پارک ملت تهران

پارک ملت تهران

پارک ملت جزء بهترینهای تهران

پارک ملت یا بوستان ملت که در گذشته بوستان شاهنشاهی نام داشت، یکی از بهترین پارک های تهران است که بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای همشهری، نخستین بوستانی است که اهالی پایتخت به یک میهمان غیر تهرانی معرفی می‌کنند. این پارک در زمان پهلوی دوم و به دستور فرح پهلوی و محمدرضا آقاجانی در زمینی بایر احداث شد. ساخت این پارک از سال ۱۳۴۵ در آغاز شد.آسمان هفتم در این مقاله قصد دارد شرح مختصری از پارک ملت را به اطلاع شما برساند .

پارک ملت تهران

پارک ملت یکی از بوستان‌های بزرگ پایتخت است که مساحت آن به ۳۴ هکتار می‌رسد. حدود ۲۳ هکتار از آن به چمن‌کاری، ۳٫۲ هکتار آن به جنگل‌کاری و دو هکتار به گل کاری اختصاص یافته است. این پارک به‌صورت نامنظم و به سبک پارک‌های انگلیسی توسط شخصی به نام پوسن (Posen) طراحی شده است.

دلایل محبوبیت پارک ملت تهران

  •     تفرجگاهی مفرح و دلنشین در شمال پایتخت است.
  •     در بین پارک های شهری تهران جز 10 پارک برتر است.
  •     در پارک ملت می توانید از مجسمه های مشهور مفاخر ایران دیدن کنید.
  •     فضای آرامش بخش، باطروات و گل کاری شده آن در کمتر جایی از تهران دیده می شود.
  •     امکانات ورزشی و بازی به نسبت خوبی در این پارک وجود دارد.
  •     پردیس گالری ملت که در این پارک قرار دارد، خود یکی از پردیس های برتر کشور برای تماشای فیلم ها و گالری های روز به شمار می رود.

مجله گردشگری آسمان هفتم

دیدنی‌های وامکانات پارک ملت تهران

 پارک ملت دارای امکانات متنوع تفریحی و رفاهی است و یکی از تفرجگاه‌های اهالی پایتخت محسوب می‌شود که با داشتن فضای سرسبز و محیطی دلنشین می‌تواند یک روز خاطره‌انگیز و تکرار نشدنی را برایتان رقم بزند.


ورودی پارک ملت-آب نمای پله‌ای پارک ملت-مجسمه‌های پارک ملت-دریاچه مصنوعی پارک ملت-قطار دودی پارک ملت-باغ‌وحش کوچک پارک ملت-سازه تعاملی شهری پارک ملت-آب‌نمای موزیکال پارک ملت-پردیس سینمایی پارک ملت-سینما ۴ بعدی-امکانات تفریحی ورزشی-از جمله تفریحات و امکانات این پارک می باشد .

پارک ملت تهران
پارک علاوه بر امکانات تفریحی و گردشگری ذکرشده دارای امکانات رفاهی مانند کافه‌، رستوران‌، نیمکت، آلاچیق، پارکینگ، بوفه، سرویس‌های بهداشتی متعدد، نمازخانه، آبخوری، کلینیک گل و گیاه هم هست.

پل طبیعت تهران

مسیرها وراههای دسترسی به پارک ملت

    اتوبوس‌:  برای دسترسی به پارک ملت تهران می‌توانید سوار اتوبوس‌های مسیر تجریش-راه‌آهن یا اتوبوس‌های خط چهارراه پارک وی-راه‌آهن شوید؛ سپس در ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شوید و به سمت پارک بروید.

   تاکسی: یکی دیگر از وسایل نقلیه که می‌توانید با آن به پارک ملت بروید تاکسی است. ابتدا باید با تاکسی‌های پایانه ونک خود را به میدان ونک برسانید و سپس با اتوبوس‌های مسیر تجریش-راه‌آهن یا اتوبوس‌های مسیر چهارراه پارک وی-راه‌آهن به پارک بروید.

مترو: یکی از گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی در تهران شلوغ و پرترافیک مترو است. البته برای رفتن به پارک ملت باید پس پیاده شدن از مترو باز هم سوار تاکسی یا اتوبوس شوید. شما باید در ایستگاه‌های مترو جهاد یا فاطمی، صدر و میرداماد پیاده شوید و سپس با تاکسی یا اتوبوس به سمت پارک ملت بروید.

   خودروی شخصی: اتومبیل شخصی گزینه دیگری برای رسیدن به پارک ملت است. از اتوبان‌های نیایش، کردستان و مدرس دسترسی خوبی برای رسیدن به این پارک وجود دارد.

    آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بوستان ملت

آخرین تور ها

آخرین تور های تهران