پارک هفت حوض

پارک هفت حوض

پارک هفت حوض

شهر مشهد را اکثر مردم ایران فقط با جاذبه‌های زیارتی می‌شناسند. در گوشه‌ای از این شهر تماشایی، جاذبه‌ای بکر و طبیعی با نام پارک هفت حوض وجود دارد که یکی از زیباترین پارک‌های طبیعی در تمام ایران محسوب می‌شودپارک طبیعی هفت حوض در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر مشهد واقع شده است.

این پارک حدود ۵۷۰ هکتار از آن منطقه را در برمی گیرد. پارک هفت حوض با وجود طبیعت بکر و دیدنی اش و آرامش غیرقابل وصفش هنوز جزو جاذبه های ناشناخته یا کم تر شناخته شده مشهد به شمار می رود.برای بازدید از این مکان و دیگر دیدنی های مشهد، می‌توانیدبا مراجعه به سایت آسمان هفتم ، تورهای متنوع مشهدرا انتخاب کنید.

پارک هفت حوض

این پارک در بستر آهکی یکی از شاخه های رودخانه طرق به سمت بینالود در اثر بارش باران اسیدی و جریان هزار ساله آب، گودال هایی به وجود آمده که به صورت زنجیروار به هم متصل هستند. آب در مسیر حرکت خود از یک حوضچه به حوضچه دیگری می ریزد و در نهایت در مسیر رودخانه به جریان خود ادامه می دهد.

طرقبه مشهد 

برخی از این حوضچه ها به اندازه یک استخر کوچک هستند و گردشگران در شرایط جوی مساعد داخل حوضچه ها آب تنی می کنند.گفته می شود که آب از هزار سال پیش در این حوضچه ها جریان دارد و امروزه اصلی ترین جاذبه این پارک طبیعی همین حوضچه ها هستند.


پارک هفت حوض

سکوت این منطقه و صدای جریان آب یکی از زیباترین تجربه های حضور در پارک طبیعی هفت حوض به حساب می آید. البته برای رسیدن به این حوضچه ها باید مسیری طولانی را پیاده روی کنید ولی زیبایی حوضچه ها ارزش این همه انرژی و وقت را دارد.
 

پارک وکیل آباد مشهد 

این پارک در احاطه کوه های خلج جلوه های زیبایی به خود گرفته و حتی برخی از بازدیدکنندگان بعد از دیدن هفت حوض به کوهپیمایی و یا کوهنوردی در این کوه ها می روند. ناگفته نماند که عکاسی در پارک طبیعی هفت حوض یکی دیگر از سرگرمی ها و تفریح هاست و با سوژه های زیبایی که نصیبتان می شود از آن لذت خواهید برد.

آخرین تور ها

آخرین تور های مشهد