختند. اما به تشخیص کارشناس انگلیسی حاضر در کشتی، این محل برای تبعید مناسب نبود و به همین خاطر قرعه به نام جزیره موریس در کنار آفریقا درآمد.

معرفی جاذبه های دیدنی موریس

گشت های موریس بسیار متنوع هستند و امکانات و زیرساخت قوی گردشگری این کشور و تاسیسات گسترده ای که دولت موریس برای گردشگران خارجی فراهم کرده است این امکان را برای مسافران فراهم می سازد تا گشت های بیادماندنی را در طول اقامت خود در موریس تجربه کنند.

آبشار زیر دریایی

در نزدیکی ساحل لومورن در جنوب غربی جزیره موریس، گل و لای و رسوبات دریا بشکلی درآمده است که توهم یک آبشار زیر دریایی را بوجود آورده است. این منظره بحدی عجیب و منحصربفرد است که بسیاری به آبشار زیر اقیانوس هند می گویند و این بخش از ساحل موریس را با این پدیده طبیعی می شناسند. بسیاری از گردشگران از این بخش جزیره دیدن می کنند و همگی آنها چنین پدیده ای را بسیار عجیب توصیف می کنند.

آشنایی با جزیره موریس

ساحل Grand Baie 

اگر دوست دارید در محلی بکر اقامت کنید، به بازارهای زنده دسترسی داشته باشید، غذاهای تازه دریایی تهیه کنید و از همه مهم‌تر، در تمامی ساعات شبانه روز به ساحل رفته و دل به آب اقیانوس هند بسپارید، باید نام Grand Baie را در صدر فهرست بازدیدهای خود قرار دهید چراکه نام زیباترین ساحل دنیا را به خود گرفته است . شنا در آب‌های زلال، شن‌های سفید، قایق و موج سواری، اسکی روی آب و انواع ورزش‌های این چنینی در کنار امکان آفتاب گرفتن و استراحت کنار ساحل، دلایل اصلی سفر به این جاذبه زیبا است.

تورلوکس و گروهی دبی ویژه نوروز1402

جزیره گردی در موریس

کشور موریس، بجز جریره موریس، شامل جزایر سنت برندون، رودریگس و آگالگا و تعدادی دیکر از جزیره می باشد . یکی از آن‌ها که در شرق ناحیه فلاک (Flacq) قرار گرفتهIle aux Cerfs  نام دارد و به دلیل طبیعت خارق العاده خود، محبوبیتی افسانه‌ای کسب کرده است.

اگر اهل رستوران‌های لوکس، هتل‌های پنج ستاره و ورزش‌های خاص همانند گلف باشید، این جزیره حرف ندارد. اما فعالیتهای اصلی گردشگری در جزیره برای آن‌هایی است که به ورزش و حیات آبی علاقه دارند. تورهای تخصصی غواصی با امکانات روز دنیا، ورزش‌های ساحلی و فضاهای ویژه برای شنا گوشه‌ای از آن چیزی است که درIle aux Cerfs  دریافت می‌کنید.


اشنایی با جزیره موریس

کشف آبشار و کوهنوردی در Black River Gorges National Park

در جنوب غربی جزیره، پارک ملی حفاظت شده‌ای وجود دارد که با قریب به هفت هزار هکتار مساحت، تصویری بی‌بدیل از طبیعت جزایر نیم‌کره جنوبی زمین را نمایش می‌دهد. دلیل اصلی شهرت و محبوبیت پارک، آبشارهای بلند، مناظر طبیعی استثنایی و امکان طبیعت‌گردی و ماجراجویی در کوه‌های جنگلی است.

تور لوکس و گروهی اروپا ویژه نوروز 1402

برای آن‌هایی که علاوه بر طبیعت بی‌جان، مشتاق کشف حیات جانوری و پرندگان هستند، نام Black River Gorges به راحتی از خاطره پاک نمی‌شود. بیش از سیصد گونه خاص و کمیاب پرنده و پنجاه کیلومتر مسیر مهندسی شده طبیعت‌گردی، در کمتر جاذبه‌ای یافت می‌شود.

آشنایی با جزیره موریس

باغی اعجاب انگیز به نام Mauritius Botanical Garden

اگر از آن دسته افرادی هستید که به ساختن باغ، جمع‌آوری گیاهان مختلف، طراحی فضای سبز و اموری از این دست علاقه دارند، سفر به شمال غربی جزیره و بازدید از باغ سلطتنی Mauritius Botanical یکی از بایدها است.

تاریخچه این باغ به سیصد سال قبل باز می‌گردد، زمانی که حاکم فرانسوی وقت قصد ایجاد فضایی بهشت مانند را برای خود داشت. ایده اولیه او حالا در حدود هفتصد گونه مختلف گیاه از سراسر دنیا را میزبانی می‌کند و شهرتی جهانی دارد.

نکته جالب اینکه بعضی از شخصیت‌های مهم تاریخ نظیر نلسون ماندلا و گاندی نیز در این باغ درخت‌هایی به یادگار کاشته‌اند. البته، به جز درخت و گل و گیاه، یک قلعه تاریخی به نام Chateau Mon Plaisir و لاکپشت‌های خاص منطقه، سایر دیدنی‌های باغ به شمار می‌آیند.

آشنایی با جزیره موریس

آبشار و زمینی هفت رنگ

جاذبه دیگر جزیره در ساحل غربی موریس قرار گرفته است. در صورتی که تماشای یک زمین با هفت رنگ خاص و متفاوت برای شما جذابیت دارد، باید سراغ روستای Chamarel را بگیرید. اگرچه در نگاه اول این دیدنی چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد، اما اگر سفرنامه بازدیدکنندگان را مطالعه کنید، مشخص می‌شود که بی‌دلیل محبوب نشده است.

همچنین، در همان روستا و در حوالی همین زمین هفت رنگ، آبشارهایی مرتفع وجود دارد که چشم هر بازدیدکننده‌ای را به خود خیره می‌سازند. ارتفاع بعضی از آن‌ها به سیصد فوت می‌رسد و قرار داشتن آن‌ها در دل جنگل‌های سبز سبب شده تا بسیاری این ناحیه را صاحب زیباترین جاذبه‌های طبیعی کل جزیره بدانند.

آشنایی با جزیره موریس

ملاقات با لاکپشت‌ها در جزیره موریس

لاکپشت‌ها موجودات جالبی هستند. آن‌ها از اندازه یک کف دست تا چند برابر قامت انسان تفاوت ابعاد دارند و در آب و خاک حیات می‌کنند. اگر به آن‌ها علاقه دارید و می‌خواهید حاصل سی سال گردآوری گونه‌های مختلف آن‌ها را در یک پارک مشاهده کنید، باید در مناطق جنوبی جزیره، سراغ روستای Riviere des Anguilles را بگیرید و از آنجا راهی پارک La Vanille شوید. علاوه بر پانصد گونه لاکپشت، کروکودیل، تمساح و حیوانات این رسته به شکل حداکثری جمع آوری و نگهداری می‌شوند.

تور لاکچری و جذاب آنتالیا با آسمان هفتم

البته، اگر به صورت خانوادگی و به همراه کودکان خود سفر می‌کنید، در پارک فضایی تحت عنوان ungle Adventure Playground تهیه شده که برای سنین کودک و نوجوان جذابیت آموزشی بالایی دارد. یک آکواریوم شامل گونه‌های مختلف آبی و موزه فسیل جانوران باستانی سایر اماکن پارک حاضر به شمار می‌آیند.

آشنایی با جزیره موریس

دریاچه‌ای مقدس به نام Grand Bassin در جزیره موریس

برای آشنایی با یکی از دریاچه‌های مقدس جزیره به جنوب آن و ناحیه ساوانه (Savanne) می‌رویم. این قسمت میزبان Grand Bassin، از پایگاه‌های خاص مذهب هندو است. فضا به این شکل چیده شده که چند معبد با نام‌های Lord Hanuman، Goddess Ganga و Lord Ganesh در اطراف آب قرار گرفته‌اند و سکوت توامان جنگل با آرامش برخاسته از عبادت پیروان، حال و هوایی عرفانی پدید می‌آورد. چندین بنای یادبود، طبیعت بکر منطقه، معابد و تماشای مراسم مذهبی هندوها دلایل شهرت نسبی این جاذبه هستند.

جایی برای نوازش ببر و پلنگ به نام Casela Nature Park

اگر دوست دارید در کنار حیوانات وحشی قدم بزنید، درون ماشین‌های حفاظت شده شکار تماشا کنید، به جانداران ریز و درشت غذا دهید و بسیاری دیگر، باید پارک طبیعی Casela را برنامه بازدید خود قرار دهید. این پارک تقریبا سیصد هکتار مساحت داشته و زمین‌های کوهستانی، دشت و جنگلی را میزبانی می‌کند. به همین خاطر، تنوع فعالیت و حیوانات حاضر در آن شرایط جذابی دارد.
 

شور و هیجان جاری در پارک، خیل عظیم حیوانات، امکان نزدیک شدن به ببرسانان بزرگ و این دست از فعالیت‌ها، برای ما ایرانی‌ها که پیش از این تجربه‌های ناخوشایندی از محیط‌هایی به نام باغ وحش را یدک می‌کشیم، فوق العاده دلپذیر خواهد بود.

آشنایی با جزیره موریس

مراکز خرید و شهرهای بزرگ موریس

پورت لویی -پایتخت موریس

موریس بهشت خریدکنندگان است. در همه نُه شهر کشور موریس مراکز خرید متنوعی در دسترستان می باشد. در موریس می توانید خرید ارزان و مناسبی داشته باشید. مشهورترین مرکز خرید موریس، مرکز خرید «باگاتل» می باشد. می توانید با آرامش در این مرکز خرید اقلام مورد نیاز  و سوغاتی های خود را از برترین برندهای جهانی تهیه نمایید. این مرکز خرید در منطقه باگاتل در نزدیکی پورت لویی -پایتخت موریس- واقع شده است.

این مرکز خرید بزرگ دارای بیش از 130 فروشگاه بزرگ با نامهای معتبر جهانی است. سالن های غذاخوری، کافی شاپ ها، و کافه های متنوع با خوراکیهای محلی و بین المللی پذیرای خریدکنندگان و گردشگران هستند. . مرکز خرید دیگری که به تازگی در باگاتل افتتاح شده، مکا است که در نزدیکی بزرگراه M1 قرار گرفته و از  کنارگذر بزرگراه M1 در دسترس است.

علاوه بر باگاتل می توانید از منطقه فلک نیز خرید خود را انجام دهید. مرکز خرید بزرگ VIP Center در این منطقه واقع شده است. دیگر مرکز خرید بزرگ در موریس، پاسادانا ویلج سنتر و مرکز خرید کاسکاول می باشد که در منطقه فلیک اون فلک قرار دارد.

آشنایی با جزیره موریس

   شهر کیورپایپ

دومین شهر بزرگ پس از پورت لوئی، شهر کیورپایپ (یا لوی لومیر بمعنی شهر نور) است که دارای مراکز خرید معاف از مالیات و فروشگاه های مدرن پوشاک، می باشد. یک بوتیک مدل بزرگ و چند بازارچه بزرگ در این شهر قراردارد.

اگر دوستدار پوشاک نخی شیک هستید باید سری به شهر فلوریل هم بزنید. در میدان فلوریل یک موزه منسوجات و مجتمع تجاری می بینید که طرفداران خارجی زیادی دارد. در اینجا می توانید پوشاک نخی، پشمینه های کشمیری، پشمینه خالص مرینوس، پوشاک ابریشمی و لباس های طراحی شده توسط طراحان بزرگ لباس را خریداری نمایید. علاوه بر همه اینها فلوریل مکان بسیار خوبی برای خرید ساعت، صنایع دستی، تابلوهای نقاشی و همه گونه محصولات از تولید به مصرف با نرخ مناسب می باشد.

شهر فینیکس

اگر دوستدار شیشه و آبگینه هستید حتماً از شهر فینیکس دیدن نمایید. نورافشان ها و آباژورهای زیبا، جام های آبگینه خیره کننده، ظروف تزئینی زیبا و گلدان های آبگینه هر کسی را که به فکر خرید ظروف خانه است ترغیب به خرید می کند. حتی می توانید فرآیند ساخت مدل های شیشه ای گوناگون را از نزدیک مشاهده نمایید.

شهر رزهیل

  شهر  رُزهیل دارای بازار شلوغ و در عین حال مجللی است. غذاخوری های متنوع و فروشگاه های بیشماری که صنایع دستی و هنری و پوشاک می فروشند را در این شهر می یابید. اینجا شهری است که فضای سبز بی نظیری دارد و  با آن پاکیزگی بی همتایش، نمایانگر حال و هوای واقعی موریس می باشد. در رُزهیل هم اتوبوس و هم تاکسی برای رفتن به هتل ساحلی تان، و یا رفتن به پورت لوئی در دسترس است.

 شهر کتقوبونز

در میان همه شهرهای موریس، کتقوبونز جایگاه ویژه ای دارد. این شهر پررویدادترین شهر موریس است. منطقه ای که  مرکز تفریحات گردشگران و شهروندان موریسی است. اگر در کنار گردش و تفریح اهل خرید هستید به خیابان سنت ژان بروید یا از بازار مرکزی کتقوبونز دیدن کنید.

 آشنایی با جزیره موریس

بخشی از تفریحات مهیج تورهای متنوع جزیره موریس با آسمان هفتم

کشتی کاتاماران، جزیره اختصاصی، گشت با زیر دریایی، گشت با چرخبال،  بلوسافاری  با زیردریایی در درون اقیانوس،  پیاده روی در زیر آب، اسکوتر کروزر زیر دریایی، بازدید از امارات دوران استعمار، موزه بلو پنی و تاریخ طبیعی، باغ گیاه شناسی و نیلوفرهای پهن برگ روی مرداب، مراکز تولیدی، آبشار زیر آبی، گشت خرید، دهکده ماهیگیری لوتراپ، سافاری، عبور از دره با تجهیزات مدرن،

زیپ لاین، صخره نوردی،  تور ماهیگیری، گشت جزیره سرفز، شکار، آکواریوم موریس بنام پیمنتس،  پرش از هواپیما و چتربازی، ستاره نگری در شب، موج سواری، اسکی روی آب، غواصی و اسنورکلینگ، دریاچه آتشفشانی، گلف، کایت سواری، بازدید از زمین هفت رنگ، فانوس دریایی، آپراواسیگات، شنا با دلفین ها، تماشای نهنگ ها، بازدید از کروکودیل ها و لاک پشت های غول آسای 100 ساله،

سافاری با سِگوِی، گشت جزیره اِگرت، فوتوسافاری، کوآدبایکینگ، کارتینگ، بانجی جامپینگ، قله سیگنال، پارک جنگلی ماسکارگنس، بازدید از پارک های ملّی طبیعی، بازدید از آبشارهای تامارین و ده ها گشت گوناگون دیگر.

علاقه مندان جهت سفر به این جزیره ناشناخته  می توانند بامرجعه به سایت آسمان هفتم متنوع ترین تورها سفر به موریس را انتخاب نمایند .