طرقبه مشهد

طرقبه مشهد

طرقبه مشهد 

طرقبه از جمله مناطق خوش آب و هوا در فاصله ۱۶ کیلومتری ازمشهد می باشد که در میان دره‌های سرسبز رشته‌کوه بینالود واقع گردیده‌است. از سمت غرب و شمال به کوه بینالود و کوه تخت رستم محدود می‌شود .بند گلستان و سد چالیدره از مراکز مهم دیدنی این شهر محسوب می‌شود.طرقبه دارای مراکز متعدد گردشگری است و از مراکز مهم گردشگری استان خراسان به‌شمار می‌رود. آسمان هفتم در این مقاله قصد دارد شما را با این شهر زیبا بیشتر آشنا کند .

طرقبه

این منطقه کوهستانی زیبا دارای باغ‌ها و پارک‌های زیادی است و به داشتن تپه‌های زیبا و شب‌های خنک در تابستان مشهور می‌باشد و نیز محصولات باغی فراوان از جمله سیب و گیلاس مرغوب دارد.شهر طرقبه بسیار خوش آب و هوا است به ریه‌های تنفسی مشهد هم معروف است که از ییلاقات متعدد و روستاهای گردشگری بسیار زیبا و طبیعت دست نخورده‌ای تشکیل شده است.

جنگل جیغ مشهد


طرقبه دارای سابقه‌ای تاریخی طولانی بوده و به عنوان یکی از مناطق ولایت توس، با نام ترغبذ در قرون اسلامی شناخته می‌شده‌ است. همچنین جاذبه‌های تفریحی و تاریخی متنوع و امکانات و خدمات شهری از قبیل پارک عمومی زیبا و رودخانه کنار آن، درمانگاه و مسجد و رستوران‌های متعدد درمحیط طبیعی و فروشگاه‌های بزرگ صنایع دستی (بازار بین‌المللی بعثت) برای خرید سوغات‌هایی نظیر فرش، سبدهای حصیری و تابلوهای حکاکی شده و...  باعث شده طرفداران بسیاری داشته باشد.


از غذاهای محلی طرقبه دیزی و آبگوشت است. یکی دیگر از غذاهای پرمصرف در میان بازدیدکنندگان شیشلیک است، که اساساً بره بریانی و گوشت و استخوان گاو به‌شکل حرف T همراه با برنج می‌باشد.

طرقبه
مسیر دسترسی به طرقبه

دسترسی به طرقبه بسیار آسان است و می‌توانید به‌سادگی با ماشین شخصی خود به این منطقه سفر کنید. برای رفتن به منطقه کوهستانی طرقبه باید وارد خیابان وکیل آباد شوید و سپس در جاده‌ای که به‌سمت بلوار امام رضا می‌رود، حرکت کنید تا در انتهای این بلوار به طرقبه برسید. طی کردن این مسیر بیشتر از نیم ساعت زمان نمی‌برد.

همچنین می‌توانید سوار مترو مشهد شوید و در آخرین ایستگاه یعنی ترمینال غربی پیاده شوید، سپس به‌سمت ایستگاه اتوبوس یا تاکسی رفته و به‌راحتی وارد شهر طرقبه شوید.

تفریحات طرقبه

طرقبه امکانات تفریحی بسیار متنوعی دارد و فضای طبیعی آن برای گذراندن اوقات فراغت و دورهمی‌های دوستانه بسیار مناسب است. مجموعه تفریحی ویلاشهر که تا طرقبه تنها ۱۰ دقیقه فاصله دارد، دارای انواع و اقسام تفریحات ویژه است که می‌توانید برای گذراندن اوقات فراغت در یک فضای امن، وارد این مجموعه تفریحی شوید. برای نمونه، می‌توانید به‌راحتی از امکاناتی چون قایق سواری، اسکی و شهربازی -پیست اتومبیل رانی -سوارکاری -بهره‌مند شوید.

پارک ملت مشهد

یکی از مناطق زیبا و ییلاقی طرقبه را می‌توان رودخانه بسیار زیبای پنج دره آن معرفی کرد که از رشته کوه‌های بینالود و در امتداد آن از کوه زیبای فلسکه جاری می‌شود. این رودخانه در طول مسیر از بین دره‌های پرپیچ و خم ارغوان عبور کرده و در ابتدای باغ‌های پنج دره به رود دیگری که از روستای کلاته آهن و در امتداد همان کوه جاری است، می‌پیوندد و سپس به رودخانه بار می‌رسد.

این رود در ادامه پس از سیراب کردن باغ‌های اطراف به‌سمت بند گلستان جاری می‌شود. رودخانه پنج دره طرقبه در طول مسیر خود یک دره زیبا با طبیعت بکر و توریستی را به وجود آورده که ییلاق مشهدی‌ها به حساب می‌آید و بسیاری از افراد در این منطقه ویلا دارند. این رودخانه دارای طبیعتی سرسبز با آب و هوای بسیار فوق‌العاده است.

طرقبه

روستاهای طرقبه
 

از جمله روستاهای طرقبه می توان به روستای کنگ-روستای نغندر-روستای جاغرق-روستای دهبار-روستای مایان-روستای ازغد-روستای حصار-روستای کلاته آهن اشاره کرد که هرکدام طبیعت و جاذبه های زیبا یی دارد .

تورهای متفاوت مشهد با آسمان هفتم

آدرس : فاصله ۱۶ کیلومتری از مشهد، در قسمت انتهایی غربی بلوار وکیل آباد - شهر طرقبه

 

آخرین تور ها

آخرین تور های مشهد