آبشار آبگرم کلات

آبشار آبگرم کلات

آبشار آبگرم کلات 

آبشار کلات در ۷۵ کیلومتری شهرستان کلات در مجاورت روستای آبگرم، و 80 کیلومتری شهر مشهدمی باشد . برای رسیدن به آبشار، پس از عبور از روستای آبگرم، پس از طی کردن راهی حدود نیم ساعت به آبشار زیبای آبگرم خواهید رسید. در این مسیر امکان تردد وسایل نقلیه سبک وجود ندارد .نام این آبشار از روستای آبگرم که دارای چشمه‌های آبگرم زیاد هست، گرفته شده‌ است.

جهت بازدید از این آبشار زیبا می توانید از تورهای متنوع مشهد با آسمان هفتم استفاده کنید .

آبشار آبگرم کلات
مسیری که از روستای آبگرم تا آبشار آبگرم در پیش رو داریم، مسیری کوهستانی و هیجان‌انگیز است که با پیاده‌روی سبک همراه خواهد بود. دوچرخه‌سواران کوهستان هم از این مسیر دل‌چسب برای ورزش اختصاصی خود استفاده می‌کنند.

در این مسیر، 2 کیلومتر که از روستا فاصله بگیریم به آبگیر سیمانی «بند» می‌رسیم و 3 کیلومتر پس از آن به رودخانه‌ای که از دل دره می‌گذرد برمی‌خوریم. امتداد این رودخانه جایی است که آبشار آبگرم با ارتفاعی بلند و نزدیک به 20 متر می‌خروشد. 

معرفی قسمتهای مختلف حرم امام رضا 

در ایران سراسر شگفتی ما، در مسیرهای کوهستانی و بکر، چشمه‌های مختلفی وجود دارد که آبی گرم و خروشنده از آن‌ها می‌جوشد و پس از سرازیر شدن از حوضچه‌ها، بر روی زمین جاری می‌شوند و حتی بسته به مسیر حرکتشان، تبدیل به آبشار شده و به‌شکلی باورنکردنی، دوش آبگرم را شکل می‌دهند؛

آبشار آبگرم کلات

پس از قدم زدن در مسیر کوهستانی ،چه چیزی لذت‌بخش‌تر از دوش آبگرم طبیعی درهوای ابری و خنکای پاییز. آب این آبشار از سرچشمه که چند کیلومتر بالاتر از خود آبشار قرار گرفته، به شکل قابل توجهی، گرم است و حوضچه آن به شدت برای آبتنی مناسب است.

فضای اطراف آبشار آبگرم، زمین‌های مسطحی است که برای کمپینگ و برپایی چادر مناسب بوده و شبی خاطره‌انگیز در ذهنتان رقم می‌زند. اما برای داشتن شبی آرام‌تر و گرم‌تر می‌توان در خانه‌های روستای آبگرم هم سکونت گرفت.

پارک هفت حوض مشهد 

پیش از رسیدن به پیچ انتهایی مسیر آبشار آبگرم، کاروانسرای تاریخی دیده می‌شود که به کاروانسرای شاه عباسی معروف است. این کاروانسرای خشت و سنگی یادمانی از دوره صفویان است و باوجود تخریب و فرسایش ناشی از گذر زمان و دست طبیعت، بخش‌هایی از آن، هنوز باشکوه و باصلابت در چشم می‌نشیند.

آخرین تور ها

آخرین تور های مشهد