تفریحات قشم از دریا تا خشکی

تفریحات قشم از دریا تا خشکی

جزیره قشم، بزرگترین جزیره کشور است و بر خلاف تصور عموم مردم تفریحاتش چیزی کم از کیش ندارد! قشم جزیره کسانی است که نمی‌خواهند فقط سفر کنند بلکه ماجراجویی همیشه باید چاشنی سفرهایشان باشد. جاهای دیدنی قشم پر است از عجایب اما اگر دنبال تفریحات خاص هستید، باز هم مقصد درستی را انتخاب کرده‌اید. بیایید همین جا نگاهی بیندازیم به بهترین تفریحات جزیره قشم از تفریحات آبی تا جستجوی هیجان وسط خشکی جزیره!
تفریحات قشم تنوع بالایی دارند.

تور و بوم گردی در قشم با اسمان هفتم


اشنایی با تفریحات ابی قشم

  اول برویم سراغ تفریحات آبی! اگر اهل آب بازی هستید یا اصلا به سمت جنوب می‌روید تا از دریای گرم قشم در روزهای سرد سال لذت ببرید، اینجا می‌توانید یک هیجان متفاوت را تجربه کنید!

 پاراسل قشم

 پاراسل یکی از تفریحات آبی قشم است که برای کودکان ۵ تا ۱۰ سال هم در دسترس است.

پاراسل را هم به صورت تک‌نفره و هم چند نفره می‌توانید امتحان کنید. داستان از این قرار است که با قایق به دل دریا می‌روید و پس از آن به چتری متصل می‌شوید.

بعد از اتصال به چتر، قایق با سرعت بالایی شروع به حرکت می‌کند و شما در ارتفاع ۷۰ تا ۹۰ متری سطح دریا قرار خواهید گرفت.

مدت زمانی که بر فراز دریا هستید، ۶ دقیقه است و هزینه پاراسل برای هر نفر، ۱۴۵ هزار تومان است.

پاراسل قشم

 جت ‌اسکی قشم

  جت اسکی یکی از تفریحات آبی پرهیجان است که طرفداران بسیاری دارد. جت اسکی را هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی می‌توانید سوار شوید.
افراد زیر ۲۰ سال باید به همراه فرد دیگری سوار شوند و همه افراد موظف به پوشیدن جلیقه نجات هستند.

باید بدانید که اگر به صورت گروهی به مراکزی که جت اسکی اجاره می‌دهند، می‌روید، نمی‌توانید بیشتر از یک دستگاه اجاره کنید.

مدت زمان این تفریح ۱۵ دقیقه بوده و قیمت بلیت جت اسکی در قشم برای هر نفر، ۲۵۰ هزار تومان است.

جت اسکی در قشم

شاتل قشم

 شاتل، یکی دیگر از تفریحات قشم است. در شاتل، شما به همراه دوستان خود که می‌توانند از ۱ نفر تا ۳ نفر باشند، بر روی تیوپی می‌نشینید.

این تیوپ به قایقی متصل است و این قایق با سرعت در دریا شروع به حرکت می‌کند. برای شاتل‌سواری باید جلیقه نجات و کلاه ضد ضربه بپوشید.

ممکن است در طی این تفریح به آب بیفتید یا خیس بشوید؛ بنابراین به فکر لباس اضافی باشید. این تفریح هم برای آقایان و هم برای بانوان در دسترس است.

مدت زمان شاتل‌سواری، ۱۵ دقیقه بوده و هزینه شاتل قشم نیز ۸۰ هزار تومان است. در بین قیمت تفریحات آبی قشم،‌ شاتل از بقیه قیمت مناسب‌تری دارد.

برای شاتل‌سواری و یا هر تفریح آبی دیگری از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر وقت دارید و باید بدانید که اگر شرایط آب و هوایی خوب نباشد، بلیت شما به زمان دیگری موکول می‌شود.

شاتل سواری در قشم

ده کاری که باید در قشم انجام داد

بنانا سواری

  بناناسواری در واقع همان شاتل است با چند تفاوت جزئی. در بناناسواری، تیوپی که شما سوار آن می‌شوید، به شکل یک موز است. در بناناسواری نمی‌توانید به تنهایی سوار شوید و باید همراهانی داشته باشید.
حداکثر تعداد افرادی که می‌توانند با هم بناناسواری کنند، ۷ نفر است.

مدت زمان این تفریح، ۱۰ دقیقه بوده و بلیت بنانا در قشم برای هر نفر، ۵۰ هزار تومان است.

بنانا سواری در قشم

غواصی در قشم

  برای شمایی که عاشق دریا هستید و می‌خواهید از دنیای زیر آب‌ها سر در بیاورید، غواصی بهترین گزینه است.
غواصی شاید یکی از محبوب‌ترین تفریحات دریایی قشم است. 

در ابتدا باید بگوییم که افراد زیر ۱۰ سال و بالای ۵۰ سال اجازه غواصی ندارند. برای غواصی نباید نگران شنا باشید؛ زیرا در ابتدا آموزش‌هایی به شما داده می‌شود و سپس به همراه مربی به زیر دریا می‌روید.

تمام تجهیزات و لباس‌های مورد نیاز غواصی در این سایت‌ها وجود دارند و شما تنها باید حوله و دمپایی به همراه داشته باشید.

غواصی هم برای بانوان و هم برای آقایان در دسترس است.

مدت زمان غواصی در کل ۱ ساعت است که از این مدت زمان، ‌۱۵ دقیقه را زیر آب سپری می‌کنید. هزینه غواصی در قشم برای هر نفر و برای مدت زمان ذکر شده، ۳۰۰ هزار تومان است.

غواصی در اب های جزیره قشم

 قایق سواری در قشم

 قایق سواری که از تفریحات قدیمی روی دریا است. قایق‌هایی که در قشم وجود دارند، قایق‌هایی با قدرت ۸۵ اسب بخار و سرعت بالا هستند.
قایق سواری در قشم، به صورت گروهی وجود دارد و راستش را بخواهید، اگر به همراه گروهی از دوستان پرانرژی خود این تفریح را امتحان کنید، بیشتر به شما خوش می‌گذرد.

این قایق‌ها با سرعت بسیار در دل دریا حرکت می‌کنند و حتی اگر از آن‌ها بخواهید، می‌توانند سرعت را بیشتر کرده یا حرکات نمایشی پرهیجان‌تری برایتان اجرا کنند.

مدت زمان قایق سواری در قشم، ۱۵ دقیقه بوده و هزینه بلیت آن ۱۵۰ هزار تومان است.

راستی، قایق سواری محدودیت سنی ندارد؛ اما حتما در تمام مدت باید جلیقه نجات را پوشیده باشید.

قایق سواری در قشم

اسکوتر زیردریایی

 اسکوتر زیردریایی، وسیله‌ای دیگر برای تجربه دنیای زیر آب است. اگر حوصله آموزش‌های غواصی را ندارید یا از شنا چیزی نمی‌دانید، اسکوتر زیر دریایی بهترین انتخاب برای تماشای دنیای زیر آب است.
در این تفریح شما بر روی اسکوترهایی سوار می‌شوید و یک کپسول اکسیژن برای تنفس به شما متصل است.

در تمام مدتی که زیر آب هستید، یک مربی شما را همراهی می‌کند.

تنها محدودیت برای اسکوتر، برای افراد دارای ناراحتی قلبی یا فشار خون است.

اسکوتر زیر دریایی در واقع روشی ساده‌تر و مدرن‌تر برای غواصی است. این تفریح هم محدودیتی برای بانوان ندارد.

اسکوتر زیردریایی در قشم

 اسکی روی آب در قشم

اسکی روی آب هم تفریحی هیجان‌انگیز روی دریا است. شما کفش‌های اسکی مجهزی را به پا می‌کنید و توسط طنابی به قایقی تندرو متصل می‌شوید

شما باید با محکم گرفتن این طناب‌ها، تعادل خود را روی آب حفظ کنید. مسلم است که در طی اسکی روی آب، احتمال خیس شدن وجود دارد؛ بنابراین لباس اضافه نیز با خود به همراه بیاورید.

مدت زمان اسکی روی آب در جزیره قشم، ۱۵ دقیقه است و هزینه بلیت آن نیز حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

اسکی روی اب در قشم

فلای بورد

 فلای بورد یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز و البته پرهزینه بر روی دریا است. فلای بوردها، کفش‌هایی مخصوص هستند که به جت اسکی متصل هستند.
جریان آب با فشار بسیار از زیر این کفش‌ها، شما را به ارتفاع بلندی از دریا می‌رساند. برای استفاده از این تفریح باید قدرت و تعادل خوبی داشته باشید.

برای اینکه فلای بورد را امتحان کنید، باید در ابتدا به مدت ۲۰ دقیقه با فلای بوردهای ابتدایی تمرین کنید تا کمی مسلط شوید. فلای بوردها در ۲ نوع حرفه‌ای و مبتدی هستند.

تفاوت فلای بورد حرفه‌ای با مبتدی در این است که فرد خود باید تعادل را حفظ کنید.

مدت زمان استفاده از فلای بورد، ۱۵ دقیقه است و برای افراد پایین ۱۸ سال مجاز نیست. هزینه فلای بورد در قشم برای نیم ساعت استفاده، ۲۵۰ هزارتومان است

فلای بورد

 ژئوپارک قشم

 ژئوپارک قشم اولین ژئوپارک خاورمیانه بود که در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد. ابتدا تعریف ژئوپارک را برایتان می‌گوییم تا بدانید قرار است درباره چجور مکانی حرف بزنیم.
مناطقی که تنوع زیستی بسیاری وجود دارد و اقلیم‌های متفاوت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، ژئوپارک‌ها که متشکل از چند ژئوسایت هستند تأسیس می‌شوند تا از جاذبه‌های طبیعی حفاظت کنند.

ژئوسایت قشم

قشم نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای ۳ اکوسیستم بسترهای مرجانی، جنگل‌های حرا و جنگل‌های بارانی است که هرکدام به تنهایی تنوع زیستی و گاهی بسیار زیادی دارند. حالا ژئوپارک قشم تأسیس شده تا از ۲۵ تا از جاهای دیدنی قشم حفاظت کند.

این ژئوپارک در غرب جزیره واقع شده است و دارای ۲۵ ژئوسایت و یک موزه است. مکان‌هایی مانند غار نمکدان، تنگه چاهکوه، دره مجسمه‌ها، جزایر ناز و جنگل حرا از جمله ژئوسایت‌های این مجموعه هستند.

برای کسانی که به تماشای گونه‌های مختلف حیوانات علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌دهیم حتماً به موزه ژئوپارک سر بزنند.البته ما در پست اختصاصی راجع به این جاذبه گردشگری به طور مفصل توضیح داده ایم.

غار نمکدان قشم طولانی ترین غار نمکی جهان

پارک آبی قشم

 پارک آبی قشم، مجموعه‌ای کامل و مفرح است که هر تفریحی فکرش را بکنید در آن پیدا می‌شود.
از شاتل و غواصی گرفته تا بازی‌هایی که هیچ ارتباطی به آب و دریا ندارند مانند بیلیارد و دوچرخه‌سواری در این مجموعه برای شما فراهم است.

اگر اهل شنا هستید و میخواهید در کنار تنی به آب زدن، هیجان هم تجربه کنید، به شما سرسره‌های آبی پارک آبی قشم و چاله فضایی آن را پیشنهاد می‌کنیم.

وقتی به این پارک می‌روید، نباید هیچ نگرانی بابت هیچ گونه تفریح یا امکانات خدماتی داشته باشید؛ چراکه هرچه بخواهید در اینجا فراهم است. وقتی هم گرسنه شوید، کافی است به یکی از رستوران‌ها یا کافی‌شاپ‌های مجموعه مراجعه کنید و مطمئن باشید که غذایی باب میلتان پیدا خواهید کرد.

سرسره های پارک ابی قشم

سافاری در قشم

  سافاری در قشم اساساً سافاری به گشت و گذار در طبیعت گفته می‌شود. حالا این گشت و گذار می‌تواند در جنگل باشد یا یک کویرگردی پرهیجان با ماشین.
قشم هم که با تنوع وسیع اقلیمی و پوشش گیاهی متفاوت، این فرصت‌ها را در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد. قبل‌تر هم گفتیم که طبیعت قشم بسیار متفاوت و شگفت‌انگیز است.

در همین جزیره‌ای که جنگل‌هایی با مساحت وسیع وجود دارند، کویرهایی بزرگ هم هستند که در فصول سرد سال جان می‌دهند برای یک سافاری در دل شن و ماسه‌های صحرا.

پیست سافاری قشم، یک پیست بزرگ و معتبر است که این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سافاری در صحرا که احتمالاً محبوب‌ترین نوع سافاری باشد، در قشم به با حیوانات چهارپا مانند شتر یا ماشین‌های مخصوص صورت می‌گیرد. خلاصه آنکه وقتی به قشم می‌روید، از کویر زیبای آن غافل نشوید.

سافاری در قشم

 هرجای ایران که باشید تنها با دسترسی به اینترنت و جست و جوی سایت اسمان هفتم می‌توانید محل اقامت خود را در جزیره قشم رزرو کنید. اقامت در قشم بسته به سلیقه شما می‌تواند در جاهای متنوعی باشد.

آخرین تور ها

آخرین تور های قشم