تنگه چاهکوه یکی از عجایب هفت گانه قشم

تنگه چاهکوه یکی از عجایب هفت گانه قشم

تنگه چاهکوه یکی از عجایب هفت گانه قشم (Chahkuh Qeshm Strait)

تنگه یا دره چاهکوه در 70 کیلومتری شهر قشم در کنار روستای چاهو شرقی واقع شده است. این دره یکی از بزرگترین دره های خاورمیانه است. اشکال سورئال صخره های عظیم دره حاصل هزاره ها فرسایش باران و باد است.

رزرو تورهای متنوع قشم به صورت ریلی و هوایی با آسمان هفتم 

کانال ها و چاه های این مکان هنگام بارندگی مانند آب انبار عمل می کند به همین دلیل قبلاً آن را دره مقدس می نامیدند چراکه آب شیرین آن از تقدس خاصی برخوردار بود. بهترین زمان برای بازدید از تنگه چاهکوه فصل زمستان به خصوص در ماه های بهمن و اسفند است.

در سال‌های اخیر گردشگران ماجراجوی بیشتری مشتاق هستند تا از جواهرات مناطق جنوبی ایران مطلع شوند. بنابراین اگر قصد سفر به این جزیره شگفت انگیز را دارید زمان کافی را برای کشف یکی از عجایب هفت گانه جزیره اختصاص دهید. برای رزرو تور و اقامتگاه اینجا کلیک کنید.

 

تنگه چاهکوه

جغرافیای طبیعی و تاریخچه

عمق این تنگه تقریبا 100 متر و قدمت کانال ها و چاه های آن به حداقل  ۴۰۰ سال می رسد. دره چاهکوه از چهار جهت دارای چهارتنگه و دیواره هایی است که به هم رسیده اند. جنس سنگ ها رسوبی و آهکی است که به رشته کوه زاگرس مربوط می شوند. این دره از سالیان قبل مهم ترین منبع تامین آب شیرین برای جزیره و حومه بوده است.

مجله گردشگری آسمان هفتم

پوشش گیاهی دره به صورت درخت و درختچه های پراکنده با توجه به آب و هوای بیابانی و استوایی منطقه است . چاه های موجود در این تنگه باعث شده تا ۱۶ گونه جانوری از جمله غزال ها و پرندگان زیادی برای ادامه حیات به اینجا مهاجرت کنند.
 

آدرس تنگه چاه کوه

استان هرمزگان، شهرستان قشم، بخش غربی ساحل شمالی جزیره قشم، جنب روستای چاهوی شرقی

جاذبه های گردشگری نزدیک به تنگه چاهکوه:

غار نمکدان
جزایر ناز
دره ستارگان قشم
جنگل دریایی حرا


 

آخرین تور ها

آخرین تور های قشم