غار نمکدان قشم طولانی ترین غار نمکی جهان

غار نمکدان قشم طولانی ترین غار نمکی جهان

غار نمکدان، طولانی ترین غار نمکی جهان

غارهای نمکی پدیده های طبیعی هستند که عمدتاً به دلیل رسوب نمک در داخل گنبدهای نمکی رخ می دهند. یکی از این غارهای جذاب و دیدنی در این جزیره شگفت انگیز شکل گرفته است. گنبد نمکی قشم یکی از عجایب هفت گانه جزیره قشم است که قدمت آن به قبل از دوره کامبرین یعنی حدود 570 میلیون سال پیش باز می گردد. آژانس مسافرتی آسمان هفتم مجری تخصصی تورهای قشم از مبادی مختلف ایران و جهان است.

 

ویژگی های ظاهری

لایه های رسوبی رنگارنگ و دیوارهای سفید غار مناظر چشم نوازی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است که در نور چراغ جلو شما برق می زنند. وجود لایه هایی از رسوبات نمک و مواد معدنی مختلف جلوه ای رنگارنگ به دهانه غار بخشیده است. و هر لایه بخشی از قدمت باستانی زمین را در خود پنهان می کند. با ورود به غار و کمی پیشرفت، روی زمین کفپوشی از نمک کریستالی را مشاهده خواهید کرد. این کفپوش زیبا، استالاکتیت های داخل غار را همراهی می کند و منظره سفید باورنکردنی را ایجاد می کند.

کریستال های صورتی، بنفش، آبی و قرمز زرشکی نیز وجود دارد. صدای ترقه عجیب و غریب که در اثر قدم گذاشتن روی کریستال های نمک هنگام قدم زدن در غار ایجاد می شود، شگفت انگیز است. همچنین نهرهای آب شور در انتهای غار وجود دارد که فوق العاده است. این جریان آب در دل کوه نمکدان یک جریان زیرزمینی دائمی است و راه خود را به بیرون از غار باز می کند. نهر آب شور در یک حوض طبیعی سفید رنگ در دامنه کوه جمع می شود که شبیه چشمه است.

طبیعت جغرافیایی غار نمکدان

این جزیره در 90 کیلومتری شهر قشم یکی از شاهکارهای طبیعت غار نمکدان را در خود جای داده است. این سایت یکی از جاذبه های برجسته قشم و یک ژئو سایت ارزشمند در ژئوپارک جزیره است. نفوذ آب به داخل غار و رطوبت باعث ایجاد یخ های زیبا توسط آب شور اشباع شده می شود. بنابراین، می توانید ساختارهای طبیعی خارق العاده ای مانند استالاکتیت ها، کریستال های نمک، استالاگمیت ها و لایه های مختلف مواد معدنی و سنگ های رنگارنگ را پیدا کنید.

جاذبه های دیدنی قشم

غار نمکدان اگرچه با حدود 6 کیلومتر طول، طولانی ترین غار نمکی روی زمین است، اما نمی توان به عمق غار رسید. با این حال، همانطور که وقتی به عمق غار می روید، تاریک تر می شود، بنابراین به یک راهنمای متخصص نیاز دارید که شما را همراهی کند. این غار در واقع یکی از چندین غار نمکی است که در کوه نمکدان مخروطی شکل، شکل گرفته است. این کوه 340 متر ارتفاع دارد و رگه های سفید نمک روی بدنه کوه منظره زیبایی خیره کننده ای را از دور ایجاد می کند.

با توجه به اینکه غار از شهر قشم فاصله دارد و در یک جاده شنی 30 دقیقه رانندگی دارد، بهتر است با خودروی شاسی بلند سفر کنید. برای رزرو آنلاین تور قشم و اقامتگاه اینجا کلیک کنید.

غار نمکدان قشم راهنمای گردشگری

 

آدرس دقیق غار نمکدان قشم 

این غار بافاصه حدودا دو ساعته از شهر قشم یکی از دورترین و بکرترین نقاط جزیره است. ابتدا به سمت روستاهای درگهان و سپس تنبان (Tonban) حرکت کنید بعد از آن به روستای طبل برسید و از خروجی سمت جنوب، به طرف جاده‌ی سَلَخ (Salakh) بروید. توجه داشته باشید 300 متر انتهای جاده خاکی بوده برای سهولت در عبور بایستی با خودرو شاسی بلند، نیسان یا پیاده به این مکان سفر کنید.

آدر دقیق غار نمکدان قشم
 

تنگه چاه کوه قشم،

فرودگاه بین المللی قشم

آخرین تور ها

آخرین تور های قشم