پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

 باغ وکیل آباد جزء تفرجگاه های قدیمی و معروف مشهد به شمار می ‌آید که در انتهای غربی بلوار وکیل آباد قرار گرفته است. وجود درختان سر به فلک کشیده و بلند مرتبه مانند درختان کاج، سرو، چنار و رودخانه فصلی و قنات این باغ جلوه بسیار زیبایی دارد. شما میتوانید جهت بازدید از این پارک زیبا تور مشهد را از وبسایت آسمان هفتم رزرو کرده و همچنین هتل مد نظر خود را نیز انتخاب نمایید.

پارک وکیل آباد

موقعیت و آب و هوا

این باغ بزرگ در 19 کیلومتری شهر مشهد در دره‌ای زیبا قرار دارد و با وجود درختان کهنسال و رودخانه‌ای فصلی، آب و هوایی مطبوع و دل‌انگیز و امکانات رفاهی و تفریحی متعدد، مکانی مناسب برای گذراندن یک روز به‌یادماندنی در طبیعت است. پارک جنگلی وکیل آباد یک مجموعه بسیار کامل است که با داشتن امکانات رفاهی به دور از مناطق شهری، شرایط تفریح و استراحت را برای مسافران و زائران حرم رضوی فراهم کرده است.

پارک کوه سنگی مشهد

جلوه طبیعی پارک جنگلی وکیل آباد در نگاه اول نظر مسافران و گردشگران را جلب می‌ کند. با رفتن به هر گوشه و کنار آن امکان تماشای درختان سر به فلک کشیده با شنیدن صدای آب رودخانه وجود دارد و دور شدن از هیاهو و شلوغی های شهر و سپردن روح و بدن به هوای سالم می تواند اوقات فراغت دل انگیزی را ایجاد کند.

جنگل جیغ مشهد

پارک وکیل آباد به‌دلیل آب و هوای این باغ و نزدیکی آن به طرقبه، منطقه‌ای ییلاقی به شمار می‌آید. در میان درختان این باغ، انواع پرندگان چون مینا، طوطی، شانه به سر، جغد، انواع بلبل و غیره زندگی می‌کنند و به غیر از تماشای چشمه ها و رودخانه های فصلی امکان استفاده از خدمات تفریحی و رفاهی زیادی مانند باغ وحش وکیل آباد، شهربازی و فضاهای دیگر هم وجود دارد.


پارک وکیل آباد

امکانات پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد مشهد به دلیل بافت جنگلی و درختان تنومند یکی از نقاط خوش آب و هوا و خوش منظر است که با توجه به فصل، شرایط عکاسی زیادی برای مسافران و گردشگران ایجاد می کند. از مهم ترین باغ های دیدنی این پارک جنگلی می توان به باغ هورگشت، باغ هنرمندان، باغ صخره ‌ای، باغ بانوان و باغ دانش آموزی اشاره کرد.

طرقبه مشهد

یکی از خلاقیت های خاص شهرداری مشهد در پارک وکیل آباد این است که به جای از ریشه درآوردن درختان خشکیده آنها را کوتاه کرده و با کمک هنرمندان خوش ذوق و استفاده از هنر معرق، تندیس های بسیار زیبا از افراد نام آور ایرانی مانند کاوه آهنگر، هفت ‌سین ایرانی، خلیج فارس و المان های دیگری همچون دوچرخه را خلق کرده اند
 

پارک وکیل آباد

امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در پارک وکیل آباد فراهم شده تا مسافران هر لحظه از اوقات فراغت خود را به شکل مناسب سپری کنند از جمله
استخر روس ها-دریاچه باغ وکیل آباد-باغ وحش وکیل آباد-شهربازی وکیل آباد

 

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، منطقه ۹، بزرگراه وکیل آباد

آخرین تور ها

آخرین تور های مشهد